ایران - عراق، یوز های پارسی در امان!

به گزارش وبلاگ چارگون، ایران و عراق امروز از ساعت 17:30 مهم ترین ملاقات چند سال اخیر خود را در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 برگزار می نمایند.

ایران - عراق، یوز های پارسی در امان!

به گزارش، در انتها دور رفت مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر، تیم های ملی ایران و عراق امروز از ساعت 17:30 به وقت ایران در استادیوم امان، پایتخت اردن به مصاف هم می فرایند. این ملاقات به علت مسائل امنیتی در خاک عراق، به دستور فیفا در کشور سوم (اردن) برگزار می گردد.

دو تیم در حالی پا به میدان می گذارند که از شانس صدرنشینی در انتها دور رفت برخوردار هستند. عراق با هفت امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به بحرین صدرنشین است. تیم ملی ایران نیز با 6 امتیاز در رده سوم جای دارد که خوشایند فوتبال ایران نیست. در دیگر بازی این گروه هنگ کنگ میزبان بحرین است و بحرینی ها می توانند با فزونی در این بازی، شگفتی بزرگ دور رفت را تکمیل نمایند و صدرنشین بازی شوند.

مهم ترین خبر پیرامون تیم ملی ایران قبل از آغاز تمرینات مربوط به نیامدن مارک ویلموتس به ایران برای آغاز تمرینات بود. او به علت نگرفتن مطالباتش از فدراسیون فوتبال، خواهان رایزنی با این فدراسیون در ترکیه شد و نهایتا بعد از انجام مذاکرات و برطرف مشکل، در نخستین روز تمرین به ایران آمد.

پس از حل مسائل، ویلموتس فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی را گفت که غیبت ادامه دار علیرضا جهانبخش و سعید عزت اللهی و دعوت از علی قلی زاده و کاوه رضایی، ستاره های کنونی شارلوا بلژیک بسیار قابل توجه بود.

تیم ملی برای برگزاری این ملاقات مهم و سرنوشت ساز چهار جلسه تمرین نموده که بعضی از این تمرینات بدون حضور کامل نفرات صورت گرفته است. با این حال تیم ملی عزم خود را برای شکستن دادن عراق جزم نموده و بازیکنان تیم ملی انگیزه بالایی برای شکست دادن گربه سیاه سال های اخیر ایران برخوردار هستند.

تیم ملی در بازی قبل خود در بحرین مقابل این تیم مغلوب شد تا در این ملاقات برای کسب سه امتیاز به میدان برود. با توجه به برگزاری بازی امان، پایتخت اردن و عدم برخورداری عراقی ها از حمایت چندین هزار خودی بهره مند نیستند و تیم ملی در ساحل امن اردن، می تواند نتایج بازی های اخیر خود را جبران کند.

مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی که اعتقاد زیادی به تیمش دارد، معتقد است علی رغم اهمیت این ملاقات، سرنوشت هیچ تیمی در صورت برد و باخت معین نمی گردد و همچنان راستا صعود به جام جهانی ادامه دارد.

تیم ملی ایران همیشه برابر عراق تیم بهتر و فزونی بوده و حتی در جام ملت های آسیا که در سال 2015 با شکست ایران در ضربان پنالتی سرانجام یافت، تیم ملی بهتر از حریفش بود و فقط به خاطر اخراج پولادی دچار مشکل شد.

عراقی ها که از شکست تیم ملی برابر بحرین راضی بودند و رقیب اصلی خود را در شرایط خوبی نمی بینند، امیدوار بودند با میزبانی در بصره و داشتن حمایت 60 هزار طرفدار خودی، شب سختی را برای تیم ملی فراهم نمایند، اما شرایط امنیتی نامناسب و اعتراضات مردمی در این کشور منجر به لغو بازی در عراق و انتقال به کشور ثالث شد.

با این حال سرچکو کاتانچ برنامه تیمش را برای این بازی تغییر داد و چند روز زودتر تیمش را راهی اردن نموده تا برای ملاقات سرنوشت ساز با ایران آماده گردد.

آن ها کماکان با داشتن حمایت طرفداران خود در اردن، امیدوار به نتیجه خوبی برابر ایران هستند تا بتوانند از گروه مرگ به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود نمایند.

حدود 10 ماه قبل دو تیم در جام ملت های آسیا به میدان رفتند که آن ملاقات با تساوی بدون گل تمام شد تا فرایند خوب عراق مقابل ایران ادامه پیدا کند، اما از آن موقع تاکنون دو تیم تغییرات زیادی داشته اند.

تیم ملی ایران با رفتن کی روش و تغییر هفت بازیکن این تیم نسبت به جام ملت ها، تغییر نموده و نشانی از آن تیم ندارد.

کاتانچ هم بعد از ناکامی در جام ملت ها در مرحله یک هشتم نهایی و از دست دادن جام ملت های غرب آسیا در خاک عراق، 10 بازیکن تیمش را تغییر داده و از جوانان 19 تا 22 ساله دعوت نموده که البته عمدتا در شرایط کنونی نیمکت نشین هستند، اما ذخیره های پرانگیزه ای برای این تیم محسوب می شوند.

ایران و عراق تاکنون 28 بار برابر هم به میدان رفته اند که 16 بازی به سود ایران و پنج بازی هم به نفع عراق انتها یافته است.

دو تیم تنها سه بار در انتخابی جام جهانی به مصاف هم رفته اند که دو بازی با برد ایران و یک بازی هم با برد عراق تمام شده است.

ایران و عراق قبلا هم در این استادیوم به مصاف هم رفته اند. بین سال های 86 تا 88، چهار ملاقات در اردن برگزار شده که سه بازی در استادیوم بین المللی امان صورت گرفته است. سه بازی با برد ایران و یک بازی هم با نتیجه مساوی تمام شده است تا به این ترتیب، امان، برای تیم ملی فوتبال ایران به نوعی ساحل امن باشد.

منبع: ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ایران - عراق، یوز های پارسی در امان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران - عراق، یوز های پارسی در امان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید