خوردن این غذاها خوش اخلاق تان می نماید!

به گزارش وبلاگ چارگون، علاوه بر اینکه شکلات دارای طعم بسیار خوبی است می تواند در بهبود اخلاق و روحیه شما موثر باشد. شکلات هر چه رنگ تیره تری داشته باشد دارای خاصیت بیشتری است.

خوردن این غذاها خوش اخلاق تان می نماید!

خوش اخلاق شدن و بالا رفتن حس شوخ طبعی و خوش رویی به تغذیه هم مربوط می گردد. شاید بگویید چگونه؟ با ما همراه شوید تا بدانید که برای خوش اخلاق شدن چه بخورید.

خوش اخلاق شدن و داشتن اخلاق خوب زندگی را زیباتر می نماید. باور کنید این یک شعار نیست حقیقت محض است. برای رسیدن با این مهم کمی به تغذیه خود بیشتر اهمیت دهید. در این مطلب دسته ای از مواد غذایی که اخلاقتان را خوش می نماید را به شما معرفی می کنیم.

اول از همه به سراغ یک دانه پر خاصیت می رویم که اخلاقتان را خوش و زیبا می سازد. باید بدانید که مصرف تخمه ها و حبوبات برخلاف کیک و شیرینی و شکلات، در بهبود خلق و خو و سلامت افراد نقش موثری دارد.

با وجود این، از هر 200 زن، 14 نفر و از هر 2 مرد یک نفر در زمانی که استرس دارند، به خوردن هله هوله می پردازند. در این میان تنها یک نفر از 7 نفر به مصرف میوه، سبزی یا غلات سبوس دار که با استرس مقابله می نماید، رو می آورد.

محققان هشدار می دهند، بسیاری از مردم با خوردن شیرینی و هله هوله خود را دچار مشکل می نمایند. در زمان بروز مشکل مردان نسبت به زنان بیشتر به مصرف موادغذایی سالم رو می آورند، در حالی که زنان 2 برابر بیشتر از مردان به خوردن شیرینی و شکلات می پردازند که مشکل آن ها را بدتر می نماید.

خوراکی های خوش اخلاقی

اسید های چرب امگا- 3 که در ماهی آزاد (سالمون)، بذر کتان، روغن بذر کتان، و گردو یافت می گردد.

تخم مرغ، جگر، گوشت قرمز، شیر سویا از غذا های انرژی دهنده و نشاط آور است.

تریپتوفان که در بوقلمون، سویا، گوشت قرمز و فرآورده های لبنی وجود دارد.

منیزیم که در آووکادو، آجیل و سبزیجات برگ دار سبز یافت می گردد.

سید فولیک که در میوه ها و سبزیجات برگ دار سبز موجود است.

ویتامین B12 که در فرآورده های لبنی، گوشت و ماهی وجود دارد.

شکلات بخورید تا خوش اخلاق شوید

علاوه بر اینکه شکلات دارای طعم بسیار خوبی است می تواند در بهبود اخلاق و روحیه شما موثر باشد. شکلات هر چه رنگ تیره تری داشته باشد دارای خاصیت بیشتری است.

خوردن موز شما را خوش اخلاق میکند

موز دارای اسید آمینه ضروری و مهم تریپتوفان و بعلاوه ویتامین B6، A، فیبر، فسفر، آهن و کربو هیدارت است.

برای خوش اخلاق شدن اسفناج را از قلم نیاندازید

در صورتیکه بدن به کمبود ویتامین B مبتلا گردد باعث بداخلاقی و ضعف روحیه فرد می گردد و کمبود این ویتامین باعث منع فراوری سرتونین می گردد. می توانید برای افزایش این ویتامین اسفناج و کلم بروکلی مصرف کنید.

آب به شما انرژی میدهد و باعث شادی میگردد

کمبود آب باعث ایجاد اشکال در اعضای بدن و اختلال در توانایی تمرکز مغز خواهد شد.

خوردن پنیر موجب خوش اخلاقی میگردد

نیز سرشار از تریپتوفان هستند و موجب شادی و خوش اخلاقی می شوند. در هر وعده غذایی و به خصوص صبحانه تکه ای پنیر مصرف نمایید

فلفل، جعفری، گوجه فرنگی، توت فرنگی

وجه اشتراک این میوه ها و سبزجات اندازه بالای ویتامین C است. زمانی که بدن دچار کمبود این ویتامین است، خلق و خو به راحتی تحت تاثیر قرار می گیرد. از فلفل و جعفری می توان در ترکیب انواع سالاد ها و خوراک ها استفاده کرد. در خصوص گوجه فرنگی نیز باید گفت که هر چه رسیده تر باشد، ویتامین C بیشتری خواهد داشت. توت فرنگی نیز یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین میوه ها در تهیه انواع دسر و شیرینی است.

منبع:نمناک

منبع: فرادید

به "خوردن این غذاها خوش اخلاق تان می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن این غذاها خوش اخلاق تان می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید