سفر همراه حیوان خانگی

به گزارش وبلاگ چارگون، امروزه بعضی از افراد به دلایل مختلفی از جمله علاقه به حیوانات ترجیح می دهند تا یک عضو کوچک در خانواده شان داشته باشند و حیوانات مختلفی مثل گربه، سگ و... را نگهداری می نمایند و طبیعی است که در شرایط مختلف از جمله سفر آنها را تنها نگذارند و همراه خود ببرند.

سفر همراه حیوان خانگی

برای اینکه حیوان خانگی خود را به کشور دیگری ببریم باید به قوانین کشور مقصد توجه کنیم چرا که ورود و خروج حیوانات خانگی در هر شهری تابع قانون آن کشور است به عنوان مثال برای حمل و نقل حیوانات خانگی احتیاج به دریافت گواهی سلامت حیوانات خانگی وجود دارد.

صدور گواهی سلامت حیوانات خانگی به این معناست که دامپزشک معاینات بالینی را برای حیوان خانگی شما انجام داده و سلامت آن را تایید می نماید و در مورد حمل و نقل حیوانات خانگی برای مسافرت های بین استانی و مسافرت های خارجی به همراه داشتن گواهی سلامت حیوانات خانگی لازم است.

روش حمل و نقل حیوانات خانگی

برای اینکه در مورد حمل و نقل حیوانات خانگیدغدغه ای نداشته باشید بد نیست که بدانید شرکت ایران پت به عنوان یک شرکت رسمی و اختصاصی به شما یاری می نماید تا به راحتی حیوان خانگی تان را به مقصد مورد نظرتان ببرید.

خوشبختانه این شرکت در ایران تاسیس شده و با برخورداری از مشاوران حقوقی و دامپزشکان مجرب و بعلاوه روابط گسترده ای که با شرکت های بین المللی در نقاط مختلف دنیا برقرار نموده، می تواند به منظور اخذ مجوزهای لازم و گواهی های مختلف نظیر گواهی سلامت حیوانات خانگی و بعلاوه تامین مدارک مورد احتیاج در مورد حمل و نقل حیوانات خانگی برترین خدمات را به شما عزیزان ارائه نماید.

شناسنامه لاتین برای سفر با حیوان خانگی

زمانی که شما تصمیم میگیرید تا حمل و نقل حیوان خانگی تان را انجام بدهید باید حتماً مدارک لازم را آماده کنید تا هیچ مسئله ای در سفر و مقصد برای شما به وجود نیاید؛ کشورهای زیادی به دلایل مختلفی ممکن است حیوان خانگی را به مبدا بازگردانند و مالک حیوان موظف است هزینه های مرتبط را در رابطه با این بازگشت پرداخت کند. یکی از مواردی که در مورد کشور ایران برای حمل و نقل حیوانات خانگی وجود دارد عدم اجازه ورود حیوانات بدون صاحب آنها به کشور است مثلاً اگر که حیوانی به دلایل مختلف از کشور مقصد به ایران بازگردانده گردد حتماً باید مالک آن حیوان هم به ایران برگردد تا مجوز ورود حیوان صادر گردد.

در بعضی از کشورها شرایط به این صورت است که اگر مسئله ای در مدارک وجود داشته باشند از قرنطینه برای حیوانات استفاده می گردد و مالک حیوان موظف است هزینه های مرتبط با آن را پرداخت کند در غیراینصورت بر حسب قوانین کشور با حیوان برخورد خواهد شد.

به افرادی که قصد انتقال و حمل و نقل حیوانات خانگی را دارند توصیه می گردد که حتماً برحسب مقصد مدارک مورد احتیاج را تهیه و تنظیم نمایند و هر کشوری با توجه به مقررات خودشان احتیاج به مدارکی داشته اند.

نکته) افرادی که حیوانات خانگی دارند احتیاج است که حتماً برای حیوان شناسنامه تهیه نمایند و در این شناسنامه مشخصات حیوان به همراه تاریخچه واکسن ها و جراحی هایی که اجرا شده و بعلاوه نام صاحب آن ذکر می گردد ولی برای اینکه حمل و نقل حیوان خانگی به کشور دیگری انجام گردد احتیاج به شناسنامه های بین المللی به زبان انگلیسی وجود دارد که بسیاری از مراکز درمانی و کلینیک های معتبر دامپزشکی می توانند این شناسنامه را برای حیوان شما صادر نمایند.

مدارک لازم جهت سفر با سگ

در صورتی که شما حیوان خانگی سگ را دارید و می خواهید آن را به کشور مقصد ببرید باید آنالیز کنید که کشور موردنظرتان با ورود حیوانات خانگی مسئله ای نداشته باشد و و اگر قوانین مبنی بر عدم ورود حیوانات خانگی مثل سگ به کشورشان وجود داشته باشد قطعاً نمی توانید حیوان تان را به همراه تان ببرید.

    • در گام اول شما باید حداقل یک روز قبل از اینکه سفرتان را انجام بدهید با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید تا از نکات ضروری و قوانین مرتبط برای ورود حیوانات و خطوط هوایی به خوبی مطلع شوید.

    • به علت اینکه فرایند های مختلفی مبنی بر پذیرش حیوان خانگی و تحویل آن به قسمت باربری وجود دارد و زمان تقریباً زیادی را می طلبد بهتر است که شما دو ساعت و نیم قبل زمان سفر در فرودگاه حاضر باشید و با صبر و حوصله این اقدامات را انجام بدهید.

    • تمام مدارک پزشکی حیوان خانگی تان را آماده کنید و از سلامت جسمی سگ هم به خوبی مطلع باشید و حتماً گواهی سلامت حیوانات خانگی را داشته باشید.

    • اصلاح کردن ناخن های حیوان و داشتن باکس حمل استاندارد و قلاده لازم است.

مدارک لازم برای سفر با سگ شامل تاییدیه کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه، کارت میکروچیپ، مدارک مرتبط با واکسیناسیون حیوان، گواهی معتبر بهداشتی بین المللی از دامپزشکی دولتی کشور مبدا، اصل برگه پرداخت کرایه حمل، فرم سه برگی تکمیل شده مخصوص درخواست انجام امور موجود زنده، شناسنامه یا گذرنامه حیوان می باشد.

در صورتی که حیوان خانگی شما گربه است باید علاوه بر مدارک فوق نسبت به دریافت پاسپورت گربه نیز اقدام نموده باشید؛ به صورت کلی چکاب پزشکی، تست خون و آنتی بادی، گرفتن گواهی سلامت حیوانات خانگی، هزینه های بیمه، خرید باکس حیوان، انجام واکسن و... لازم است.

منبع: چمدان

به "سفر همراه حیوان خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر همراه حیوان خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید