شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از 34 میلیون نفر فراتر رفت

به گزارش وبلاگ چارگون، برآوردهای آماری از سراسر دنیا نشان می دهد که تعداد کل افراد مبتلا به ویروس کرونا از سی وچهار میلیون نفر عبور نموده اما همزمان شمار بهبود یافتگان این بیماری نیز از 25 میلیون نفر بیشتر شده است.

شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از 34 میلیون نفر فراتر رفت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ چارگون، برآوردهای وبگاه وُرلداُمتر نشان می دهد تعداد کسانی که در دنیا به ویروس کووید-19 مبتلا شده اند بامداد پنجشنبه از 34 میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر 34,140,039 نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده اند و 1,018,061 نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

در مقابل اما 25,400,590 نفر از بند این بیماری رهایی پیدا نموده و سلامت خود را به دست آورده اند.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با حدود هفت میلیون و چهارصد هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در دنیا را دارد.

بر اساس آمار اعلامی، آمریکا طی بیست وچهار گذشته 890 مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس ثبت کرد. این کشور با حدود 211 هزار جان باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

پیش از این، جو بایدن با بیان اینکه تا ابتدای سال آینده میلادی، بیش از 250 هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان می دهند، شکست دونالد ترامپ در کنترل این بیماری را رد صلاحیت ریاست جمهوری او دانست.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود هشت میلیون و نهصد هزار مبتلا و نزدیک به 311 هزار فوتی، و قاره اروپا تقریبا پنج میلیون و بیست هزار مورد ابتلا و 222 هزار جان باخته را از این آمار به خود اختصاص داده اند.

این در حالی است که تدروس آدانوم، مدیرکل سازمان دنیای بهداشت چندی پیش در جلسه ای درباره این بیماری در یکی از دفاتر سازمان ملل در ژنو گفته بود: در حال حاضر سلاح جادویی وجود ندارد و شاید هیچ وقت وجود نداشته باشد.

یکی از نکات قابل توجه آمارهای فرایند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس آنالیز های آماری، ویروس کرونا از زمانی که 14 میلیون را در دنیا بیمار نموده بود، دربازه های سه یا چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد تا شمار ابتلای دنیای از 34 میلیون نفر عبور کند.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از 34 میلیون نفر فراتر رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از 34 میلیون نفر فراتر رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید