معجزه ماساژ درمانی برای سالمندان

به گزارش وبلاگ چارگون، همان طور که چهره و سلامت بدن شما در طول سال ها تغییر می نماید، عضلات شما هم با بالا رفتن سن دچار تغییر خواهد شد. ماساژ درمانی در افراد سالمند می تواند یک روش درمانی برای بهبود کارکرد عضلات باشد، اما تحقیقات تازه نشان داده است به رغم این که ماساژ درمانی تاثیر زیادی بر سلامت سالمندان دارد این افراد از آن کمتر استفاده می نمایند.

معجزه ماساژ درمانی برای سالمندان

ماساژ سالمندان چیست؟

ماساژ نوعی درمان مکمل یا جایگزین است. ماساژ سالمندان به طور خاص برای افراد در سنین بالا انجام می گردد. افراد مسن هنگام ماساژ باید ملاحظات خاصی را درنظر داشته باشند و این کار حتما باید به وسیله یک ماساژ درمانگر انجام گردد. یک ماساژ درمانگر هنگام ماساژ، همه شرایط کهولت سن را به همراه شرایط سلامت خاص فرد درنظرمی گیرد. به خاطر داشته باشید که یک رویکرد یکسان برای ماساژ سالمندان وجود ندارد. هر فردی با شرایط سلامت منحصر به فرد به ماساژ متفاوتی احتیاج دارد.

افزایش جریان خون در اندام ها

افزایش گردش خون، مهم ترین مسئله برای سالمندان است، گردش خون خوب می تواند با افزایش سن به طور فزاینده ای سخت گردد و ماساژ درمانی به جریان خون در اندام ها یاری می نماید.

بهبود تعادل و راه رفتن

زمین خوردن به طور مداوم به عنوان یکی از مهم ترین نگرانی های سالمندان ذکر شده است، زیرا استخوان ها با افزایش سن ضعیف تر می گردد. با توجه به توانایی ماساژ در افزایش جریان خون در اندام ها، باید گفت که ماساژ به بهبود حس موقعیت نسبی اعضای بدن یاری می نماید، بنابراین تعادل را بهبودمی بخشد و احتمال زمین خوردن را کاهش می دهد.

نرم کردن ماهیچه ها و بافت های سخت

با افزایش سن، عموماً فعالیت ما کاهش می یابد و ماهیچه های ما سفت تر می گردد. ماساژ با افزایش جریان خون و در نهایت کاهش تنش کلی عضلات به نرم شدن عضلات و بافت ها یاری می نماید.

تحریک سیستم عصبی

ماساژ درمانی اندورفین، هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی را آزاد می نماید که برای عملکرد سیستم عصبی مفید هستند. تحقیقات نشان می دهد ماساژ درمانی به فراوری هورمون هایی یاری می نماید که فواید زیادی برای بدن دارند؛ از جمله سروتونین و دوپامین (هورمون شادی).

تسهیل بهبود سکته مغزی

قبلاً پس از سکته مغزی استراحت در بستر تا 48 ساعت تجویز می شد، زیرا ترس از آغاز سکته دیگر وجود داشت، اما اکنون پس از سکته مغزی، به سالمندان توصیه می گردد دوباره بلند شوند و حرکت نمایند و برترین روش برای این کار ماساژ درمانی است.

بهبود خواب

یکی از بزرگ ترین مسائل سالمندان خوب نخوابیدن است. ماساژ درمانی به آرامش افراد یاری می نماید و باعث می گردد خواب بهتری داشته باشند. بعلاوه در مواردی دیده شده است ماساژ درمانی به بعضی از بیماران مبتلا به زوال عقل یاری می نماید که در طول شب بخوابند.

افزایش ایمنی بدن

افرادی که ماساژ می گیرند، بسیار کمتر از افرادی که ماساژ نمی گیرند، بیمار می شوند. ماساژ سموم زیادی را آزاد و به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن یاری می نماید.

تسکین درد آرتریت

ماساژ هرگز آرتروز را درمان نمی نماید، اما به تسکین شرایط سوزش یاری می نماید. تمرکز افزایش جریان خون در مفاصل و گرم کردن نواحی آسیب دیده، مزایای اثبات شده ای برای تسکین درد در کسانی است که از آرتریت رنج می برند.

کاهش استرس و اضطراب

ترکیب ماساژ درمانی با فعالیت هایی مانند تای چی و فعالیت های آرامش بخش می تواند به کاهش آثار منفی استرس بر بدن یاری کند.

منبع: روزنامه خراسان

منبع: فرارو

به "معجزه ماساژ درمانی برای سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معجزه ماساژ درمانی برای سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید