استقرار پلیس راه استان در 10 نقطه برف گیر

به گزارش وبلاگ چارگون، خبرنگاران/اصفهان جانشین پلیس راه استان اصفهان با اشاره به شروع طرح زمستانه پلیس راه استان از 20 آذرماه، گفت: در این طرح که به مدت 3 ماه تا 25 اسفندماه ادامه دارد، 22 تیم پلیس در ده نقطه برف گیر استان مستقر شده اند.

استقرار پلیس راه استان در 10 نقطه برف گیر

سرهنگ اصغر زارع در گفت وگو با وبلاگ چارگون،با اشاره به رزمایش زمستانی نیروهای پلیس اصفهان، اظهار کرد: حدود 6 هزار نیرو در طرح زمستانه پلیس راه به ما یاری می نمایند و روزانه 22 تیم پلیس در نقاط برف گیر استان مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه در مواقع بارش برف، بوران و شرایط بد آب و هوایی، نیروهای پلیس راه به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم هستند، گفت: با دستگاه های امدادی همچون جمعیت هلال احمر استان، مرکز فوریت های پزشکی استان و اداره راهداری استان نیز برای امدادرسانی در سطح جاده های استان در فصل زمستان هماهنگی های لازم به عمل آمده است.

سرهنگ زارع از استقرار پلیس راه استان اصفهان در ده نقطه برف گیر استان اطلاع داد و گفت: ظفرقند، گردنه ملااحمد و گردنه قرقچی جزو نقاطی است که نیروهای پلیس راه به صورت شبانه روزی در کنار راهداران مستقر هستند.

وی با اعلام اینکه در کنار تجهیزات، ماشین ها و هلیکوپتر انتظامی، سال جاری پهباد هم در مواقع بحران و اضطرار به پلیس راه استان یاری می نماید، اعلام کرد: هم اکنون یک پهباد برای مواقع اضطراری در اختیارداریم که در صورت احتیاج به ما یاری می نماید و ان شاءالله در آینده تعداد پهبادها بیشتر خواهد شد.

جانشین پلیس راه استان اصفهان با اشاره به اینکه پیش ازاین پلیس راهور ناجا از این پهبادها استفاده نموده است، توضیح داد: البته پهباد فقط در استان تهران استفاده شده بود و سال جاری برای اولین بار در اصفهان استفاده می گردد.

وی بابیان اینکه به طورمعمول در زمان بارش برف در زمستان، تعداد حوادث بیشتر می گردد اما تعداد تلفات جاده ای کاهش می یابد، اظهار کرد: از همه امکانات و تجهیزات خود و سایر دستگاه ها استفاده می کنیم که از تلفات جلوگیری کنیم و کاهش تلفات نسبت به سال گذشته را داشته باشیم.

سرهنگ زارع بابیان اینکه در بیشتر حوادث فصل زمستان، لغزندگی راه ها عامل اصلی حادثه است، گفت: متأسفانه گاهی رانندگان در جاده ها به لغزندگی جاده توجه نمی نمایند و می خواهند مثل شرایط خشک حرکت نمایند که همین موضوع باعث تصادف می گردد.

جانشین پلیس راه استان از رانندگان خواست که به سرعت مطمئنه، به ویژه در مواقع لغزنده بودن راه ها و شرایط بد آب و هوایی توجه داشته باشند و اضافه کرد: پیش از آغاز سفرهای جاده ای در فصل زمستان، رانندگان می بایست حتماً اطلاعات هواشناسی را دریافت نموده و با توجه به این اطلاعات، برای سفر برنامه ریزی نمایند.

وی همچنین بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی تأکید کرد و گفت: معاینه فنی خودرو و سیستم گرمایشی، و همراه داشتن ضد یخ و تجهیزاتی مثل زنجیر چرخ از دیگر نکاتی است که رانندگان باید در نظر بگیرند. همچنین باید با نحوه استفاده از این تجهیزات نیز آشنا باشند.

سرهنگ زارع بابیان اینکه رانندگان باید حتماً مقداری پوشاک و خوراکی خشکبار همراه داشته باشند، چون ممکن است مدت سفر طولانی گردد، اضافه کرد: رانندگانی که به ویژه قصد سفر در مناطق برف گیر و کوهستانی رادارند باید سوخت کافی داشته باشند.

هرروز باید بهتر و مجهزتر از قبل باشیم

همچنین استاندار اصفهان صبح امروز، (یکشنبه) در رزمایش زمستانی نیروهای پلیس اصفهان، با بیان اینکه ساخت پهباد امروز دیگر یک رؤیا نیست، بلکه یک امر ساده برای نیروهای ما است، گفت: در همین اصفهان واحدی اعلام آمادگی می نماید که امکان ارائه هر نوع پهبادی حتی در مسائل شهری را دارد.

عباس رضایی اعلام کرد: از مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان می خواهم ضمن هماهنگی با این واحد، برای حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله، اطلاعات لازم و کافی را به جای استفاده از نیرو، با استفاده از همین پهبادها، در کمتر از نیم ساعت به کار بگیرند.

استاندار اصفهان، ضمن تقدیر از کوشش ارزشمند نیروهای متعهد و متدین به نظام جمهوری اسلامی ایران برای خدمت به مردم، گفت: هیچ کدام از دستگاه ها به تنهایی نمی توانند ارائه خدمت نمایند و هرکدام از دستگاه ها مسائل و قوانین خاص خود رادارند، اما هماهنگی و همدلی اصل مسئله است.

رضایی ادامه داد: آراسته شدن و این مسئله که هرروز باید بهتر و مجهزتر از قبل باشیم، باید سرلوحه کار قرار گیرد. آماری که پلیس استان اصفهان از کاهش گشته شدگان در حوادث جاده ای می دهد، حکایت از آن دارد که با امکانات موجود، توان ارائه خدمات بیشتری داریم.

استاندار اصفهان همچنین خطاب به نیروهای انتظامی گفت: قدر و صندلی خودتان را بشناسید، اهمیت و ارزش کار خود را بدانید و به خود افتخار کنید.

وی اضافه کرد: تمام کوشش دولتمردان بر این است که باوجود مسائل و تحریم ناجوانمردانه رژیم سلطه علیه ملت فهیم ایران، در جهت برطرف مسائل آحاد مردم و اقشار مختلف به خصوص افراد احتیاجمند قدم بردارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استقرار پلیس راه استان در 10 نقطه برف گیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار پلیس راه استان در 10 نقطه برف گیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید