بستر فروش محصول برای 1000 کسب و کار آسیب دیده بر اثر کرونا فراهم شد

به گزارش وبلاگ چارگون، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران در آیین امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه با شرکت دیجی کالا و اتاق اصناف تهران، گفت: به منظور تقلیل صدمات مالی وارد شده به کسب و کارهای خرد و کاهش تردد غیرضروری مردم در شهر، ضروری است اقداماتی در راستای گسترش فضای خرید غیرحضوری برای تامین اقلام ضروری شهروندان صورت گیرد.

بستر فروش محصول برای 1000 کسب و کار آسیب دیده بر اثر کرونا فراهم شد

به گزارش وبلاگ چارگون، دکتر علیرضا زالی در این مراسم که با موضوع عرضه محصولات هزار واحد صنفی آسیب دیده متاثر از کرونا بر بستر مجازی برگزار گردید، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام مبارک ماه رمضان، انعقاد این تفاهم نامه را گام مهمی در راستای بهبود شرایط مالی کشور دانست.

وی با بیان اینکه همزمان با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، بسیاری از صنوف دچار آسیب شده اند، ادامه داد: تا زمانی که بیماری کرونا به طور کامل مهار نگردد، شرایط فعالیت صنوف در کشور به شرایط عادی بر نمی گردد. از طرفی شرایط اقتصاد تابعی از شرایط بهداشتی و درمانی حاکم در جامعه است، بنابراین طبیعی است با فراز و فرودهایی همراه باشد.

به گفته وی، در قالب این تفاهم نامه ضمن پایبندی به اصول تجارت الکترونیک و با تایید و معرفی اتاق اصناف تهران، امکان معرفی و فروش محصولات یک هزار کسب و کار آسیب دیده در وب سایت شرکت دیجی کالا فراهم می گردد.

دکتر زالی در مورد لزوم رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در کنار اصول بازرگانی، عنوان نمود: داشتن جواز کسب، ارائه اقلام ضروری مایحتاج خانوار و رعایت اصول بهداشتی در فرآیند توزیع و بسته بندی از شروط معرفی کسب و کارها توسط اتاق اصناف تهران به شرکت دیجی کالا است. همچنین ارسال محصولات از تهران به سایر شهرهای کشور، بستر عظیمی برای توزیع ویروس به شمار می رود، بنابراین در این حوزه باید پروتکل های بهداشتی با دقت رعایت گردد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، توضیح داد: علاوه بر برطرف نیازهای ضروری مردم و یاری به کسب و کارهای خرد، فرآیند اتصال این صنوف به بازار ملی بر بستر کسب و کار مجازی صورت می گیرد. لذا اگر این اقدامات تجربه خوبی به همراه داشته باشد، می تواند به یک سنت و روش مطلوب در حوزه کسب و کار تبدیل گردد.

وی با اشاره به نظرسنجی انجام شده توسط ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، ادامه داد: طبق این نظر سنجی ها بیش از 70 درصد مردم در زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، به علت خرید مایحتاج ضروری از منزل خارج می شدند. همچنین بیشتر افراد اولین مکانی که بعد از اتمام طرح به آن مراجعه می نمایند را مراکز خرید اعلام نمودند. بر این اساس اگر بتوانیم فرآیند توزیع کالا را غیرحضوری کنیم، بخش عمده ای از زیرساخت کنترل اپیدمی فراهم شده و معدل تردد افراد در شهر کاهش می یابد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلاتی که در طول اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، بخش های مختلف را با چالش روبرو می نماید، فراهم نبودن زمینه های استقرار دولت الکترونیک بوده و در همین رابطه یکی از زیرساخت های تحقق دولت الکترونیک، بازرگانی از راه دور است که با انعقاد این تفاهم نامه گام موثری در این راستا برداشته خواهد شد.

دکتر زالی در سرانجام ضمن ابراز امیدواری نسبت به گسترش این اقدام، شکل گیری همبستگی های اجتماعی و افزایش همکاری بین بخشی را از مهمترین دستاوردهای مقابله با بیماری کرونا خواند.

تاکید اتاق اصناف بر لزوم معرفی صنوف دارای مجوز کسب به شرکت دیجی کالا

در ادامه قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران، ضمن تشکر از کادر درمان و ستاد مقابله با بیماری کرونا برای مقابله و مدیریت این بیماری، اظهار کرد: بسیاری از کسب و کارهای خرد در این بحران آسیب دیده اند که سعی داریم قدمی برای آن ها برداریم. بر این اساس هزار کسبه بر اساس استانداردهای اتاق اصناف به شرکت دیجی کالا معرفی می شوند.

وی ادامه داد: تاکید اتاق اصناف تهران معرفی صنوفی است که دارای جواز کسب باشند تا برای مردم مسئله ای ایجاد نگردد.

معرفی کسب وکارهای آسیب دیده بدون دریافت هزینه

بر اساس این گزارش حمید محمدی مدیر عامل شرکت دیجی کالا امکان تحقق بخشی از وظایف و مسئولیت های اجتماعی شرکت در قالب این تفاهم نامه را میسر خواند و اضافه نمود: طبق مفاد تفاهم نامه سه جانبه با ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران و اتاق اصناف تهران، شرکت دیجی کالا متعهد می گردد علاوه بر وظیفه معرفی مستقیم 60 هزار مجموعه حقوقی و صنفی که تا به امروز بر عهده داشته است، محصولات 1000 کسب و کار آسیب دیده را نیز ضمن تقبل کردن تمام هزینه های ارائه، انبارداری و ارسال محصولات معرفی کند و بدون دریافت سود به دست مشتریان برساند.

وی ضمن تاکید بر اینکه شرکت دیجی کالا در انتخاب صنوف هیچ نقشی ندارد، اضافه نمود: معرفی کسب و کارها فقط با تایید اتاق اصناف تهران صورت می گیرد.

همچنین دکتر علی ماهر معاون برنامه ریزی ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران نیز هدف از انعقاد این تفاهم نامه سه جانبه را ایجاد فضای کسب و کار برای صنوف آسیب دیده متاثر از بحران کرونا اعلام نمود و گفت: بنا بر صلاح دید شرکت دیجی کالا و اتاق اصناف تهران، مدت این تفاهم نامه قابل تمدید است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بستر فروش محصول برای 1000 کسب و کار آسیب دیده بر اثر کرونا فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستر فروش محصول برای 1000 کسب و کار آسیب دیده بر اثر کرونا فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید