دانش بنیان ها برای فراوری محصولات 5 حوزه فناورانه تجهیزات پزشکی رقابت می نمایند

به گزارش وبلاگ چارگون، وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی از جمله حوزه های فناورانه ای است که با کوشش شرکت های دانش بنیان در کشور؛ بازار واردات آن ها از رونق افتاده است.

دانش بنیان ها برای فراوری محصولات 5 حوزه فناورانه تجهیزات پزشکی رقابت می نمایند

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ چارگون به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ محصولات حیاتی که جزء اقلام تحریمی هستند و نبود آن ها با جان و سلامتی مردم بازی می نماید. به همین علت ایجاد بازار داخلی برای آن ها یک ضرورت ملی و راهبردی است. همین اهمیت باعث شد که با شکل گیری اکوسیستم فناوری و نوآوری در کشور، دانش بنیان های توانمند و دارای تخصص دانشی به حوزه وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی ورود و برای تامین احتیاج های کشور کوشش نمایند.

این کوشش ها در حال حاضر منجر به شکل گیری 241 مجموعه دانش بنیان و خلاق در این حوزه شد تا فناوری های 5 حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی، تجهیزات، مواد و ملزومات دندانپزشکی، تجهیزات و مواد آزمایشگاه طبی، تجهیزات بیمارستانی و تجهیزات پیشرفته آزمون کالیبراسیون تجهیزات پزشکی در کشور توسعه یابد.

سامانه های زیست پزشکی آرنیکا، ویستا تجهیز احیاء، ترکیبات سبز فارمد به ژن، داهیان پزشکی پیشرو، ایده پردازان جاوید پردیس پارسیان، فناوری های هوشمند توانبخشی فن آسا، کیا فراوری طب ستان، ایماژ ارتباط الکترونیک گستر، توسعه تجهیز نویان، مبتکران طب و صنعت شریف و ... از جمله مجموعه هایی هستند که در این حوزه رقابت می نمایند.

طراحی و فراوری سمعک، فراوری محصولات آزمایشگاهی سلولی و مولکولی، دستگاه های پزشکی در زمینه الکتروکاردیوگراف، فناوری های هوشمند توانبخشی، طراحی و فراوری تجهیزات ارتوپدی، پروتز های مفصل زانو، پیچ ستون فقرات، دستگاه نمونه بردار سیگنال های مغزی و عصبی 8 کانال هم از جمله محصولاتی است که در این حوزه فراوری شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانش بنیان ها برای فراوری محصولات 5 حوزه فناورانه تجهیزات پزشکی رقابت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیان ها برای فراوری محصولات 5 حوزه فناورانه تجهیزات پزشکی رقابت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید