دیدنی های بنین و جاذبه های این کشور آفریقایی

به گزارش وبلاگ چارگون، بنین با نام سابق داهومیکشوری است که در قسمت غربی قاره آفریقا جا خوش نموده است، و اما علت نامگذاری این کشور به نام بنین متاثر و ماخوذ از قرار داشتن حکومت بنین در مجاورت آن است. بنین پس از قرن ها در نهایت در سال 1960 توانست از استعمار کشور فرانسه خارج شده و به دوران مستعمرگی خود خاتمه دهد. در ادامه خبرنگاران میخواهد شما را با دیدنی های بنین آشنا سازد.

دیدنی های بنین و جاذبه های این کشور آفریقایی

قاره آفریقا - بنین

کره زمین از 5 قاره تشکیل می شود که یکی از آنها قاره آفریقا است، این قاره از نظر وسعت پس از قاره آسیا، رتبه دوم را در این میان به خود اختصاص داه است، این قاره وقایع مختلفی زیادی را در ادوار گوناگون پشت سر گذاشته و تجربه است. از مهمترین این تجارب می توان به استعمارها، و البته برده داری و کوشش آنها برای رهایی اشاره نمود. و اما کشورها و شهرهای آن سراسر مماو از زیبایی های تاریخی، طبیعی است، انتخاب وبلاگ چارگون در این مطلب آشناسازی شما عزیزان علاقه مند با دیدنی های بنین قاره آفریقا می باشد.

تاریخ و تاریخچه بنبن

این کشور برای اولین بار در سده 7ام به عنوان منطقه ای پادشاهی دارای نام فون ایجاد شد، و به مرور زمان بر مساحت آن اضافه شد، و اما در سده 17ام به حکومتی خوشبخت و متمول مبدل شد که اسرای جنگی خود را مثابه برده برای بردگی به کشورهای اروپایی مخصوصا هلند و پرتغال به فروش می رساند در همین زمان بود که ساحل داهومی ملقب و مشهور به ساحل بردگان شد.

اما اضمحلال آن از سده 18ام کلید خورد، به طوری که فرانسه در سال 1892 توانست قسمت وسیعی از داهومی (بنین کنونی) را به استعمار خود در بیاورد.

در سال 1899 بخشی از غرب آفریقای فرانسه شناخته شد و در سال 1960 به استقلال رسید و خود را جمهوری داهومی معرفی کرد.

دین این منطقه

امراض مختلف زیادی در این منطقه سلامتی اهالی آن را تهدید می نماید که به وسیله غذا و آب کثیف سرایت می نماید. و اما در خصوص دین مردمان بنین شاهد آزادی و تکثر دین هستیم، به گونه ای که 42.8 درصد مرمان بنین دارای دین مسیحیت، 4.24 درصد دارای دین اسلام و مابقی دارای دین های متفرقه بومی هستند.

جمعیت و زبان بنین

مرکز کشور بنین پورتو نووو می باشد که علاوه بر مرکزیت این کشور آفریقایی از جمله بزرگترین و وسیع ترین شهرهای آن نیز محسوب می شود. طبق آمارگیری های اخیر در سال 2010 بنین تقریبا دارای بیشتر از 11 میلیون نفر جمعیت است.

زبان سخن گفتن بنینی ها به زبان فرانسوی است که علت آن را می توان در استعمار بودن کشور فرانسه برای سالهای طولانی دانست. بعلاوه واحد پول آن فرانک سی اف ای آفریقای غربی می باشد. پیش شماره آن +229 است.

آشنایی با دیدنی های بنین

1 - موزه اویدا

چنانچه قصد بازدید از موزه ای تاریخی در این کشور را در سر دارید، پیشنهاد می کنیم به عنوان اولین مقصد خود به موزه اویدا سر بزنید، اویدا واقع در شهر اویدا دارای 6 نمایشگاه است که پل ارتباطی بین حکومت داهومی و خرید و فروش برده، و ارتباط فرهنگی میان کشور بنین با سایر نقاط جهان محسوب می شود.

2 - قصر پادشاهی پورتو نووو

این قصر در حال حاضر تبدیل به یک موزه تاریخی به نام کاخ کافه شده که به نمایش درآورنده آثار برجای مانده از حکومت فرمانروا توفا در دوران پادشاهی وی می باشد. این مکان یکی از جاذبه های دیدنی بنین محسوب می شود.

3 - پارک ملی بنین (پندجاری)

این کشور نیز همانند تمامی سایر کشورهای واقع در آفریقا از پارک ملی برخوردار می باشد، پارک مذکور دارای محیط زیستی طبیعی و وسعتی به میزان 2.755 کیلومترمربع است، از نمونه های جانورانی که در این منطقه زندگی می نمایند میمون ها، گرگ ها، بوفالو ها و فیلها و پرندگان هستند. اگر لیست پیشنهادی سایت سازمان میراث یونسکو را نگاهی بیندازید با نام این پارک نیز روبرو خواهید شد.

4- قصرهای پادشاهی ابومی

از دیگر جاذبه های دیدنی و تماشایی کشور بنین قصر پادشاهی ابومی می باشد که پیروز شده در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت برسد. سلاطین زیادی تا دهه 1900 در این کاخها سکونت داشتند.

تا پیش از سال 2007 این منطقه به عنوان مکانی پرخطر شناخته می شد تا اینکه پس از 2007 از این لیست خارج شد.

5- موزه پاراکو

این موزه از جمله مکان های دیدنی قابل اشاره بنین محسوب می شود که محل قرارگیری آن در نزدیکی شهر پاراکو می باشد، این موزه و معماری آن به تصویر کشنده سبک و طریقه زندگی مردمان این شهر در گذشته است. برای بازدید از آن باید تقریبا 1500 فرانک به در ابتدای ورود پرداخت نمایید.

6 - موزه دا سیلوا

پورتو نووو مرکز بنین می باشد که خود یکی از مکان های دیدنی و گردشگرپذیر این کشور محسوب می شود، در این شهر موزه ای وجود دارد که بافت و معماری آن شبیه بنای قرون وسطایی است.

در این موزه آثار تاریخی برزیلی ها را نیز مشاهده خواهید کرد که البته از جذابیت های تاریخی این منطقه به شمار می رود.

در ادامه 10 کشور پرجمعیت قاره آفریقا را نام جهت آشنایی بیشتر نام می بریم:

  1. نیجریه
  2. اتیوپی
  3. مصر
  4. جمهوری دموکراتیک کنگو
  5. تانزانیا
  6. آفریقای جنوبی
  7. کنیا
  8. اوگاندا
  9. سودان
  10. الجزایر

در این مطلب با دیدنی های کشور بنین یکی از کشورهای مهم و قابل توجه در قاره آفریقا آشنا شدید، امیدواریم مورد توجه شما عزیزان واقع شده و از مطالعه آن لذت برده باشید.

منبع: دیجیاتور

به "دیدنی های بنین و جاذبه های این کشور آفریقایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های بنین و جاذبه های این کشور آفریقایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید