راز خوفناک صدها جمجمه خرد شده در دریاچه اسکلت، عکس

به گزارش وبلاگ چارگون، یورونیوز نوشت: بر فراز یکی از قله های رشته کوه هیمالیا در هند و در دره ای برفی، دریاچه ای دورافتاده وجود دارد که از اسکلت صدها انسان انباشته شده است.

راز خوفناک صدها جمجمه خرد شده در دریاچه اسکلت، عکس

دریاچه روپکوند، موسوم به دریاچه اسکلت، که عرضی 40 متری دارد در ارتفاع 5029 متری از سطح دریا در استان اوتاراکند هند و واقع شده است. برای اولین بار یک جنگل بان بریتانیایی که در سال 1942 در حال گشت زنی در این ناحیه بود بقایای انسانی را در زیر سطح یخی دریاچه و اطراف آن پیدا کرد.

بسته به فصل و آب و هوا دریاچه در بیشتر سال یخ زده است و تنها زمانی که برف ها اندکی ذوب می شوند اسکلت ها در کف آن دیده می شوند؛ اسکلت هایی که به خوبی حفظ شده اند و گاه دیده می گردد که حتی گوشت نیز به آنها چسبیده است.

تا به امروز بقایای اسکلت حدود 600 تا 800 نفر در اینجا پیدا شده و در تبلیغات گردشگری، مقامات محلی آن را به عنوان یک دریاچه اسرارآمیز توصیف می نمایند.

بیش از نیم قرن است که انسان شناسان و دانشمندان بقایای انسانی این دریاچه را مطالعه نموده اند تا پاسخی برای این پرسش ها بیابند که این افراد چه کسانی بودند؟ چه زمانی مردند؟ چگونه مردند و از کجا آمده بودند؟

یک فرضیه قدیمی بقایای یافت شده را متعلق به یک پادشاه هندی، همسرش و دستیارانشان می داند که همگی در حدود 870 سال پیش در یک کولاک شدید از بین رفتند. در روستاهای این منطقه، یک آهنگ فولکلور وجود دارد که در خصوص ایجاد طوفان تگرگی به سختی آهن به وسیله ناندا دیوی، الهه دومین کوه مرتفع هند، صحبت می نماید که مرگ افراد عبوری شد از کنار دریاچه را در پی داشت.

یک تحقیق علمی بر روی بقایای یافت شده در این دریاچه نشان از آسیب دیدگی در ناحیه جمجمه بر اثر ضرباتی در مقدار تگرگ داشت، امری که احتمال گرفتار شدن افراد در طوفان را تقویت می کرد.

  • این میمون شگفت انگیز با مهندسی ژنتیک به وجود آمده/ عکس

  • پرتاب قدرتمندترین موشک دنیا با چراغ سبز آمریکا/ عکس

یک فرضیه دیگر اما می گوید که این اسکلت ها متعلق به دسته ای از سربازان هندی است که در سال 1841 کوشش داشتند به تبت حمله نمایند و پس از اینکه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، بیش از 70 نفر از آنها مجبور به فرار شدند و در راه برگشت جان باختند. در همین حال یک اعتقاد جمعی دیگر می گوید که این دریاچه می توانستته قبرستانی باشد که قربانیان یک بیماری همه گیر در آن دفن شده اند.

اسکلت های یافت شده از بستر دریاچه

مطالعات علمی نشان داده است بیشتر افرادی که مرده اند قدی بلند و بیش از میانه داشته اند. اغلب آنها بزرگسالانی بودند که بین 35 تا 40 سال سن داشتند و کمابیش از سلامت معقولی برخوردار بوده اند. این در حالی است که هیچ نوزاد یا کودکی در میان آنها وجود نداشته است.

در یک پژوهش که به وسیله تیمی از محققان هندی، آلمانی و آمریکایی منتشر شده است دانشمندان 38 جسد (شامل 15 زن) را که در دریاچه یافت شده بودند مورد تجزیه و تحلیل ژنتیکی قرار دادند و از روی تاریخ گذاری کربن دریافتند که قدمت بعضی از آنها به حدود 1200 سال پیش می رسد.

آنها دریافتند که مردگان از نظر ژنتیکی متنوع بوده اند و مرگ آنها از نظر زمانی تا 1000 سال با هم فاصله داشته است.

ایدائوین هارنی، محقق مقطع دکترا در دانشگاه هاروارد و نویسنده اصلی این مطالعه، می گوید: این مسئله فرضیات مبتنی بر واحد بودن رویداد فاجعه آمیز منجر به مرگ تمامی افراد را تغییر می دهد. هنوز تعیین نیست که در دریاچه روپکوند چه اتفاقی افتاده است، اما اکنون می توانیم مطمئن باشیم که مرگ این افراد تنها با یک رویداد قابل شرح نیست.

اما جالب تر از آن، این بود که مطالعه ژنتیکی نشان داد مردگان از افراد مختلفی تشکیل شده اند: یک گروه از افراد دارای ژنتیکی مشابه با مردم امروزی هستند که در جنوب آسیا زندگی می نمایند. در حالی که گروه دیگر نزدیک به افرادی هستند که در اروپای امروزی (به ویژه در جزیره کرت یونان) زندگی می نمایند. بعلاوه افرادی که از جنوب آسیا آمده اند به نظر نمی رسد از یک جمعیت باشند.

دریاچه اسکلت در هیمالیا

هیچ اسلحه یا کالای تجاری در این منطقه یافت نشد و این مسئله ای قابل توجیه است، چرا که دریاچه در مسیر تجاری قرار ندارد. همزمان مطالعات ژنتیکی هیچ مدرکی مبنی بر وجود پاتوژن باکتریایی باستانی که بتواند بیماری را به عنوان شرحی برای علت مرگ و میر آنها ارائه دهد، پیدا ننموده است.

در این میان یک مسیر زیارتی که از کنار دریاچه می گذرد می تواند شرح دهد که چرا مردم از این منطقه عبور می نموده اند، هرچند آنالیز ها نشان می دهد گزارش های موثق از زیارت در این منطقه تا مربوط به دوران متاخر هستند.

در همین حال کتیبه های موجود در معابد محلی که بین قرن های هشتم و دهم میلادی قدمت دارند دانشمندان را به این نتیجه رسانده است که مرگ دسته جمعی در حین یک مراسم زیارتی می تواند علت یافته شدن بعضی از اجساد در این محل باشد.

محققان می گویند با وجود فرضیات مختلف هنوز علتی که بتوان آن را برای منشأ اسکلت های این دریاچه قطعی دانست پیدا نشده است و تحقیقات بیشتری باید در این خصوص انجام گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "راز خوفناک صدها جمجمه خرد شده در دریاچه اسکلت، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز خوفناک صدها جمجمه خرد شده در دریاچه اسکلت، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید