ریشه کن کردن 99 درصد از سلول های سرطانی با نور و ارتعاش

به گزارش وبلاگ چارگون، یورونیوز نوشت: دانشمندان آمریکایی در مراحل اولیه تحقیقات خود در خصوص تکنیک مولکول های ارتعاشی پیروز شدند 99 درصد از سلول های ملانوما را که نوعی از سرطان پوست است، در آزمایشگاه ریشه کن کردند.

ریشه کن کردن 99 درصد از سلول های سرطانی با نور و ارتعاش

ایجاد ارتعاش در مولکول ها در این روش با استفاده از نور مادون قرمز انجام می گردد. محققان دریافتند که این روشِ تحریک مولکول ها در برابر کشت های آزمایشگاهی سلول های ملانوم موثر است.

در پی استفاده از این روش، چیزی به نام پلاسمون شکل می گیرد که به مثابه نوسان سریع الکترون ها در مولکول همچون عقب و جلو رفتن امواج دریا است. این پدیده باعث می گردد که غشای سلول های سرطانی پاره گردد.

  • روکش یک و نیم میلیاردی صندلی برای بوگاتی 200 میلیارد تومانی / عکس

سیسرون آیالا-اورزکو، محقق دانشگاه رایس در ایالات متحده و نویسنده اصلی نتایج این پژوهش، شرح داد: ارتعاش فعال شده به وسیله نور نزدیک به مادون قرمز هر چیزی را که به وسیله مولکول احاطه شده باشد که در این مورد، سلول سرطانی است، نابود می نماید.

او اضافه نمود: هر چند این روش در آنالیز آزمایشگاهی بر روی موش ها بسیار موثر بوده ولی تجویز فوری آن در مورد انسان به علت نگرانی های موجود در مورد عوارض جانبی آن ممکن نیست و به همین علت احتمالا به کارگیری آن موقع بر خواهد بود.

دانشمندان امیدوارند که با استفاده از این روش بتوانند به مشکل مقاوم شدن سلول های سرطانی در مقابل داروهای شیمیایی موجود که درمان این بیماری را با دشواری روبرو می نماید، انتها دهند.

  • سرعت اینترنت در کویت

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ریشه کن کردن 99 درصد از سلول های سرطانی با نور و ارتعاش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریشه کن کردن 99 درصد از سلول های سرطانی با نور و ارتعاش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید