سفر تصویری به سئول؛ مرکز شگفت انگیز کره جنوبی

به گزارش وبلاگ چارگون، اگر دوست دارید به سئول سفر کنید، پس کمربندهای خود را محکم ببندید؛ چراکه قرار است به مرکز کره جنوبی برویم و از محله هونگ دائه تا برج سئول را زیر پا بگذاریم.

سفر تصویری به سئول؛ مرکز شگفت انگیز کره جنوبی

ویروس کرونا این روزها به مرکز توجه مردم دنیا تبدیل شده است. ویروسی که هیچ کس هرگز فکر نمی کرد، بتواند دنیا را وارد یک بحران عجیب و ناخواسته کند، امروز خطری بزرگ به شمار می رود که همه ما را از کار، تحصیلات و تعداد زیادی از دوستانمان دور و خانه نشین نموده و دورانی سخت را برایمان ترتیب داده است. این وسط اما اینترنت یکی از اصلی ترین راه های فرار ما به دنیای خارج از کرونا و خانه نشینی است.

حالا که برای دور ماندن از این ویروس و خطر ابتلا به آن باید در خانه بمانیم و ایام نوروز هم فرارسیده است، می توانیم از قدرت عجیب و جادویی اینترنت استفاده کنیم و به سراسر دنیا سفر کنیم! با وبلاگ چارگون همراه باشید تا در این مطلب، به مرکز کره جنوبی یعنی شهر پیشرفته، زیبا و مجذوب نماینده سئول سفر کنیم و حسابی خوش بگذرانیم.

با پیشرفت مالی و سیاسی کشور کره جنوبی طی سالیان اخیر، صنعت توریسم این کشور هم پیشرفت چشمگیری را به خود دیده است و شاهد قدم گذاشتن شهرهای آن در راستا توسعه و پیشرفت بوده ایم. شهر سئول، مرکز کره، را می توان مهم ترین و اساسی ترین منطقه از این کشور دانست که به خوبی این مساله را بازتاب می نماید. سئول که از آن با نام توکیو آینده یاد می شود، یکی از پیشرفته ترین، زیباترین، پرگردشگرترین و مهم ترین منطقه ها آسیا و دنیا است.

این شهر که قدمتی 600 ساله دارد و مرکز تاریخی کشور کره نیز محسوب می شود، از قرن 19 به بعد با آغوش باز به استقبال پیشرفت و ارتباط با سایر نقاط دنیا رفت که نتیجه آن، خلق یک کلان شهر بزرگ و رنگارنگ با نام سئول است که سالانه، گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب و آن ها را حسابی سرگرم می نماید. شهر سئول که کره ای ها آن را به صورت سائول تلفظ می نمایند، جاذبه ها و دیدنی های بسیار زیادی را در خود جای داده است؛ از قلعه سئول و موزه هنر گرفته تا آرامگاه ها و معابد بزرگ و سنتی و رستوران ها و مراکز خرید بسیار بزرگ و پیشرفته را می توانید در سئول پیدا کنید.

پارادایس سیتی؛ مرکز خرید و تفریحی در فرودگاه اینچئون

ورود به سئول با گذشتن از فرودگاه اینچئون صورت می گیرد و در این مقاله هم فرض را بر این می گذاریم که قرار است به وسیله فرودگاه اینچئون به سئول پا بگذاریم!

فرودگاه اینچئون در 40 دقیقه ای شهر سئول واقع شده است و شاید اولین جاذبه گردشگری بزرگ سئول هم در همین فرودگاه واقع شده باشد: مرکز خرید و گردشگری پارادایس سیتی.

مرکز تجاری و تفریحی پارادایس سیتی در فرودگاه اینچئون، از هفت ساختمان مختلف تشکیل شده است که در هرکدام از آن ها خدمات مختلفی به بازدیدنمایندگان ارائه می شود. از مراکز تفریحی وایت و گلد کلاب کروما تا مرکز تفریحی بزرگ MVRDV، از جمله اولین جاهای دیدنی سئول هستند که شما را به محض ورود به این شهر، شگفت زده خواهند کرد.

علاوه بر مراکز خرید و تفریحی، مراکزی مثل پارادایس پلازا به ارائه خدماتی مثل رستوران و هتل می پردازند و قبل از ورود به شهر می توانید یک روز را در هتل های پارادایس سیتی بگذرانید.

مرکز شهر: اسکای گاردن، قصر تاریخی دئوک سوگونگ و مرکز تفریحی دون دائه مونگ

پس از خروج از فرودگاه، بازدید از مجتمع تفریحی تجاری پارادایس سیتی و استراحت در هتل، حالا نوبت به گشت وگذار در شهر می رسد.

اول از همه باید از مرکز شهر آغاز کنیم که اولین ایستگاه ما، پل سئول لو (Seoullo) یا اسکای گاردن است. این پل روی یکی از بزرگ راه های سئول واقع شده است؛ بزرگ راهی که با 24 هزار گیاه مختلف تزیین شده است و به بزرگ راه های لاین (High Line) نیویورک شباهت دارد.

نورپردازی شبانه این پل باعث می شود تا با فرارسیدن شب بتوانید لحظه های مجذوب نماینده بسیار زیادی را ثبت کنید.

قصر دئوک سوگونگ (Deoksugung) در دوران سلطه ژاپن بر کره طی سال های 1910 تا 1945 به وسیله اعضای خاندان سلطنتی جوسئونگ ساخته شد و محل زندگی خاندان سلطنتی کره ای است.

شهر سئول دیدنی های تاریخی بسیار زیادی را در خودش جای داده و این قصر زیبا قطعا یکی از اصلی ترینِ آن ها است.

مرکز خرید تفریحی دون دائه مونگ، یکی دیگر از مراکز تفریحی بزرگ سئول به شمار می رود که قرارگیری آن در مرکز شهر کاری نموده است تا توجه گردشگران را به خود جلب کند.

در این مرکز علاوه بر بازدید و تماشای نورپردازی زیبای ساختمان دون دائه مونگ سنتر که در طول روز به شکلی بسیار زیبا خودنمایی می نماید، می توانید خرید کنید و دلی از عزا درآورید.

روستای تاریخی بوک چون هوک و آسمان خراش های معروف سئول

از دیگر منطقه ها پرگردشگر، تاریخی و مجذوب نماینده سئول، روستای تاریخی بوک چون هانوک است. این روستای قدیمی و تاریخی شهر سئول، بین قصر گی یئونبوک، قصر چان دئوک و بارگاه سلطنتی جونگ میو واقع شده است و قدمت آن به 600 سال قبل برمی شود.

منطقه مذکور حالا میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا است که با مغازه های به خصوص و معماری خاص و کلاسیک خانه هایش، افراد بسیار زیادی را سرگرم می نماید.

در ادامه و برای گشت وگذار بیشتر در سئول می توانیم به برج لوته برویم. برج لوته ی سئول که پنجمین سازه بلند دنیا هم به شمار میرود، مراکز خرید فراوانی دارد و صعود به قله آن، یک نمای فوق العاده از شهر را برای بازدیدنمایندگان مهیا می سازد.

محله های هونگ دائه و ایتائه وون

محله های هونگ دائه و ایتائوون، از جمله جاذبه های پربازدید شهر سئول هستند و در سفرمان به سئول حتما باید به این دو محله سر بزنیم. ابتدا از هونگ دائه آغاز کنیم. محله هونگ دائه به علت حال وهوای پرانرژی و موزیکال خود، به یکی از مجذوب نماینده ترین و محبوب ترین محله های سئول تبدیل شده است.

قرارگیری دانشگاه هنر هونگیک (Hongik) در این منطقه و مقرون به صرفه بودن نسبی نرخ اجاره خانه و اتاق باعث شده است تا دانشجوهای این دانشگاه، در این محله ساکن شوند و به انجام فعالیت های هنری و مستقل مثل نواختن موسیقی در خیابان ها بپردازند؛ فعالیت هایی که این محله را به یک جاذبه توریستی بسیار محبوب تبدیل نموده اند و رشد صنعت موسیقی کره، به خصوص موزیک پاپ کره ای (K-Pop) که طرف داران بی شماری در دنیا دارد، این محله را بیشتر از قبل پررنگ نموده است.

محله ایتائوون نیز به علت اینکه افراد مختلفی از سایر کشورهای دنیا مثل اسپانیا، تایوان، ترکیه، پاکستان، بریتانیا، فرانسه، آلمان و غیره در آن ساکن بوده و به عرضه محصولات به خصوص خود مشغول هستند، مورد توجه گردشگرهای فراوانی است.

محله گنگام، کتابخانه استارفیلد و جزایر مصنوعی شناور

اگر از علاقه مندان گردشگری در کره هستید و آن را دنبال می کنید، احتمالا نام محله گنگام را شنیده اید. گنگام یکی از محله های به شدت معروف سئول و از قسمت های بسیار گران مرکز کره است. در این محله می توانید از برج های بزرگ و عبادتگاه های مختلف گرفته تا مراکز تفریحی پرزرق و برق و رستوران های گران قیمت را پیدا کنید.

از جمله جاذبه های محله گنگام، کتابخانه بزرگ استارفیلد است. این کتابخانه بزرگ با معماری خاص و مجذوب نمایندهی که دارد، علاوه بر کتاب ها، مجله ها، کتاب های الکترونیک و بیش از 600 جلد کتاب از سراسر دنیا توانسته است، به یکی از شاخص ترین نقاط شهر سئول و منطقه گنگام تبدیل شود.

جزایر مصنوعی و شناور سئول که در کره با نام سبیتسئوم (Sebitseom) شناخته می شوند، به عنوان آخرین منطقه ها شهر سئول هستند که پیش از بازگشت به خانه می توانیم به سراغش برویم. سه جزیره شناور گویت (Gavit)، سویت (Sevit) و چویت (Chavit) را می توانید ببینید و با بازدید از جاذبه هایی مثل فروشگاه ها، گالری ها و موارد این چنینی که در آن ها قرار گرفته است، حسابی سرگرم شوید. شاید برایتان جالب باشید بدانید که قسمتی از فیلم انتقام جویان: عصر اولتران (Avengers: Age of Ultran) در جزیره سویت فیلم برداری شده است.

وبلاگ چارگون امیدوار است که از این سفر مجازی لذت برده باشید. در این روزهای سخت کرونایی که امکان سفر کردن ندارید، با ما همراه باشید تا با سفرهای مجازی به سراسر دنیا سر بزنیم.

منبع: کجارو / shopmoment.com

به "سفر تصویری به سئول؛ مرکز شگفت انگیز کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر تصویری به سئول؛ مرکز شگفت انگیز کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید