سنقر قطب گردشگری آبی کرمانشاه می گردد

به گزارش وبلاگ چارگون، با راه اندازی پروژه های تفریحی سد های جامیشان و سلیمان شاه،شهرستان سنقر و کلیایی به قطب گردشگری آبی استان کرمانشاه تبدیل می گردد.

سنقر قطب گردشگری آبی کرمانشاه می گردد

به گزارش وبلاگ چارگون از کرمانشاه، جبار گوهری سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در حاشیه سفر کاری به شهرستان سنقر و کلیایی ضمن بازدید از پروژه های سرمایه گذاری سد های جامیشان و سلیمان شاه، اظهار کرد: هم اکنون سه پروژه تفریحی تفریح در حاشیه این دو سد در دست اقدام است که با تکمیل و بهره برداری از آن ها تحولی مهم در گردشگری آبی استان ایجاد می گردد.

او اضافه کرد: سد جامیشان به عنوان یکی از نقاط هدف گردشگری استان کرمانشاه از ظرفیت های گسترده ای برای سرمایه گذاری برخوردار است.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در کنار توسعه تفریحات آبی ایجاد کمپ های گردشگری و مراکز اقامتی در حاشیه این سد با توجه به جذابیت های خاص آن می تواند به رونق گردشگری شهرستان سنقر و کلیایی یاری کند.

گوهری ادامه داد: بعلاوه قرار گرفتن روستای تاریخی و هدف گردشگری گلویج و سراب آن در نزدیکی سد جامیشان، جذابیت های گردشگری منطقه را برای حضور سرمایه گذاران چند برابر نموده است.

او ضمن بازدید از سراب گلویج،ادامه داد: در حال حاضر امکانات اولیه برای استفاده گردشگران در حاشیه این سراب زیبا ایجاد شده که در صورت وجود سرمایه گذار مناسب ضمن بهره برداری و سامان دهی شرایط موجود، شرایط ایجاد امکانات اقامتی و پذیرایی نیز در مجموعه امکان پذیر است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت نیروی انسانی محلی و مشارکت جامعه محلی در سود مجموعه قطعا می تواند به رونق و توسعه آن یاری کند.

او گفت: بعلاوه توسعه ورزش های آبی در سد های سلیمان شاه و جامیشان از دیگر فرصت هایی است که پیش روی سرمایه گذاران واقع شده است.

لازم به ذکر است:گوهری در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان سنقر و کلیایی از حمام های تاریخی شهرستان، بافت تاریخی شهر سنقر، بقعه مالک، یک اقامتگاه بوم گردی در حاشیه سد سلیمان شاه و هتل نور بازدید کرد.

ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سنقر قطب گردشگری آبی کرمانشاه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنقر قطب گردشگری آبی کرمانشاه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید