برنامه ریزی برای رویداد همدان 2018

به گزارش وبلاگ چارگون، استان همدان سال جاری لقب مرکز گردشگری آسیایی را گرفته و دو رویداد گردشگری در قالب همدان 2018 برای این استان در نظر گرفته شده است.

برنامه ریزی برای رویداد همدان 2018

علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به رویدادهای پیش رو مانند جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی به میزبانی همدان و رویداد همدان 2018 که یکی از برنامه های سازمان میراث فرهنگی است، گفت:

با استفاده از ظرفیت اعتبارات تبلیغاتی اداره کل میراث فرهنگی استان و با هماهنگی های صورت گرفته با شرکت رجا و با همکاری شرکت هواپیمایی ثامن پرواز، قطار گردشگری همدان در تاریخ 15 اردیبهشت ماه 97 با تعداد 600 نفر حرکت نموده و در تاریخ 18 اردیبهشت به همدان وارد می گردد که برنامه های بازدید از اماکن گردشگری، اقامت برای گروه های مختلف سنی و هنرمندان که به این جشنواره دعوت شده اند، درنظر گرفته شده است.

وی اضافه نمود:

بعلاوه در راستای رویداد همدان 2018 با رایزنی های صورت گرفته با شرکت رجا، قطار گردشگری در 4 تا 5 راستا پرتردد شهرهای مشهد، تبریز، بندرعباس، اصفهان و شیراز با هدف تبلیغات جاذبه های استان و ایجاد انگیزه سفر به همدان به حرکت درمی آید.

او با بیان اینکه زیرساخت ها شامل زیرساخت های عمومی و خاص گردشگری است، ادامه داد:

در زیرساخت های عمومی مانند فرودگاه، راه آهن و جاده ای و شرایط عمومی که یاری کننده توسعه استان و راستاهای دسترسی هستند، در سال های اخیر گام های بلندی برداشته شده و بسیاری از زیرساخت ها به بهره برداری رسیده و استان در شرایط مطلوبی واقع شده است و در بین استان های اطراف نیز موقعیت بهتری داریم.

او با اشاره به زیرساخت های خاص مانند مجموعه های اقامتی، تأسیسات خدماتی- گردشگری، آژانس ها، خانه های بوم گردی و مجتمع های گردشگری، اعلام کرد:

در حوزه مراکز اقامتی و هتل سازی در سال گذشته افتتاح هتل امیران 1 و بهره برداری هتل سفیران انجام شد و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح هتل امیران 2، کتیبه و ... باشیم که این اقدامات نشان دهنده رشد خوب استان در این حوزه است.

مالمیر درباره افتتاح خانه های بوم گردی آغازی خوب در حوزه زیرساخت های گردشگری گفت:

در سال های اخیر اندازه پروانه تأسیس اقامتگاه ها رشد خوبی نسبت به سال های گذشته داشته که نشان دهنده جذابیت سرمایه گذاری و رشد کسب وکار در این حوزه از گردشگری است و استان همدان به رتبه 13 نسبت به سال های گذشته ارتقاء پیدا نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به نیازمند بودن آموزش و فرهنگسازی برای میزبانی مطلوب از گردشگران، اضافه نمود:

اگر قرار است شهر گردشگری باشیم باید تمام ارکان شهر و استان از بخش خصوصی و عمومی تا دولتی همکاری و مشارکت داشته باشند تا بتوانیم در حوزه گردشگری خدمات مطلوبی ارائه داده و همگی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم ذی نفع باشیم و فرصت های شغلی برای درآمدزایی و ارتقاء خدمات شهری ایجاد گردد که این رویدادها راه میانبری برای بسترسازی و فرهنگسازی است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "برنامه ریزی برای رویداد همدان 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای رویداد همدان 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید