شهروندان از ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده پارک بزرگ پرهیز نمایند

به گزارش وبلاگ چارگون، خبرگزاری خبرنگاران-شهردار تبریز گفت: از شهروندان ساکن در محدوده پارک بزرگ می خواهیم هزینه سنگینی برای بازسازی و یا ساخت و ساز غیرمجاز در محدوه پارک بزرگ انجام ندهند، چرا که به احتمال زیاد احتیاج به تملک آن املاک باشد و هزینه های موجود از بین برود.

شهروندان از ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده پارک بزرگ پرهیز نمایند

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ عباس رنجبر پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: یک تعداد لکه هایی که در گذشته در پارک بزرگ به صورت ساخت و ساز غیرمجاز رخ داده است که در شرایط فعلی ما مانع توسعه این لکه ها خواهیم شد.

وی اضافه نمود: شهروندانی که سال ها در آن محل حضور داشته و در حال بازسازی محل سکونت خود هستند، از هزینه کرد سنگین برای این کار پرهیز نمایند، چون طرح هایی قرار است در محدوده پارک بزرگ پیاده گردد که می تواند موجب ضرر و زیان آنها گردد.

شهردار تبریز توضیح داد: وظیفه شهرداری ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز برای توسعه شهر است؛ چون غیر از اینکه ساخت و ساز غیرمجاز برای توسعه شهر اثرات منفی دارد، به لحاظ نوع ساخت و نوع سازه ای که کار می گردد، برای ساکنان آنجا خطرات جانی دارد.

وی افزود: نکته بعدی، کاربری املاک است که حالا فرق ندارد مالکیت آن به صورت قولنامه ای و یا سند باشد؛ اگر در آنجا کاربری موافق است، شاید بتوان راهکاری برای آن ارائه کرد؛ اما خواهش می کنیم کسانی که صاحب ملک هستند چه به صورت سند و یا قولنامه، ابتدا کاربری ملک را تعیین نمایند که کاربری مسکونی و یا دیگر کاربری ها را داشته باشند.

رنجبر تأکید کرد: ما در این محدوده دو مشکل داریم یکی سند معلوم نیست و مالکیت متزلزل است و دیگری اینکه کاربری تعیین نیست؛ شهرداری قطعا نمی تواند جایی که کاربری آن باغ و فضای سبز است، پروانه ای برای احداث ساختمان مسکونی بدهد.

وی با اشاره به احتمال بازبینی در طرح اولیه پارک بزرگ تبریز گفت: در جلسه امروز کمیسیون با کارفرما و مشاور طرح پارک بزرگ مقرر شد شهرداری طرحی پیشنهادی تهیه و به کمیسیون ارائه دهد و احتمالا در این طرح خواسته های شهرداری تغییر یابد و کم یا زیاد گردد.

شهردار تبریز یادآور شد: 250 هکتار از محدوده پارک بزرگ، در اختیار شهرداری است و 250 هکتار دیگر دست مردم است. باید به غیر از 10 درصد که تبدیل به کاربری هایی همانند پارکینگ می گردد، باید بقیه محدوده پارک با 40 میلیارد تومان تبدیل به پروژه ای گردشگری گردد.

وی تأکید کرد: خواسته شهرداری این است که باید با 50 الی 100 میلیارد تومان، این پروژه را به عنوان منطقه ای گردشگری و بوم گردی احداث و با حفظ کشاورزی موجود و راه های روستایی که جاذبه گردشگری هستند، تبدیل به پروژه ای بزرگ گردد.

رنجبر گفت: از کمیسیون شهرسازی و معماری خواستیم فرصتی برای ارائه طرحی خلاصه برای این کار داشته باشیم و از مشاور و طراح بخواهیم مطالعات خود را انجام دهند چرا که با شرایط موجود، اعتبار درخواستی به صرفه نیست.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شهروندان از ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده پارک بزرگ پرهیز نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروندان از ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده پارک بزرگ پرهیز نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید