ظرفیت فراوری گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان به بیش از 47 هزار تن افزایش یافت

به گزارش وبلاگ چارگون، رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت گوشت مرغ استان با بهره برداری از 16 واحد مرغداری در دولت سیزدهم به 47 هزار و 600 تن رسید.

ظرفیت فراوری گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان به بیش از 47 هزار تن افزایش یافت

سید محمد رضا سید حسینی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان مجوز ساخت 575 واحد مرغداری داده شد که علملیات ساخت 430 واحد آن با سرمایه گذاری 26 هزار میلیارد ریال دریک سال اخیر شروع شده است.

وی ادامه داد: 16 واحد از مجموع واحد های در دست ساخت مرغداری سیستان و بلوچستان تا به امروز به بهره برداری رسیده که این امر موجب افزایش خودکفایی استان به گوشت مرغ از 30 درصد قبل از دولت سیزدهم به 50 درصد کنونی برسد.

رییس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با برطرف ممنوعیت ایجاد مرغداری های تازه بعد از گذشت 10سال نهضتی جهادی برای ساخت واحد های تازه مرغداری در استان ایجاد شده است گفت: هم اینک 264 واحد مرغداری با ظرفیت جوجه ریزی 28 میلیون قطعه در سال و فراوری 47 هزار و 600 تن در استان فعال است.

وی اضافه نمود: احتیاج کلی سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ 93 هزار تن است که هم اینک با 47 هزار و 600 تن 50 درصد احتیاج آن تامین می گردد.

حسینی تاکید نمود: پیشرفت فیزیکی 414 واحد مرغداری تازه در دست ساخت سیستان و بلوچستان نیز بین 20 تا 90 درصد است که بزودی با بهره برداری آن ها علاوه بر تامین احتیاج داخل استان زمینه برای صادرات به کشور های همسایه فراهم می گردد.

وی خاطر نشان کرد: بعلاوه در راستای خودکفایی فراوری تخم مرغ نیز 17 واحد مرغ تخمگذار هر یک به ظرفیت 30 هزار قطعه در استان سیستان و بلوچستان در دست احداث است.

وبلاگ چارگون سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ظرفیت فراوری گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان به بیش از 47 هزار تن افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت فراوری گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان به بیش از 47 هزار تن افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید