عجیب ترین قوانین خطوط هوایی دنیا

به گزارش وبلاگ چارگون، خبرنگاران : خاص ترین خطوط هوایی دنیا را در این مطلب به شما معرفی نموده ایم.

عجیب ترین قوانین خطوط هوایی دنیا

شرکت های هواپیمایی مختلف قوانین خاص خود را دارند.

به گزارش وبلاگ چارگون، در کنار ارائه بعضی خدمات عمومی به وسیله شرکت های هواپیمایی، بعضی شرکت ها دست به ارائه خدمات خاصی در جهت جلب مشتری زده اند.

بعضی از خدمات برای مسافران مثل یک رویای شیرین و مجذوب نماینده است. در ادامه با هر یک از این شرکت ها آشنا می شوید.

1. شرکت ساموا ایر

این شرکت براساس وزن مسافران هزینه دریافت می کرد و پروازهای چارتر و پزشکی در داخل و خارج از ساموا و پروازهای برنامه ریزی شده از جزایر ساموابه آمریکا را انجام میدهد.

برای اولین بار در جهان این هواپیما با یک ویژگی منحصر به فرد ظاهر شد و تصمیم گرفت که بر اساس وزن مسافران از آنها هزینه ای دریافت کند، ولی این شرکت در سال 2015 به فعالیت خود خاتمه داد.

2. شرکت هواپیمایی که به علت بخشندگی بیش از حد ورشکسته شد

شرکت کنت موس که در سال 1973 نام فریلاندیا را برای خود برگزید، یک سال فعالیت کرد؛ این شرکت که در پی سود آوری نبود هزینه های کمی را از مسافران دریافت می کرد.

افراد باشگاه مسافرت از امتیازات جالبی چون بلیت های مقرون به صرفه برخوردار می شدند. یکی دیگر از امتیارات این شرکت هواپیمایی این بود که برای مسافران خود غذاهای ارگانیک آماده می کرد. نان ارگانیک و غذاهای گیاهی و پنیر و سوپ خانگی از جمله غذاهای خاص این هواپیما بود.

این شرکت در نهایت مجبور شد در سال 1974 به علت بحران نفتی که در سال 1973 به وجود امده بود تعطیل گردد.

3. بدترین شرکت های هواپیمای

کره شمالی شرکت هواپیمایی خاص خود را دارد و تنها شرکتی است که در تمام جهان تنها یک ستاره در سال 2014 گرفته است. این شرکت ستاره خود را چهار سال نگه داشت. با اینکه کیم جونگ اون همواره خواستار درخشش شرکت هواپیمایی و اغراق در کیفیت آن بود، عمدتا هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. کره شمالی با وجود هواپیماهای فرسوده خود، نزدیک 20 سال است که هیچ هواپیمایی را خریداری ننموده است.

در سال 2006 ورود هواپیماهای کره شمالی به محدوده آسمان اروپا به علت خطر افرینی آنها ممنوع اعلام شد.

4. حضور آناناس در هواپیماهای هاوایی

شرکت های هواپیمایی هاوایی اجازه می دهند که قوطی های کمپوت آناناس با سه شرط به داخل هواپیما آورده گردد. اول اینکه تنها میوه آناناس می تواند وارد گردد و وزن کارتون بیش از 10 کیلو نباشد و پیش از بارگیری باید بازرسی گردد.

5. شرکت هواپیمایی که 30 سال است مسافری را جابجا ننموده است

خطوط هوایی بالتیا کار خود را از آگوست 1989 و با هدف جابجایی مسافران از نیویورک شروع کرد.

این شرکت اجازه پرواز از نیویورک به سمت لینینگراد و ریگا را کسب کرد، ولی مدیر عامل این شرکت به علت تعلل در بعضی از تصمیمات باعث از بین رفتن اعتماد شد. این شرکت در سال 1996 برای سفر به بعضی مکان ها اجازه دریافت کرد. ولی در آن سال ها سرمایه لازم برای شروع فعالیت خود را نداشت. خلاصه آنکه در سال 2006 سرمایه حاصل شد و برای بار دیگر اجازه مسافرت از نیویورک به سمت سن پطرز بورگ را خواست و هواپیمای بوینگ 747-200 را خریداری کرد، ولی این هواپیما هیچ سفری نداشت و خسارتی بالغ بر یک و نیم میلیون دلار متحمل شد.

آن ها در سال 2017 تصمیم گرفتند تا آرم و نام شرکت را تغییر دهند، ولی با وجود این تا به امروز هیچ سفر و جابجایی را نداشته اند و خاتمه در سال 2018 مجوز این شرکت هواپیمایی به طور کامل لغو شد.

6. جانت ایر لاینز رمزآلوده ترین شرکت هواپیمایی

یکی از سری ترین شرکت های هواپیمایی این شرکت است که از فرودگاه ماکاران در لاس وگاس فعالیت میکند.

این هواپیما وظیفه جابجایی سیاستمداران و مسئولان حکومتی را از صحرای نوادا با نام منطقه 51 دارد. به علت سفرهای امنیتی که دارد اطلاعات زیادی درمورد آن در دست نیست؛ اما تنها چیزی که درمورد آن تعیین است اینکه کارمندان را به منطقه امنیتی نوادا منتقل می نماید.

7. خطوط هوایی نپال خطرناک ترین خطوط هوایی در جهان

درسال 2015 این شرکت هواپیمایی دو ستاره دریافت کرد و آن هم تنها به این علت بود که خدمات مقرون به صرفهی را برای مسافران در نظر داشته بود، ولی از لحاظ امنیتی هواپیماهای آن بسیار خطرآفرینی نموده اند تا اینکه در سال 2013 اتحادیه اروپا ورود آن را ممنوع نمود.

مساله خنده دارتر آنجاست که مهندسان این شرکت با قربانی کردن گوسفند برای الهه هندوها سعی می نمایند تا هواپیماهای خود را تعمیر نمایند.

منبع: رکنا

به "عجیب ترین قوانین خطوط هوایی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین قوانین خطوط هوایی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید