فستیوال های برزیل ، جشن های رنگارنگ برزیلی ها

به گزارش وبلاگ چارگون، برزیلی ها عاشق جشن گرفتن هستند. همان طور که می دانید، بزرگ ترین کارناوال سالانه دنیا در برزیل برگزار می گردد. در این کارناوال همه کس از پیرترین تا خردسال ترین افراد به پایکوبی و پای کوبی می پردازند. البته تعداد زیادی جشن بزرگ و کوچک دیگر نیز همه ساله در برزیل برگزار می گردد. هرکدام از این جشن ها داستان، تم، تاریخ و رنگ و بوی خاص خودشان را دارند. در این مطلب به بعضی از فستیوال های برزیل اشاره خواهیم کرد. برای شرکت در تور برزیل با آژانس خبرنگاران تماس بگیرید.

فستیوال های برزیل ، جشن های رنگارنگ برزیلی ها

1.فستا جونینا (جشن ژوئن)

جشن فستا جونینا در همه روزهای ماه ژوئن در سرتاسر کشور برزیل برگزار می شود. این جشن درواقع یادبود و گرامی داشت سینت جان غسل دهنده است. بعلاوه یکی از برجسته ترین فستیوال های رنگارنگ برزیل می باشد که آن را با لباس، غذا و پایکوبی های روستایی درون یک آرایال (چادری از مواد خام) برپا می نمایند. البته در شهرهای بزرگ آرایالشان، یک ساختمان می باشد که با پارچه های رنگارنگ طرح دار و بادکنک تزئین شده است. کلاه حصیری و لباس چهارخانه رنگی تم اصلی لباس در این مراسم می باشد. غذاهای این جشن هم بسیار دل پذیر هستند: کانخیکا، ذرت، پدملک و کیک.

2.فستیوال اجدادی پارینتینز

این فستیوال را هرساله در منطقه پارینتینز استان شمالی آمازوناس در کشور برزیل برگزار می نمایند. خوب است بدانید که از نظر تعداد شرکت نمایندگان، فستیوال پارینتینز دومین فستیوال بزرگ برزیل پس از کارناوال به شمار می رود و سه روز کامل به طول می انجامد (سه روز آخر ژوئن). داستان اصلی پشت برگزاری این فستیوال، گاوی می باشد که بر اساس افسانه های آمازون، پس از مرگ دوباره زنده شده است. مهم ترین رویداد پارینتینز مسابقه بین دو گروه می باشد که در کنارش پایکوبی و آواز و دسته های شادی اجرا می شود. این فستیوال را بومبا میو بوی نیز می نامند.

3.اکتبرفست (جشن اکتبر)

اکتبرفست از فستیوال های رنگارنگ برزیل است که ریشه ای آلمانی دارد. گروه های آلمانی تبار برزیل بودند که اکتبرفست را در این کشور رایج کردند و آن را به محبوب ترین فستیوال های برزیل تبدیل نمودند. این جشن، همه ساله اواسط ماه اکتبر در منطقه بلومناو در استان سانتا کاتارینای برزیل برپا می شود و پر از نوشیدنی ها و خوراکی های آلمانی است. لباس های سنتی رنگارنگ، پایکوبی، آواز و جشن های خیابانی از ویژگی های اکتبرفست هستند. مسابقه زیبایی برای مشخص ملکه اکتبرفست و اجرانمایندگانی تحت عنوان پرنسس های اکتبرفست از رویدادهای شاخص این فستیوال می باشند.

4.کارناوال ریوی برزیل

کارناوال برزیل را می توان بزرگ ترین، کهن ترین و محبوب ترین فستیوال این کشور دانست که عمدتاً در شهر ریو دوژانیرو برگزار می شود. برپایی این مراسم در شهرهایی چون سالوادور و رسیف نیز جلوه پررنگی دارد و البته در بسیاری از منطقه ها و شهرهای برزیل آن را برپا می نمایند. کارناوال برزیل نخستین بار در سال 1830 و به عنوان ادامه یکی از رسوم پرتغالی ها جشن گرفته شد. رسمی که طبق آن، روز پیش از دوره مذهبی لنت را به خوشی و گردهم آیی می گذراندند. امروزه این مراسم یکی از مهم ترین فستیوال های رنگارنگ برزیل است. در کارناوال، خیابان ها را رنگارنگ می نمایند، پایکوبی سامبا انجام می دهند و در جشن هایی خیابانی به نام بلوکو شرکت می نمایند. رنگارنگ ترین لباس های محلی و هیجان انگیزترین فعالیت های بومی را می توان در کارناوال برزیل دید.

5.فستیوال کاشاسا

این فستیوال به نوشیدنی ملی مخصوص برزیل یعنی کاشاسا اختصاص داده شده است. نوشیدنی ای که از نی شکر تهیه می شود. اجراهای سامبا، فوهو و هگی در جشن کاشاسا انجام می گردند. بعلاوه خودروها و فروشگاه هایی، غذاهای محلی خوشمزه را سرو می نمایند و در کنارش صنایع دستی و سوغات می فروشند. این سری از فستیوال های برزیل، برترین فرصت برای چشیدن طعم کاشاسا هستند.

جمع بندی

برزیل کشوری است پر از چشم اندازهای طبیعی بی مانند. کوهستان های چشم نواز، برترین آبشارهای دنیا و سواحل دل پذیر از مهم ترین جاذبه های برزیل هستند. اما جنبه های فرهنگی برزیل هم بسیار قدرتمند می باشند. سنت های پرمایه، مراسم های مذهبی و فرهنگ غنی برزیل سبب شده اند تا با ورود به این کشور، حس کاملاً متفاوتی به شما دست دهد. این پرمایگی فرهنگی در انواع فستیوال های رنگارنگ برزیل به غلظت هرچه تمام تر نمود پیدا می نماید. کارناوال ریو، فستیوال پارینتینز، جشن ژوئن و اکتبرفست از محبوب ترین فستیوال های رنگارنگ برزیل هستند.

ریودوژانیرو بدون شک یکی از زیباترین شهرهای دنیا است و برای...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار

به "فستیوال های برزیل ، جشن های رنگارنگ برزیلی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال های برزیل ، جشن های رنگارنگ برزیلی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید