مناسبات تجاری بین المللی اتاق بازرگانی زنجان افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ چارگون، غلامحسن جمیلی شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران، اضافه نمود: برنامه ریزی برای توسعه مناسبات تجاری بین المللی از مهم ترین اقدامات اتاق بازرگانی استان زنجان است و در این راستا این برنامه ریزی بعد از شناسایی محدودیت های موجود در حوزه تجارت خارجی استان صورت گرفته است.

مناسبات تجاری بین المللی اتاق بازرگانی زنجان افزایش می یابد

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا به امروز فعالیت های خوبی در اتاق بازرگانی استان زنجان اتفاق افتاده است، ادامه داد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فعالیت ها مالی در اتاق بازرگانی بهتر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: توسعه مناسبات تجاری بین المللی از اقدامات مهم اتاق بازرگانی استان است و در این راستا برنامه ریزی لازم بعد از شناسایی محدودیت ها در حوزه تجارت خارجی صورت گرفته است.

جمیلی به شرایط جدید در اقتصاد کشور با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اشاره نمود و اضافه نمود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تحریم ها از بین رفته است.

وی تاکید نمود: اتاق بازرگانی برای خود نقش پررنگ تری را در اقتصاد آینده کشور تصور نموده و در این راستا اتاق جدید در شروع فعالیت خود برنامه چهار ساله ای را با نظرات جامعه هدف تدوین نموده و به تصویب هیئت نمایندگان اتاق رسانده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان به تشکیل شورای گفت وگوی دولت با بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: این شورا در استان زنجان با حضور استاندار برگزار می گردد و راه چاره های متنوعی برای تسهیل امور توسط بخش دولتی ارائه می گردد.

جمیلی یاد آور شد: اعتماد شکل گرفته بین بخش خصوصی و دولت فرصت خوبی است که باید از آن به خوبی استفاده کرد و در این راستا اتاق بازرگانی استان باید برای حفظ شرایط فعلی اتاق بازرگانی کوشش لازم را برای اهداف تدوین شده خود عملیاتی کند.

وی اضافه نمود: بازدید سفرای کشورها از استان زنجان در شناسایی توانمندی ها و پتانسیل های استان موثر است و اعزام هیئت های تجاری استان به دیگر کشورها نیز در این راستاست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان اضافه نمود: سفرای چندین کشور طی یک ماه آینده مهمان زنجان خواهند بود و حضور سفرای کشورهای نروژ، اتریش و تایلند ظرف یک ماه آینده در استان زنجان برنامه ریزی شده است و باید از یک واحد صنعتی یا فراوریی مرتبط با علاقه سفرای کشور از جمله برنامه های پیش بینی شده برای سفر به استان است.

جمیلی اضافه نمود: سفر به هند طی مهرماه امسال برای آنالیز ظرفیت های همکاری در حوزه آی تی و همچنین بازدید از ظرفیت های همکاری کشور چین در آذرماه از جمله برنامه ریزی های صورت گرفته برای اعزام تجار به این کشورها ست.

وی به برنامه امسال اتاق بازرگانی استان زنجان اشاره نمود و یاد آور شد: ارائه برنامه های آموزشی و ترویجی از اولویت های اتاق بازرگانی استان زنجان است و این آموزش ها در قالب کارگاه های آموزشی ارائه می گردد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان ابراز کرد: اتاق های بازرگانی باید از همه ظرفیت های قانونی برای مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد استفاده کند.

وی سهم مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد کشور را بین 15 تا 20 درصد عنوان نمود و گفت: این سهم در چند سال گذشته با توجه به اقدامات صورت گرفته نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش هم یافته است.

فرهنگ مصرف گرایی در جامعه نهادینه شده است

جمیلی اضافه نمود: متاسفانه طی چند سال گذشته فرهنگ مصرف گرایی در کشور نهادینه شده است و این خود باعث شده شاخص های مالی کشور متاثر شده و مانع توسعه بخش های فراوریی در کشور گردد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان اعلام نمود: فراهم شدن امکان برای ارائه ظرفیت های استان زنجان در نمایشگاه توسعه همکاری با خاورمیانه در کشور چک توسط اتاق بازرگانی استان از دستاوردهای حضور هیئت های دیگر کشورها در زنجان است.

جمیلی سهم استان زنجان از بازار عراق را بسیار ناچیز عنوان نمود و اضافه نمود: قرار دریافت در حواشی استان های مرزی اولویت برجسته برای استان زنجان است و اگر برنامه ریزی نداشته باشیم، این ظرفیتی که داریم مفید به فایده نخواهد بود.

وی به اقلام صادراتی از استان زنجان به کشور عراق اشاره نمود و گفت: مصالح ساختمانی شامل سیمان، آجر، بلوک های سیمانی، صنایع لبنی از جمله پنیر و مواد غذایی و فراوریات شوینده از اقلامی هستند که از استان زنجان به کشور عراق صادر می گردد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان اضافه نمود: استان زنجان با استان های مرکزی عراق که به لحاظ فرهنگی هم سنخ هستند، مبادلات مالی دارد.

جمیلی به برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه دائمی مواد غذایی در کربلا با مشارکت استان قزوین اشاره نمود و اضافه نمود: این نمایشگاه در مرحله نخست برای مواد غذایی و در مرحله های بعدی برای سایر فراوریات برگزار می گردد.

وی به بهره مندی مالی استان زنجان از مزایای برطرف تحریم ها اشاره نمود و یادآور شد: فراهم شدن زمینه رقابت برای فعالان مالی استان و آرامش بازار شرایط به وجود آمده بعد از تحریم هاست که به نوبه خود بسیار مهم است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان تاکید نمود: با برابر شدن هزینه های حمل و نقل و بیمه زمینه فعالیت صادراتی و وارداتی بهتر شده است.

جمیلی گفت: فراهم شدن زمینه انتقال تکنولوژی نوین از دیگر مزایای برطرف تحریم برای فعالیت مالی است و در این راستا شرایط برای صنایعی که احتیاج به نوسازی تکنولوژی هم دارند فراهم می گردد.

وی به ساختار فعالیت شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت اشاره نمود و گفت: فعالیت در این شورا متفاوت است و در شورا مباحث به گونه ای است که هر کس در حوزه فعالیت خود اعلام نظر می نماید و با دلایل و مستندات آن را اعلام می دارد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان اضافه نمود: بخش زیادی از مسائل تامین نقدینگی بنگاه های ما ناشی از تحریم ها ست.

جمیلی با اشاره به موقعیت ویژه استان زنجان در زمینه فراوری محصولات کشاورزی و باغی بخصوص محصول زیتون ادامه داد : تشکیل تشکل زیتون را خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مناسبات تجاری بین المللی اتاق بازرگانی زنجان افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناسبات تجاری بین المللی اتاق بازرگانی زنجان افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید