هدیه کریسمس بنز و بامو به یکدیگر
به گزارش وبلاگ چارگون، هدف دو کارخانه از این کار حمایت از کسب وکار های محلی است که در سال گذشته به خاطر ویروس کرونا مسائل زیادی تحمل کردند. کمپین بنز و ب ام و با شعار ما با هم هستیم توجه زیادی در شبکه های اجتماعی جلب نموده است.
بنز یکی از مدل های ب ام و را در نمایندگی خود در مونیخ نمایش داد
رفاقت دو رقیب
در آستانه عید کریسمس، بنز و ب ام و در آخرین ماه سال میلادی رقابت را کنار گذاشته و محصولات الکتریکی یکدیگر را تبلیغ کردند.
نمایندگی بنز در مونیخ سال ها است که 25 روز مانده به کریسمس نمای ساختمان خود را به یک روزشمار تبدیل می نماید و محصولاتش را در ویترین های عظیم نمایش می دهد. امسال در بین محصولات بنز، شاسی بلند الکتریکی iX3 ب ام و هم واقع شده است. در عوض ب ام و هم شاسی بلند الکتریکی EQC بنز را در موزه خود نمایش می دهد.
هدف دو کارخانه از این کار حمایت از کسب وکار های محلی است که در سال گذشته به خاطر ویروس کرونا مسائل زیادی تحمل کردند. کمپین بنز و ب ام و با شعار ما با هم هستیم توجه زیادی در شبکه های اجتماعی جلب نموده است.
شاسی بلند الکتریکی بنز در موزه ب ام و به نمایش گذاشته شد
اولریخ کوالوسکی، از مدیران فروش بنز درباره این کمپین گفت: کنار هم بودن در چنین سال سختی از همواره مهم تر است. به همین دلیل روزشمار امسال را به کارزار حمایت از فراوریات محلی اختصاص دادیم تا نمایشی از اتحاد ما باشد و تعهدمان را به این شهر نشان دهیم.
هلمت کاس، مدیر موزه ب ام و هم در حمایت از این کمپین گفت: می خواهیم با این کار عجیب مردم را وادار کنیم که لحظه ای درنگ نموده و فکر نمایند و همین طور با نمایش اتحاد خود توجه آن ها را به کارزار حمایت از شرکت های محلی جلب کنیم.
بنز علاوه بر نمایش ماشین ب ام و، محصولات دیگری از فراورینمایندگان محلی را هم نمایش داد.
تویوتای الکتریکی
تویوتا تا سال 2025 ده مدل الکتریکی به بازار اروپا عرضه خواهد نمود
تویوتا می گوید که اولین مدل کاملا الکتریکی این کارخانه یک شاسی بلند متوسط در ابعاد مدل RAV 4 این کارخانه است و تا دو سال دیگر به بازار عرضه خواهد شد.
جزییات بیشتر درباره این ماشین در ماه های آینده اعلام خواهد شد، اما تویوتا می گوید این شاسی بلند یکی از ده ماشین کاملا الکتریکی است که تا سال 2025 به بازار اروپا عرضه خواهد نمود. تویوتا ماشین های الکتریکی خود را با همکاری سوبارو، خودروساز ژاپنی فراوری خواهد نمود.
همزمان خبرگزاری ژاپنی نیکی خبر داده که تویوتا سال آینده از فن آوری تازه ای از باتری رونمایی خواهد نمود. به گفته این خبرگزاری، ماشین های الکتریکی با این باتری ها که حالت جامد نام دارد می تواند دو برابر ماشین های کنونی حرکت کند و زمان شارژش تنها ده دقیقه است.
خودرو های الکتریکی در حال حاضر از باتری لیتیوم-یون استفاده می نماید که الکترولیت در آن ها مایع است. باتری حالت جامد از الکترولیت جامد استفاده می نماید که وزن کمتری دارد و ایمنی آن هم بیشتر است. از این باتری ها در حال حاضر در تلفن های همراه استفاده می گردد.
تویوتا می خواهد این باتری را ابتدا در یک مدل ویژه با فراوری محدود استفاده کند و امیدوار است که همه مدل های الکتریکی کارخانه از سال 2025 به بعد باتری حالت جامد داشته باشد. کارخانه های دیگر مانند فولکس واگن هم در ساخت این باتری ها سرمایه گذاری زیادی نموده اند.
بازگشت ام جی اسپرت
گفته می گردد ماشین اسپرت ام جی بر اساس کانسپت ئی-موشن ساخته می گردد
ام جی، زیرمجموعه کارخانه چینی سایک اعلام نموده که دو مدل الکتریکی جدید به بازار اروپا عرضه خواهد نمود. یکی از این دو مدل شاسی بلند است و به نظر می رسد مدل دیگر یک ماشین اسپرت خواهد بود.
ام جی، یکی از قدیمی ترین نام ها در صنعت خودرو است. این کارخانه در سال 1924 در انگلستان تاسیس شد و با ماشین های دو نفره اسپرتش به شهرتی جهانی رسید. مالکیت این شرکت در طول دهه های گذشته چند بار دست به دست شد.
ام جی پانزده سال پیش توسط سایک، خودروساز چینی خریداری شد و این کارخانه محصولات صادراتی خود را با نام ام جی به بازار های جهانی عرضه می نماید.
ام جی از معدود خودروسازانی است که در سال گذشته کسب و کار پررونقی در اروپا داشت. این شرکت در کنار مدل های بنزینی، دو مدل الکتریکی را در بازار های محدودی در اروپا می فروشد. قیمت این ماشین ها با توجه به امکانات آن ها ارزان است و همین باعث جلب خریداران شده است. فروش ام جی در اروپا در ده ماه اول امسال میلادی با 112 درصد افزایش به حدود 22 هزار دستگاه رسید.
شاسی بلند جدید ام جی به احتمال زیاد از نظر فنی اشتراک زیادی با ماشینی دارد که توسط کارخانه رووی (Roewe) عضو دیگر گروه سایک ساخته می گردد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این ماشین با دو موتور الکتریکی زیر پنج ثانیه است.
درباره مدل دوم اطلاعات زیادی در دسترس نیست. اما رسانه ها پیش بینی می نمایند که این ماشین براساس کانسپتی ساخته گردد که سه سال پیش نمایش داده شد.
مدیران ام جی می گویند که این مدل های جدید نه فقط با قیمت مناسب و امکاناتشان، بلکه با طرح زیبای خود مشتری جلب خواهند کرد.
بحران مدیریت در فراری
لویس کامیلری دو سال و نیم مدیر کارخانه فراری بود
لوییس کامیلری، مدیر فراری به طور ناگهانی از سمت خود استعفا کرد. فراری در اطلاعیه رسمی خود اعلام نموده که مدیر 65 ساله ایتالیایی به دلایل شخصی کنار رفته است. خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی از داخل کارخانه گزارش داده که بیماری علت اصلی این استعفا است.
کامیلری به ویروس کرونا مبتلا شده بود و در بیمارستان بستری بود. او حالا از بیمارستان مرخص شده و در خانه استراحت می نماید. فراری گفته بیماری او ربطی به تصمیمش برای استعفا نداشت.
لوییس کامیلری پس از مرگ سرجیو مارکیونه، در تابستان 2018 به مدیریت فراری منصوب شد. با مدیریت او در دو سال و نیم گذشته ارزش سهام فراری به بالاترین سطح رسید و حتی بحران کرونا باعث کاهش تقاضا برای محصولات این شرکت نشد. او همچنین با هوشمندی توانست بدون ضربه زدن به اعتبار و خاص بودن ماشین های فراری، تعداد محصولات این کارخانه را افزایش دهد.
روزنامه ایتالیایی ایل مساجرو گزارش داده که جان مانلی مدیر اجرایی فیات-کرایسلر اولین انتخاب هیات مدیره برای مدیریت فراری است. این روزنامه منبعی برای خبر خود ذکر ننموده است.
منبع: فرادید