پاویون ایران شگفت انگیز و گذر به تاریخ و تمدن است

به گزارش وبلاگ چارگون، خبرنگاران: مسئول نمایشگاه پوردنون و مسئول بین المللی سازی نمایشگاه های ایتالیا در خارج از این کشور درباره غرفه ایران در اکسپوی میلان گفت: در یک کلام بدون اغراق پاویون ایران شگفت انگیز است.

پاویون ایران شگفت انگیز و گذر به تاریخ و تمدن است

به گزارش خبرگزرای وبلاگ چارگون به نقل از سازمان توسعه تجارت، پیترو پیچینتی گفت: پاویون ایران جواب دقیقی به درخواست ها و انتظارات اکسپو از یک غرفه است؛ در واقع همه آنچه که متناسب با زمینه و موضوع اکسپوی میلان از یک غرفه انتظار می رود در غرفه ایران وجود دارد.

وی با بیان اینکه در غرفه ایران فضایی مهیا شده که نه تنها محصولات کشور ایران، بلکه فرهنگ ایرانی نیز به خوبی معرفی می شود، توضیح داد: تفکری ویژه و ترکیبی در غرفه ایران وجود دارد که فرهنگ، تکنولوژی، داشته ها و نحوه معیشت ایرانیان را به نمایش گذاشته و این بسیار جذاب و شگفت انگیز است.

پیچینتی در تشریح جذابیت های پاویون ایران گفت: فضای اکسپو برای ملت هاست که در این فضا خود را در قالب یک معماری و چیدمان خاص معرفی نمایند. غرفه ایران جزو غرفه هایی است که وقتی وارد آن می شوید، احساس می کنید وارد تاریخ و فرهنگ شده اید در واقع بازدید از غرفه ایران گذر به تاریخ و تمدن است و این احساس در تمام ابعاد غرفه ایران از طراحی تا رنگ و لعاب به کار رفته و مواد غذایی و ابزارها و ظروف دیده می شود.

مسئول نمایشگاه پوردنون ایتالیا با بیان اینکه اکسپو جاده ای برای آینده است، گفت: یکی از جلوه های ویژه برگزاری نمایشگاه های جهانی، بحث مدرن سازی غرفه هاست. در این زمینه وقتی طرح و مراحل ساخت غرفه ایران را آنالیز می کنیم، می بینیم که چقدر زیبا فکر شده و به خوبی با اقتباس از سفره های ایرانی سعی شده در قالب یک سازه، تمدن و فرهنگ ایران زمین ترسیم شود.

وی با اشاره به اینکه مردم ایتالیا بسیار به تاریخ و تمدن علاقه مند هستند، اضافه نمود: قطعا از منظر معماری یک منطق خاصی در غرفه ایران حاکم است که این منطق ما مردم ایتالیا را به سمت خود می کشاند و جذابیت های بالایی برای ما دارد، به طوری که می شود آن را در این عبارت خلاصه کرد که غرفه ایران تجسم فرهنگ، تاریخ و تمدن مردم ایران زمین است.

مسئول بین المللی سازی نمایشگاه های ایتالیا در خارج از این کشور به نظرسنجی روزنامه کوریره دلاسرا اشاره نمود و اضافه نمود: طبق آخرین نظرسنجی این روزنامه مطرح ایتالیایی، ایران یکی از غرفه های جذاب و پربازدیدنماینده اکسپوی میلان است. یکی از دلایل این موضوع به نزدیکی و قرابت های تاریخی و فرهنگی ایران و ایتالیا برمی شود و دلیل دوم هم این است که تمام مردم جهان در مقابل اسم ایران کنجکاوی خاصی دارند، زیرا که احساس می نمایند ایرانی که خودش را در قالب این پاویون و به این صورت معرفی می نماید، قطعا کشوری زیبا با جاذبه های گردشگری بالایی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر امتیازدهی به غرفه ایران خاطرنشان ساخت: در اکسپو غرفه های بسیار زیبایی وجود دارد، اما به نظر من غرفه ایران جزو 10 غرفه برتر اکسپوی میلان است.

منبع: تسنیم

به "پاویون ایران شگفت انگیز و گذر به تاریخ و تمدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاویون ایران شگفت انگیز و گذر به تاریخ و تمدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید