پلمب 2 واحد دندان سازی و دندان پزشکی غیرمجاز در مهاباد

به گزارش وبلاگ چارگون، مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: کارشناسان نظارت بر درمان این شبکه 2 واحد دندانسازی و دندانپزشکی غیرمجاز را در این شهرستان شناسایی و با دستور قضایی پلمب کردند.

پلمب 2 واحد دندان سازی و دندان پزشکی غیرمجاز در مهاباد

به گزارش وبلاگ چارگون به نقل از ایرنا. امیر بهزاد، مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در استان آذربایجان غربی سه شنبه 26 آذر گفت: این 2 واحد متخلف به اتهام ایجاد واحدهای فاقد مجوز، دخالت در امور دندان پزشکی و فعالیت افراد بدون صلاحیت و فاقد مدارک دانشگاهی معتبر پلمب شده است.

بهزاد اضافه نمود: کارشناسان نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان مهاباد از ابتدای امسال تا به امروز از فعالیت 10 واحد دندان پزشکی و طب سنتی غیرمجاز در این شهرستان جلوگیری نموده اند و مسوول این واحدها با تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی اضافه نمود: با توجه به پایین بودن کیفیت و نرخ خدمات صورت گرفته در این واحدهای غیرمجاز، بعضی از شهروندان با مراجعه به این واحدها، خدمات دندانپزشکی و درمانی را از آنها دریافت می نمایند که این امر باعث به خطر افتادن سلامتی شهروندان و صدمات جبران ناپذیر می گردد.

بهزاد، از شهروندان خواست در انتخاب مراکز درمانی دقت لازم را به کار برده و از مراجعه به واحدهای فاقد مجوزخودداری نموده و در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی این گونه مراکز، مراتب را به سامانه 190 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اطلاع دهند تا در کوتاه ترین زمان کارشناسان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: با هدف جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی و برخورد با افراد سودجو که سلامت مردم را به مخاطره می اندازند کارشناسان نظارت بر درمان، با نظارت های مستمر به صورت محسوس و نامحسوس در سطح شهرستان به منظور حفظ سلامت شهروندان فعالیت می نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: هرگونه فعالیت و اشتغال در امور پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و مامایی بدون داشتن پروانه رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب می گردد محل کار آن ها تعطیل و موسس آن به حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم گردد.

مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و دارای یک بیمارستان، 67 خانه بهداشت روستایی، 18 مرکز سلامت روستایی و شهری، 11 پایگاه سلامت و بیش از 200 مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

منبع: همشهری آنلاین

به "پلمب 2 واحد دندان سازی و دندان پزشکی غیرمجاز در مهاباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلمب 2 واحد دندان سازی و دندان پزشکی غیرمجاز در مهاباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید