صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی به ازبکستان

به گزارش وبلاگ چارگون، امیرحسین میرآبادی در مصاحبه با خبرنگاران، درباره تعاملات علم و فناوری بین المللی ایران و ازبکستان شرح داد و گفت: یک ملاقات اختصاصی دوجانبه بین دکتر دهقانی معاون علمی ریاست جمهوری و وزیر آموزش، علم و نوآوری به میزبانی معاونت علمی برگزار گردید و همزمان با این ملاقات تیمی از ایران در ازبکستان حضور داشتند و خانه فناوری و نوآوری ایران در شهر تاشکند ازبکستان افتتاح شد.

صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی به ازبکستان

رئیس مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اضافه نمود: این خانه قرار است میزبان شرکت های دانش بنیان و فناور دو کشور برای همکاری های تجاری و فناورانه باشد و در یک ساختار علنی مشخص و چارچوب هایی که دو دولت مشخص می نمایند کار کند.

میرآبادی با بیان اینکه زمینه صادرات محصولات دانش بنیان به ازبکستان فراهم شده است، اظهار داشت: این خانه فناوری و نوآوری قرار است در جهت تسهیل و توسعه زیرساخت ها برای همکاری های جدی تر فعالیت های مالی و فناورانه پیش رود.

این مقام مسول معاونت علمی فناوری و مالی ریاست جمهوری اضافه نمود: این خانه نوآوری با سرمایه گذاری حدود چهار میلیون دلاری سرمایه گذار بخش خصوصی کار خود را شروع نموده است. بعلاوه یک قرارداد همکاری فناورانه به ارزش 10 میلیون دلار در حوزه انرژی، با همکاری شرکت های دو طرف و ذیل حمایت این خانه فناوری و نوآوری به امضا رسید.

وی ضمن اشاره به اینکه این خانه نوآوری در راستای مصوبات ملاقات رئیس جمهوری ایران و ازبکستان ایجاد شد، گفت: یکی از موضوعات مهمی که ازبکستان در ملاقات با معاون علمی درخواست نموده بود این بود که مدل توسعه فناوری در ایران در ازبکستان هم شکل بگیرد.

میرآبادی با بیان اینکه همکاری در حوزه تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و مراکز داده بزرگ از جمله توافقات بزرگ با ازبکستان بود، گفت: یکی از پایه های اساسی گفتگوی دولت با هر کشوری دیپلماسی علم و فناوری است حتی در حوزه تجارت هم تجارت دانش بنیان در حال غالب شدن است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی به ازبکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی به ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید