پیش بینی زمان مرگ به وسیله نحوه راه رفتن

به گزارش وبلاگ چارگون، خبرنگاران- همه ما در نهایت می میریم، اما آیا می دانستید که چه زمانی در معرض خطر مرگ قرار می گیرید: تنها بر اساس راه رفتن؟ نتیجه یک مطالعه تازه نشان می دهد که مقدار گیری های اجرا شده به وسیله حسگرهای حرکتی مچ دست می تواند برای پیش بینی خطر مرگ و میر تا پنج سال پیش رو مورد استفاده قرار گیرد.

پیش بینی زمان مرگ به وسیله نحوه راه رفتن

به گزارش وبلاگ چارگون به نقل از دیلی بیست، به عنوان یکی از بزرگترین اعتبارسنجی های فناوری قابل پوشیدن تا به امروز مطالعه تازه اجرا شده امکان استفاده از سیستم تشخیص حرکت در تلفن های هوشمند را برای آنالیز سلامت بیمار بدون احتیاج به مراجعه حضوری به مطب پزشک تقویت می نماید.

این مطالعه که نتیجه آن روز پنجشنبه در ژورنال PLOS Digital Health منتشر شد با استفاده از داده های بیش از 100 هزار شهروند بریتانیایی از بانک زیستی بریتانیا که جمع آوری اطلاعات سلامت و بیومتریک از شرکت نمایندگان در سال 2006 شروع شد و تا 14 سال پس از آن ادامه یافت اجرا شده است. از روی داده های یک هفته ای حسگر مچ دست پژوهشگران دانشگاه ایلینوی مدلی را طراحی کردند که شتاب فرد و مسافت طی شده را به قطعات شش دقیقه ای کاهش می دهد.

بروس شاتز نویسنده مقاله مرتبط با این مطالعه و پژوهشگر علوم رایانه در دانشگاه ایلینوی می گوید دانشمندان این مدت زمان را برای تقلید از آزمایش پیاده روی شش دقیقه ای انتخاب کردند: مقدار گیری عملکرد قلب و ریه که معمولا در طول یک قرار دیدار پزشکی انجام می گردد و شرکت نمایندگان را موظف می سازد تا به مدت شش دقیقه با حالت عادی راه بروند و کل مسافت طی شده آنان را با معیارهای سنی مقایسه می نماید.

شاتز به دیلی بیست می گوید: این آزمایش معیار خارجی بسیار خوبی برای تشخیص آن چیزی است که در داخل بدن می گذرد و می تواند به راحتی با استفاده از شتاب سنج موجود در حسگر مچ دست یا یک گوشی همراه مقرون به صرفه قیمت تکرار گردد. پیش بینی های مربوط به مرگ در آینده که به وسیله مدل پژوهشگران انجام شد در 72 درصد مواقع پس از یک سال و 73 درصد پس از پنج سال درست بود.

شاتز استدلال می نماید این مطالعه تازه نمایش امیدوارنماینده تری از فناوری نظارت غیر فعال مانند حسگرهای تلفن و مچ است، زیرا مدل تیم او به داده های کمتری احتیاج دارد و درجه بالایی از حریم خصوصی را برای کاربر فراهم می سازد.

او می افزاید: با این وجود، استفاده از فناوری روزمره برای نظارت بیماران در صورتی که آنان نتوانند هر روز گزارش دهند مشکلاتی را ایجاد می نماید شرایطی که می تواند در صورت ابتلای فرد به بیماری های دژنراتیو (مرتبط با استخوان ها و مفاصل به خصوص ستون فقرات) یا در صورت کمبود دانش او در عرصه فناوری پیچیده گردد.

در حالی که حسگرهای مورد استفاده در این مطالعه تقریبا مشابه حسگرهای موجود در گوشی های تلفن همراه ساده و هوشمند بودند پژوهش بعدی باید این مدل را در نمونه ای بزرگ زمانی که کاربران گوشی ها را در جیب خود حمل می نمایند به جای استفاده از حسگرها بر روی مچ مورد تایید قرار دهد.

دانلود اپلیکیشنی که می تواند سلامت شما را در طول روز مقدار گیری کند راهی راحت و بی درد برای حفظ طولانی مدت تر سلامتی است. شاتز می گوید: اگر می خواهید سلامت عمومی کل جمعیت را ارتقا دهید این نوع از پروژه واقعا مهم است.

منبع: فرارو

به "پیش بینی زمان مرگ به وسیله نحوه راه رفتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی زمان مرگ به وسیله نحوه راه رفتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید