کسب دو سهمیه اتفاق خوبی برای تکواندو بود، مردانی کار سختی دارد

به گزارش وبلاگ چارگون، فریبرز عسکری بعد از خاتمه مرحله نهایی رقابتهای گرندپری در سال 2019 ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگاران گفت: رقابتهای مسکو واقعا در بالاترین سطح کمی و کیفی برگزار گشت. بهترین های دنیا در بالاترین سطح آمادگی بدنی به میدان آمده بودند تا سهمیه حضور در بازیهای المپیک را برای خود قطعی کنند و در میان مبارزات جذاب و دیدنی که شاهد بودیم، تعدادی از این قهرمانان با قبول شکست از دور مسابقات حذف شدند.

کسب دو سهمیه اتفاق خوبی برای تکواندو بود، مردانی کار سختی دارد

وی افزود: خیلی از تکواندوکارانی که عنوان دار جهانی و المپیک بودند در این رقابتها بازنده شده و حتی برخی از آنها به سکو نرسیدند. این نشان از سطح فنی بالای تکواندو در کل جهان است که نمی توان هیچ حریفی را دست کم گرفت. این نکات را نگفتم که نتایج و عملکرد را توجیه کرده باشم. قطعا عملکرد ما جای بحث دارد که در بازگشت باید مورد آنالیز دقیق قرار بگیرد.

سرمربی تیم ملی تکواندو ادامه داد: خوشحالم که پیروز شدیم دو سهمیه قطعی را در دو وزن 68- و 58- کیلوگرم کسب کنیم. سجاد مردانی هم شانس کسب سهمیه در گرنداسلم را نیز دارد. اگر این جریان برعکس رقم می خورد، یعنی سجاد مدال طلا می گرفت و میرهاشم نتیجه لازم را بدست نمی آورد، آن زمان ما یک سهمیه را از دست می دادیم، ولی الان این شانس را داریم که سهمیه خود را تا عدد سه افزایش دهیم.

عسکری در مورد باخت تکواندوکاران در ثانیه های پایانی گفت: این ایراد فنی به تکواندوکاران را قبول دارم. متاسفانه مدیریت زمان و فنی خوبی در پایان مسابقات نداشتیم، شاید بخشی از آن به جو حاکم بر مسابقات و استرس از دست دادن مدال و سهمیه باشد، ملی پوشان ما در زمانی که مبارزه را جلو بودند باید مدیریت کرده و با جابجایی مانع از کسب امتیاز توسط رقیب شده و حفظ امتیاز می کردند. به هر حال این مشکل را باید در تمرینات حل کنیم.

وی به مبارزه سجاد مردانی در فینال برابر رقیب کره ای هم اشاره کرد و گفت: ما این رقیب کره ای را به خوبی آنالیز کرده بودیم، روز گذشته با پای راست عقب رقبا را شکست داد، ولی در فینال قرار بود، پای راست جلو بازی می کرد که راند اول هم به خوبی پیش رفت، ولی اخطارهای بی مورد داور که معتقدم شرایط لازم برای قضاوت در این سطح را نداشت، شرایط را تغییر داد و رقیب هم به خوبی استفاده کرد.

سرمربی تیم ملی در مورد شرایط رقابتهای گرنداسلم هم گفت: رقیب کره ای سجاد، رده نخست رنکینگ گرداسلم را در اختیار دارد و اگر به این مسابقات بیاید، مردانی باید در آنجا او را شکست داده و مدال بگیرد. در آنجا هم کار سختی داریم ولی به دلیل تفاوت شرایط فنی و نوع مسابقات، این امیدواری را داریم که نتایج لازم را کسب کنیم.

عسکری در پایان گفت: بالافاصله بعد از بازگشت از مسکو، تمرینات تیم ملی را برای حضور در مسابقات گرنداسلم آغاز می کنیم. زمانی برای پرداختن به مسائل متفرقه نداریم و بایدبرای قطعی کردن سهمیه سوم سخت کار کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کسب دو سهمیه اتفاق خوبی برای تکواندو بود، مردانی کار سختی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب دو سهمیه اتفاق خوبی برای تکواندو بود، مردانی کار سختی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید