هنرنمایی مهدی طارمی در المپیکو؛ خشم ساری از پنالتی طارمی

به گزارش وبلاگ چارگون، خبرگزاری خبرنگاران- ستاره ایرانی تیم پورتو، از نظر آماری هم عملکرد بسیار خوبی را ثبت نموده است.

هنرنمایی مهدی طارمی در المپیکو؛ خشم ساری از پنالتی طارمی

به گزارش وبلاگ چارگون، پورتو با درخشش مهدی طارمی به جمع 16 تیم سرانجامی لیگ اروپا صعود کرد. طارمی در این بازی به سبک خود پیروز به گرفتن یک خطای پنالتی شد، همان پنالتی را به گل تبدیل کرد و البته گل دوم پورتو هم با پاس زیبای او وارد دروازه تیم ساری شد. پورتو در مجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل لاتزیو به رجحان 4-3 رسید.

مهاجم ایرانی پورتو، با وجود برخورداری از ذکاوتی منحصر به فرد در گرفتن پنالتی از داورها (علاوه بر اینکه از بازیکن حریف پنالتی می گیرد، با ری اکشن خودش نسبت به خطای بازیکن، داورها را هم مجاب می نماید در سوت خودشان بدمد.) بعد از برخورد با مدافع لاتزیو از سوی آیتکین به خاطر تشخیص شبیه سازی با کارت زرد روبرو شد اما در اتاق VAR نظر دیگری حاکم بود و با بازبینی صحنه به وسیله داور آلمانی، اعلام پنالتی، تصمیم نو او شد.

مهدی طارمی با آرامش همیشگی پشت ضربه نهاده شد و دروازه لاتزیو را باز کرد تا همه چیز برابر گردد. اما درخشش طارمی محدود به گل اول نبود و در ادامه بازی روی یک پاس لاب باورنکردنی، راهی جز گلزنی پیش پای ماتیاس اوریبه نگذاشت تا زیباترین پاس گل مسابقات دیشب را به نام خود ثبت کند.

صفحه رسمی لیگ اروپا مهدی طارمی را در میان یکی از چهار نامزد بازیکن برتر این هفته از رقابت ها قرار داد. صفحه سوفا اسکور هم صعود پورتو را مدیون عملکرد فردی فوق العاده طارمی دانست و آمار او را منتشر کرد: 37 لمس توپ، 1 گل، 6 شوت (یک ضربه در چارچوب)، 1 پاس گل، پیروزی در 6 نبرد فردی از 10 تقابل، کسب 1 پنالتی، نمره 8.8 از سوفا اسکور.

یکی از صفحات هواداری پورتو در توییتی بعد از صعود پورتو نوشت: طارمی بازیکن غول پیکری است، با هوشی کمیاب و ازخودگذشتگی ای که به نفع تیم است. استادیوم المپیکو دیشب برای او بود. یک کاربر پرتغالی دیگر هم این چنین به تمجید از طارمی پرداخت: مهدی طارمی نسخه کوچک هری کین است.

یکی از طرفداران یوونتوس هم ویدیویی از هایلایت حرکات طارمی را توییت کرد و نوشت: ویدیویی از طارمی در پورتو. فقط با نگاه کردن به او می توانید بگویید این مرد دقیقاً همان کسی است که آلگری دنبالش می افتد. او می تواند در کناره ها بازی کند، عاشق شرکت کردن در درگیری ها، تکل زدن و به عقب برگشتن است، نسبتا سریع و دارای توانایی است. او نمونه ایرانی مانژوکیچ است.

صفحه موزو فوتبال هم به اشاره به ده تایی شدن طارمی در هر دو بخش گل و پاس گل، آمار درخشان مهدی در این فصل را منتشر کرد؛ 25 بازی، 14 گل و 10 پاس گل. کاربری دیگر از پرتغال نوشت: طارمی که در 11 مسابقه متوالی در همین فصل پیروز به گلزنی نشده بود، بعد از گلزنی برابر بنفیکا به بازیکن دیگری تبدیل شد و در ده مسابقه، شش گل و چهار پاس گل ثبت کرد.

مرحله برگشت پلی آف لیگ اروپا با برگزاری چند ملاقات ادامه یافت که در یکی از ملاقاتها لاتزیو در حالی در خانه به ملاقات پورتو رفت که در بازی رفت با نتیجه 2 بر یک به این تیم پرتغالی باخته بود. در ابتدا چیرو ایموبیله مهاجم تیم ملی ایتالیا توانست برای تیمش گلزنی کند ولی مهدی طارمی در محوطه جریمه لاتزیو سرنگون شد تا داور بعد از VAR دستور به زدن ضربه پنالتی دهد که بازیکن ایرانی نیز این ضربه را به گل تبدیل کرد تا نیمه نخست این ملاقات با تساوی یک بر یک به سرانجام برسد. در نیه دو طارمی پاس گل دوم تیمش را داد تا اوریب برای پورتو گلزنی کند. دنیلو کاتالدی گل تساوی را در اواخر بازی به ثمر رساند تا این ملاقات با تساوی دو بر دو به سرانجام برسد و پورتو با توجه به برد بازی رفت راهی دور بعد گردد.

مهدی طارمی بعد از این ملاقات گفت: بازی عالی بود ما همانطور که می خواستیم بازی را کنترل کردیم، آنچه را که برنامه ریزی شده بود انجام دادیم و آنچه را که لازم بود در زمین نشان دادیم. من همواره برای تیم بازی می کنم. این کوشش بزرگی از سوی همه بود، ما خیلی خوب کار کردیم و یک تیم واقعی بودیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "هنرنمایی مهدی طارمی در المپیکو؛ خشم ساری از پنالتی طارمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرنمایی مهدی طارمی در المپیکو؛ خشم ساری از پنالتی طارمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید