گالری تریتیاکوف، یکی از بزرگ ترین موزه های مسکو

به گزارش وبلاگ چارگون، گالری تریتیاکوف | Tretyakov Gallery در مسکو

مسکو، مرکز و پرجمعیت ترین شهر روسیه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ست، شهری که معماری اش در جهان معروف است و موزه ها، گالری ها و کلیسای دیدنی زیادی دارد. تاریخ پربار و فرهنگ پویا، این شهر را به ویترینی از گالری ها و موزه های متنوع تبدیل نموده است. در کنار موزه های بزرگ و معروف تعداد زیادی گالری های کوچک هم وجود دارد که آثار هنرمندانی خاص در آن ها به نمایش درآمده است. گالری تریتیاکوف یکی از بزرگ ترین موزه های مسکو است موزه ای که بر روی معروف ترین آثار هنرمندان روسی تاکید دارد و از بزرگ ترین موزه های هنری شهر است. می خواهیم درباره موزه تریتیاکوف در مسکو حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

گالری تریتیاکوف، یکی از بزرگ ترین موزه های مسکو

گالری تریتیاکوف

موزه گردی یکی از بایدهای سفر به مسکوست، شهری مملوء از موزه های متنوع که انتخاب را برایتان سخت می نماید. برای گردشگرانی که اشتیاق دارند هر چه زودتر رازهای روح روسیه را کشف نمایند گالری تریتیاکوف یکی از برترین مکان ها برای آغاز است، موزه ای که در سال 1856 به وسیله یک تاجر بانفوذ به نام پاول تریتیاکوف تاسیس شد او که علاقه زیادی به آثار هنری داشت و می خواست موزه ای عمومی از هنر ملی داشته باشد، سال های زیادی را به جمع آوری آثار با ارزش هنرمندان مشغول بود و خاتمه کلکسیون آثار خود را در سال 1892 به عنوان هدیه به شهر اهداء کرد تا همه بتوانند شانس بازدید از این آثار ارزشمند را داشته باشند.

اولین بار در سفر به سنت پترزبورگ ایده سرمایه گذاری بر روی آثار هنری در فکر پاول تریتیاکوف جرقه زد و او قبل از اینکه گالری خود را افتتاح کند 4 دهه را بر روی جمع آوری این آثار صرف کرد. جمع آوری اولین آثار وقتی رخ داد که او در سن 18 سالگی مبلغ قابل توجه 3.8 میلیون روبل از پدرش به ارث گرفت و 10 اثر اصل هنری را خریداری کرد. او که با این ارث تبدیل به تاجری بزرگ شده شد چندین کارخانه تاسیس و هزاران نفر از افراد روسیه را استخدام کرد. گالری تریتیاکوف که در ابتدا به وسیله پاول تریتیاکوف راه اندازی شد در همان لحظه اولی که به روی مردم باز شد یعنی سال 1870 به مکانی محبوب تبدیل شد و مجموعه آثارش بعد از مرگ تریتیاکوف با رشد زیادی روبرو شدند.

بدون شک این گالری برترین موزه هنری روسی در دنیاست و توانسته به برترین شکل ممکن سبک هنری هنرمندان این سرزمین را به نمایش در آورد. آثار این موزه تنوع شگفت انگیزی دارند؛ از نماد های اسرار آمیز قرن دوازدهمی تا شاهکارهای هنری مورد علاقه افراد معروف. تمامی تابلوها به زبان انگلیسی برچسب گذاری شده اند که بازدید از آن ها را برایتان راحت می نمایند. در این گالری مجموعه آثار قرن بیستم وجود ندارد و آن ها در یک گالری جداگانه در موزه ای در حدود 1 کیلومتر آن طرف تر به نمایش در آمده اند چون این موزه دو ساختمان جداگانه دارد: ساختمان قدیمی که شامل نمادها و نقاشی های قرون 11 تا اوایل قرن 20 است و نمایشگاهی مملوء از آثار قرن 20 که در ساختمان تازه هستند. گالری تریتیاکوف به مجموعه های منحصربفرد از نمادهای روسی معروف است در اینجا می توانید آثاری را ببینید که قدمت آن ها به قرن 10 و 11 برمی شود.

بازدید از گالری تریتیاکوف فرصتی جالب برای تماشای روسیه از دریچه دیدگان هنرمندان بااستعداد است. در این موزه مجموعه هایی ارزشمند از نقاشی های رئال روسی وجود دارد که نمونه هایی زیبا از هنر نو هستند. تماشای پرتره ها، چشم اندازها و تصاویر تاریخی به شما یاری می نماید تا فرهنگ روسیه را بهتر درک و معماری روح اسرار آمیز روسیه را حل کنید. این گالری جاذبه ای غافلگیر نماینده برای گردشگران است و با بازدید از آن هنرمندان بزرگ روسیه را کشف می کنید و به داستان پشت پرده هر کدام از نقاشی های معروف گوش می سپارید.

گالری ترتیاکوف مسکو روایتگر شاهکارهای هنری روسی است و اگر علاقه به آثار هنری دارید بازدید از آن را نباید به هیچ عنوان از دست بدهید. بنای موزه در سال های 1902 تا 1904 میلادی در بخش جنوبی کاخ کرملین درست شد تا در برگیرنده مجموعه های هنری با ارزش روسیه باشد.

حتی نمای ساختمان موزه هم مجذوب کننده است و تماشای چون به سبک افسانه های روسیه طراحی شده است. در زمان افتتاح این موزه هر سال تعداد آثار بیشتر و بیشتر می شد به طوری که ساختمان های کناری هم به نگهداری آثار موزه اختصاص پیدا کردند. این گالری دولتی با بیش از 100 هزار اثر شامل نمادها، نقاشی ها، گرافیک ها و مجسمه ها یکی از بزرگ ترین موزه های روسیه است و مجموعه های رئال آن از نیمه دوم قرن 19 برترین نمونه در کشور هستند.

گالری تریتیاکوف یکی از محبوب ترین موزه های مسکو است و کسانی که علاقمند به بازدید از موزه ها هستند می توانند هر روز به غیر از دوشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 6 عصر به تماشا این موزه بروند. برای بازدید از موزه باید 225 روبل هزینه پرداخت کنید البته هزینه ورودی بچه ها 130 روبل است. رفت و آمد به گالری تریتیاکوف هم آسان است چون به راحتی می توانید به وسیله ایستگاه متروی Polyanka خودتان را به موزه برسانید.

منبع: bridgetomoscow.com

منبع: الی گشت

به "گالری تریتیاکوف، یکی از بزرگ ترین موزه های مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گالری تریتیاکوف، یکی از بزرگ ترین موزه های مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید