گردشگری غیرمسئولانه به طبیعت کشور آسیب زده، آرامش حیات وحش را بر هم نزنید

به گزارش وبلاگ چارگون، خبرنگاران/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، با بیان اینکه طبیعت کشور در سال های اخیر آسیب های فراوانی را از ناحیه گردشگری غیر مسئولانه متحمل شده است، گفت: امیدواریم دیگر شاهد آتش سوزی های عمدی و سهوی جنگل ها نباشیم.

گردشگری غیرمسئولانه به طبیعت کشور آسیب زده، آرامش حیات وحش را بر هم نزنید

رضا زمانی، با بیان اینکه 13 فروردین در تقویم ما به عنوان روز طبیعت نامگذاری شده است، اظهار کرد: با توجه به سنت دیرینه ایران مردم به دامان طبیعت می فرایند.

وی 13 فروردین را یکی از قدیمی ترین روزهای پاسداشت طبیعت در بین ملل جهان دانست که نشان دهنده عمق احترام ایرانیان برای حفظ طبیعت است و توضیح داد: تعداد زیادی از مردم در این روز به منطقه ها گردشگری و چشم اندازها می فرایند و لذا باید نکاتی ساده اما کاربردی را رعایت نمایند تا خدای نکرده روز توجه به طبیعت به روز نابودی طبیعت تبدیل نشود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، از گردشگران خواست از افروختن آتش در منطقه ها جنگلی و حاشیه تالاب ها خودداری نمایند و گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دما و وقوع باد گرم، احتمال آتش سوزی جنگل ها و مراتع وجود دارد و حتی در صورت مشاهده آتش نیمه خاموش نیز نسبت به اطفای کامل آن اقدام کنید.

زمانی، با بیان اینکه طبیعت کشور در سال های اخیر آسیب های فراوانی را از ناحیه گردشگری غیر مسئولانه متحمل شده است، اعلام نمود: امیدواریم دیگر شاهد آتش سوزی های عمدی و سهوی جنگل ها نباشیم.

وی پسماند را از چالش های بزرگ گیلان دانست و بیان نمود: شاهد ورود حجم بالای گردشگران به گیلان هستیم و لذا از همه مردم می خواهیم حتما از رها کردن زباله ها در طبیعت خودداری نمایند و با خود کیسه های زباله همراه داشته باشند و زباله ها را به صورت تفکیک شده جمع آوری نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، بعلاوه خواهان پرهیز از به کار بردن ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی در روز طبیعت شد و بیان نمود: رهاسازی گونه های غیر بومی و مهاجم برای محیط زیست خطرناک است و لذا مردم از رهاسازی ماهیان قرمز در رودخانه ها و تالاب ها پرهیز نمایند.

وی بهار را فصل شکوفایی طبیعت دانست و متذکر شد: از آتش زدن شاخه ها و درختان خودداری کنید و با ایجاد آلودگی صوتی ناشی از مواد محترقه آرامش حیات وحش را بر هم نزنید و موجب آزار و اذیت حیوانات نشوید و به هیچ عنوان شکار و صید انجام ندهید و فقط به تماشای طبیعت بپردازید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گردشگری غیرمسئولانه به طبیعت کشور آسیب زده، آرامش حیات وحش را بر هم نزنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری غیرمسئولانه به طبیعت کشور آسیب زده، آرامش حیات وحش را بر هم نزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید