یک ایرانی نخستین مدرس VAR در ایران

به گزارش وبلاگ چارگون، دانیال مرادی در خصوص دریافت گواهینامه یاری داور ویدئویی گفت: یاری داور ویدئویی 4-3 سال است که در تورنمنت های مهم فیفا استفاده می گردد. اولین بار فیفا در جام دنیای 2018 روسیه این سیستم را راه اندازی کرد و پس از آن در سال 2019 به فکر تربیت مدرس در سراسر دنیا افتاد. در همان سال به عنوان مسئول آموزش VAR در دوره آموزشی در کشور قطر شرکت کردم.

یک ایرانی نخستین مدرس VAR در ایران

وی اضافه کرد: آن دوره زیر نظر ماسیمو بوساکا، رئیس دپارتمان داوری فیفا و مدرسان فدراسیون جهانی یعنی فرهاد از ازبکستان، خورخه لاروندیا، و محمد سوبخیدین از مالزی، برگزار گردید. دوره ها را گذراندیم، اما در آن موقع سیستم یاری داور ویدئویی در کشورمان حاضر نبود.

سرپرست دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال مطرح نمود: حدود یک سال قبل و در سال 2022 به امارات سفر نموده و در شهر دبی دوره آموزشی را زیر نظر مسئول مستقیم یاری داور ویدئویی یعنی مایک فن دهورست هلندی که مدیر VAR فیفا است و لاروندیا با حضور مدرسان سراسر جهان پشت سر گذاشتیم. آن دوره بسیار خوب بود و آزمون های زیادی در آن برگزار گردید. به صورت تئوری و عملی آموزش دیدیم و درنهایت 13 مارس یا 22 اسفند سال گذشته صلاحیت من به عنوان تنها مدرس رسمی یاری داور ویدئویی به وسیله فیفا در پلتفرم یاری داور ویدئویی ثبت شد و اکنون به عنوان تنها مدرس ایرانی این سیستم در خدمت هستم.

منبع: فرارو

به "یک ایرانی نخستین مدرس VAR در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ایرانی نخستین مدرس VAR در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید