8 گوشی هوشمندی که می توانند بهترین جایگزین برای پیکسل 5 باشند

به گزارش وبلاگ چارگون، در هفته ای که گذشت شاهد معرفی گوگل پیکسل 5 بودیم. گوگل این گوشی را 699 دلار قیمت گذاری کرد و آن را پرچم دار خود در سال 2020 می داند. چرا که قابلیت های خوب نظیر اینترنت 5G، بدنه آلومینیومی باکیفیت، نمایشگر 90 هرتزی، دوربین های قدرتمند و مواردی از این دست را که معمولا در پرچم دارها شاهد هستیم در این گوشی نیز می بینیم. اما متاسفانه در این گوشی از پردازنده اسنپدراگون 765G استفاده شده و همچنین همه بازارها به آن دسترسی ندارند. بنابراین به نظر می رسد با این قیمت، محصولات بهتری برای خرید در دسترس قرار داشته باشند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به معرفی گوشی هایی بپردازیم که می توانند بهترین جایگزین برای پیکسل 5 باشند.

8 گوشی هوشمندی که می توانند بهترین جایگزین برای پیکسل 5 باشند

1. وان پلاس 8

وان پلاس 8 در حال حاضر نه صرفا به عنوان جایگزین پیکسل 5 بلکه به عنوان یک پرچم دار مقرون به صرفه، یکی از ارزشمندترین گوشی هایی شناخته می گردد که می توان در سال 2020 خریداری کرد. محصولی که تفاوت چندان زیادی با وان پلاس 8 پرو ندارد و همین مسئله ارزش خرید آن را دوچندان می نماید.

با پرداخت همان 700 دلاری که قرار است برای پیکسل پرداخت کنید، در وان پلاس 8 به قابلیت های مشابه نظیر نمایشگر 90 هرتزی و اینترنت 5G دسترسی خواهید داشت. منتها نماینده چینی ها از پردازنده اسنپدراگون 865، 8/12 گیگابایت رم با حافظه داخلی 128/256 گیگابایت از نوع UFS 3.1 و باتری و شارژر پرظرفیت تر و سریع تر بهره می برد که ارزش خرید آن را به نسبت پیکسل 5 بیشتر می نماید.

فزونی های پیکسل می تواند کیفیت بسیار خوب دوربین و پشتیبانی از شارژ بی سیم باشد. همچنین تنها یک شرکت مخابراتی آمریکا است که وان پلاس 8 را با استاندارد ضد آب IP68 به فروش می رساند و دیگر بازارهای جهان به نسخه ای بدون بهره مندی از این استاندارد دسترسی خواهند داشت. این در حالی است که پیکسل 5 در همه بازارها از این استاندارد بهره می برد.

در بین نماینده های وان پلاس، وان پلاس نورد هم می تواند جایگزین بسیار عالی برای پیکسل 5 باشد. اگرچه از لحاظ کیفیت دوربین نمی توان این دو را با هم مقایسه کرد، اما وان پلاس نورد از همان نمایشگر 90 هرتزی OLED، پردازنده اسنپدراگون 765G مشابه پیکسل 5 و حتی 12 گیگابایت رم بهره می برد. در حالی که در محدوده قیمتی 350 - 460 دلار قرار گرفته است و این یعنی با نصف قیمت پیکسل نیز می توان محصولی با همان قدرت و کیفیت خریداری کرد.

در بخش نرم افزار، گوگل قطعا از نماینده های خود به مدت 3 سال پشتیبانی می نماید و وان پلاس هم به نظر می رسد از پرچم داران خود تا همین اندازه پشتیبانی کند. از لحاظ رابط کاربری، وان پلاس تغییرات اندکی روی نسخه خام اندروید اعمال می نماید اما باز هم آنچه که در پیکسل مشاهده می کنیم، بدون هیچگونه تغییر است. همچنین پیکسل 5 با اندروید 11 و وان پلاس 8 با اندروید 10 راهی بازار شده اند.

  • آیا تراشه اسنپ دراگون 765G انتخاب مناسبی برای پیکسل 5 است؟

فزونی های وان پلاس 8 به نسبت پیکسل 5

  • پردازنده اسنپدراگون 865 (در مقایسه با اسنپدراگون 765G)
  • شارژر 30 واتی در مقایسه به شارژر 18 واتی
  • موجود در نسخه 12/256 گیگابایتی
  • موجود در بازارهای مختلف جهان

2. پیکسل 4a 5G

دومین محصولی که می تواند بهترین جایگزین پیکسل 5 باشد، نماینده ای است که گوگل همزمان با همین محصول رونمایی کرد؛ پیکسل 4a 5G. پشتیبانی از اینترنت 5G، پردازنده اسنپدراگون 765G، دوربین 12.2 مگاپیکسلی اصلی، 16 مگاپیکسلی فوق عریض و 8 مگاپیکسلی سلفی، نقاط اشتراک دو گوشی به حساب می آیند اما در بخش رم (8 در مقابل 6)، نمایشگر (90 هرتزی در مقابل 60 هرتز)، جنس بدنه (آلومینیوم در مقابل پلاستیک) و ظرفیت باتری (4080 در مقابل 3885)، پیکسل 5 است که فزونی دارد.

نکته مهم اما جایی است که بدانیم پیکسل 4a 5G با قیمت 500 دلار راهی بازار شده؛ یعنی 200 دلار کمتر از پرچم دار گوگل. اگرچه در محدوده قیمتی پیکسل 4a 5G، گوشی های بسیار خوبی وجود دارند اما اگر به گوشی های گوگل علاقه مند هستید و توان پرداخت پیکسل 5 را ندارید، این گوشی می تواند جایگزین خوبی باشد.

فزونی های پیکسل 4a 5G به نسبت پیکسل 5

قیمت کمتر

3. آیفون SE 2020

یکی از بهترین انتخاب هایی که می توانید به جای پیکسل 5 داشته باشید، آیفون SE 2020 است. اولین نماینده اپل که با محدوده قیمتی 500 دلار راهی بازار شد و از قابلیت های خوبی هم بهره می برد. البته اگر بخواهیم یک نقطه قوت از این محصول نام ببریم که باعث بالا رفتن ارزش خرید آن شده، پردازنده قدرتمند A13 است که در آیفون 11 پرو مکس هم قرار گرفته و توان پردازشی بسیار بالایی دارد. در کنار این پردازنده 3 گیگابایت حافظه رم هم در نظر گرفته شده که بعید به نظر می رسد برنامه یا بازی در اپ استور وجود داشته باشد که این ترکیب از پس اجرای آن بر نیاید.

نمی توان توان سخت افزاری دو گوشی از اندروید و iOS را به شکل دقیقی با هم مقایسه کرد اما بدیهی است آیفون SE در جهانی iOS، از پیکسل 5 در جهانی اندروید عملکرد بهتری دارد. اما خب یک سری نقاط ضعف هم وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم. مهم ترین آن، عدم بهره مندی از اینترنت 5G است چون هیچ یک از گوشی های اپل فعلا از چنین فناوری پشتیبانی نمی نمایند.

نمایشگر LCD با وضوح پایین می تواند دومین نقطه ضعف نماینده کوپرتینویی ها باشد که اگرچه کیفیت خوبی دارد اما نمایشگر OLED بکار رفته در پیکسل 5 آن هم با رفرش ریت 90 هرتز، قطعا فزونی محسوسی نسبت به آن دارد. عدم دوربین فوق عریض را هم می توان نقطه ضعف قابل توجهی برای آیفون در نظر گرفت.

در نهایت هم باید به باتری بسیار کم ظرفیت 1821 میلی آمپر ساعتی اشاره کنیم که حتی در تست باتری انجام شده هم عملکرد بسیار ضعیفی از خود به نمایش گذاشت. البته نمایشگر 4.7 اینچی این گوشی با رفرش ریت 750 × 1334 پیکسل بر هر اینچ مصرف زیادی ندارند اما با این باتری، با استفاده نسبتا زیاد، شاید مجبور شوید گوشی را 2 بار در روز شارژ کنید.

فزونی های آیفون SE 2020 به نسبت پیکسل 5

  • قدرت پردازشی بیشتر
  • پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت در iOS
  • قیمت کمتر (400-600 دلار)

4. آیفون 11

دیگر نماینده اپل که می تواند با پوشش بخشی از نقاط ضعف آیفون SE به یک جایگزین جدی برای پیکسل 5 تبدیل گردد، ارزان ترین پرچم دار کوپرتینویی ها یعنی آیفون 11 است. این محصول از 4 گیگابایت رم بهره می برد اما همان پردازنده A13 به عنوان قلب تپنده آن فعالیت می نماید.

این ترکیب سخت افزاری قطعا از پیکسل 5 پیروز تر عمل می نماید و در عین حال بسیاری از نقاط ضعف آیفون SE هم در آن وجود ندارد. بنابراین ارزش خرید آن بسیار بالاتر می رود. مثلا ظرفیت باتری این گوشی به 3110 میلی آمپر افزایش پیدا نموده که عملکرد نسبتا خوبی دارد ولی باز هم به نظر می رسد در این بخش پیکسل برنده باشد چون شارژر 18 واتی درون جعبه آن وجود دارد و باتری را سریع تر شارژ می نماید. اما به نظر می رسد مانند SE، عملکرد آیفون 11 در این بخش ناامید نماینده نیست.

در آیفون 11 از دوربین تله فوتو خبری نیست اما مانند پیکسل 5، از دوربین فوق عریض بهره می برد که کیفیت بسیار خوبی هم دارد. هر دو دوربین هم می توانند با کیفیت مشابه (4K) با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری نمایند. بنابراین هیچ یک به دیگری فزونی خاصی در این بخش ندارد.

متاسفانه آیفون 11 هم از اینترنت 5G بهره نمی برد چون در واقع پردازنده A13 از آن پشتیبانی نمی نماید. علاوه بر این ها، کاربران بار دیگر شاهد نمایشگر LCD خواهند بود که از رفرش ریت 60 هرتز پشتیبانی می نماید و بدیهی است در مقابل نماینده گوگل حرفی برای گفتن ندارد. با این حال نماینده اپل با قیمت مشابه 700 دلار در دسترس قرار گرفته است حتی می توان آن را با تخفیف های ویژه ای هم خریداری کرد. خصوصا بعد ورود سری آیفون 12 به بازار.

  • مقایسه گوگل پیکسل 5 با آیفون 11

فزونی های آیفون 11 به نسبت پیکسل 5

  • ترکیب سخت افزاری قدرتمندتر
  • پشتیبانی نرم افزاری طولانی تر

5. شیائومی می 10 تی پرو

در بازارهای اروپا و آسیا، یک گوشی از شیائومی وجود دارد که ارزش خرید آن حتی از قدرتمندترین پرچم دارهای بازار هم بیشتر است؛ می 10 تی پرو. گوشی هوشمندی که اخیرا معرفی شده و تنها 600 یورو قیمت گذاری شد. با این برچسب قیمتی، انتظار یک محصول معمولی را داشتیم اما می 10 تی به قابلیت هایی مجهز شده که شاید بعضی از پرچم دارها نیز از آن بی بهره باشند.

شیائومی نماینده قدرتمند خود را به نمایشگر LCD از نوع IPS مجهز نموده که از رفرش ریت شگفت انگیز 144 هرتز پشتیبانی می نماید. علاوه بر نمایشگر، پردازنده اسنپدراگون 865 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی هم از فزونی های می 10 تی پرو به نسبت پیکسل به حساب می آیند. همچنین نوع حافظه داخلی بکار رفته در این گوشی نیز UFS 3.1 است که به نسبت UFS 2.1 پیکسل 5 سرعت بسیار بیشتری دارد.

در بخش دوربین، بعید به نظر می رسد پیکسل حرفی برای گفتن داشته باشد. انکارناپذیر است که کیفیت عکاسی نماینده گوگل بسیار بالا است اما می 10 تی پرو از یک سنسور به عظیمی 108 مگاپیکسل به عنوان دوربین اصلی خود بهره می برد. دوربینی که معمولا در گوشی های پرچم دار شیائومی مورد استفاده قرار می گیرد و همواره هم در وب سایت DXOMARK در رتبه های برتر قرار می گیرند. تا کنون سابقه نداشته محصولی با چنین دوربین، از پرچم داران پیکسل 4 عملکرد ضعیف تری داشته باشند. از آن جایی هم که دوربین 12.2 مگاپیکسلی بکار رفته در پیکسل 5 کیفیت مشابهی با پرچم داران سری 4 دارد، بعید به نظر می رسد بتواند دوربین 108 مگاپیکسلی می 10 تی پرو را پشت سر بگذارد.

نماینده شیائومی همچنین از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که کاربر می تواند آن را با شارژر 33 واتی موجود درون جعبه شارژ کند. بنابراین به نظر می رسد پیکسل بالاخره اولین حریف ارزشمند خود را پیدا نموده. محصولی که تقریبا از همه جهت ارزش خرید بیشتری دارد.

فزونی های شیائومی می 10 تی پرو به نسبت پیکسل 5

  • پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 865 (در مقایسه با اسنپدراگون 765G)
  • موجود در نسخه ای با حافظه داخلی 256 گیگابایت از نوع UFS 3.1 (در مقایسه با UFS 2.1)
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژر 33 واتی (در مقایسه با باتری 4080 میلی آمپر ساعتی با شارژر 18 واتی)
  • نمایشگر 144 هرتزی

6. سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن

تا قبل از معرفی گلکسی اس 20 فن ادیشن، نماینده 5G، ارزان قیمت و ارزشمندی در سبد محصولات سامسونگ قرار نداشت اما این محصول با قیمت پایه 700 دلاری، تعادل خوبی در بین گوشی های غول کره ای بوجود آورد. تا به این لحظه پرچم دارهای سری اس و نوت 20 سامسونگ حدودا 1000 دلار قیمت گذاری شده اند و برای بسیاری از کاربران خرید این گوشی ها با چنین قیمتی غیر منطقی و تا حدودی هم نشدنی است.

اما اس 20 فن ادیشن با بهره مندی از قابلیت های مشابه، تنها 700 دلار قیمت دارد. بعید به نظر می رسد پیکسل 5 بتواند رقیبی برای این گوشی به حساب بیاید چرا که سامسونگ آن را به پردازنده اسنپدراگون 865، 6/8 گیگابایت رم، 128/256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1، دوربین سه گانه 12 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی تله فوتو با عظیم نمایی اپتیکال 3 برابری و 12 مگاپیکسلی فوق عریض، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری در وضوح 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه (در مقابل دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری در وضوح 1080P و سرعت 30 فریم بر ثانیه)، نمایشگری از نوع Super AMOLED با رفرش ریت 120 هرتز و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز نموده.

روی کاغذ، در هیچ بخشی پیکسل 5 شانس پیروزی در مقابل گلکسی اس 20 فن ادیشن را ندارد. شاید بتوان بهره مندی از اندروید 11 را یک فزونی به حساب آورد چون اگرچه هر دو شرکت گوشی های خود را به مدت سه سال بروزرسانی می نمایند اما در این صورت پیکسل با یک اندروید بیشتر از سامسونگ به کار خود سرانجام می دهد. همچنین رابط کاربری سبک و عاری از هرگونه تغییر پیکسل هم باعث می گردد به مرور زمان، گوشی با افت سرعت محسوسی روبرو نگردد که خب از این طرف اسنپدراگون 865 در اس 20 فن ادیشن هم به همین زودی ها بازنشسته نخواهد شد.

  • مقایسه گلکسی اس 20 فن ادیشن با وان پلاس 8 و شیائومی می 10 پرو

فزونی های گلکسی اس 20 فن ادیشن به نسبت پیکسل 5

  • پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 865 (در مقایسه با اسنپدراگون 765G)
  • باتری 4500 میلی آمپر ساعتی (در مقایسه با باتری 4080 میلی آمپر ساعتی)
  • بهره مندی از دوربین تله فوتو
  • نمایشگر 120 هرتزی
  • موجود در نسخه ای با حافظه داخلی 256 گیگابایت از نوع UFS 3.1 (در مقایسه با UFS 2.1)

7. ردمی K30 پرو

ردمی که زیرمجموعه شیائومی به حساب می آید، در محدوده قیمتی 500 دلار، گوشی ردمی K30 پرو را در اختیار دارد. همچنین دسترسی به آن نیز در کشور ما آنقدرها سخت نیست و به همین خاطر ارزش خرید آن برای کاربران ایرانی دو چندان می گردد. خصوصا اینکه میزان رضایت از گوشی های این برند در کشور بسیار بالاست.

از قابلیت های خوب این گوشی می توان به پردازنده اسنپدراگون 865، 6/8/12 گیگابایت حافظه رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 (برای مدل 128/8 و 256/8 و 128/12، نوع حافظه داخلی UFS 3.1 است)، باتری 4700 میلی آمپر ساعتی و شارژر سریع 30 واتی اشاره نمود که می تواند گوشی را در مدت 63 دقیقه کاملا شارژ کند.

پیکسل 5 در بخش هایی نظیر نمایشگر (90 هرتز در مقابل 60 هرتز)، دوربین (پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال) و استاندارد ضد آب IP68 از نماینده ردمی عملکرد بهتری دارد. اما باید به این نکته هم اشاره کنیم که در بخش دوربین، K30 پرو می تواند با وضوح 8K و با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز فیلم برداری کند منتها متاسفانه قابلیت لرزشگیر اپتیکال در آن وجود ندارد.

فزونی های ردمی K30 پرو به نسبت پیکسل 5

  • پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 865 (در مقایسه با اسنپدراگون 765G)
  • باتری 4700 میلی آمپر ساعتی (در مقایسه با باتری 4080 میلی آمپر ساعتی)
  • فیلم برداری در وضوح 8K (در مقایسه با 4K)
  • موجود در نسخه هایی با حافظه رم 6/8/12 گیگابایت و حافظه داخلی 128/256 گیگابایت از نوع UFS 3.0 و 3.1 (در مقایسه با UFS 2.1)
  • محدوده قیمتی 500 دلار
  • شارژر سریع 30 واتی با قابلیت شارژ کامل گوشی در 63 دقیقه

8. ال جی ولوت

آخرین محصول این لیست، که می تواند به عنوان جایگزین پیکسل 5 به حساب بیاید، ال جی ولوت است. گوشی هوشمندی که از ترکیب سخت افزاری مشابه با پیکسل 5 بهره می برد و اتفاقا اخیرا هم رونمایی شده اما قیمت آن حدودا 100 دلار کمتر از پیکسل است.

از قابلیت های خوب این گوشی می توان به باتری عظیم تر، شارژر سریع تر، جک 3.5 میلی متری هدفون و پشتیبانی از نمایشگر ثانویه که به عنوان لوازم جانبی در دسترس قرار گرفته است نام برد. در دیگر بخش ها، خصوصا سخت افزاری، تفاوت خاصی را شاهد نیستیم جز اینکه نماینده کره ای ها در نسخه 6 گیگابایتی نیز به فروش می رسد.

دوربین ال جی روی کاغذ مشخصات بهتری دارد منتها بعید به نظر می رسد از لحاظ کیفیت بتواند با پیکسل 5 رقابت کند. البته در بخش دوربین تنها زمانی می توانیم با قاطعیت نظر بدهیم که پیکسل 5 مورد آنالیز قرار بگیرد. در غیر این صورت فقط می توان با استناد به کیفیت دوربین پیکسل 4 در رابطه با این گوشی قضاوت کرد.

از لحاظ کیفیت ساخت، هر دو گوشی شرایط بسیار خوبی داشته و از استاندارد IP68 پشتیبانی می نمایند. همچنین نماینده ال جی از استاندارد نظامی MIL-STD-810G بهره می برد به این منظور که می تواند در برابر شوک دمایی، رطوبت و ضربه مقاومت کند. از لحاظ اندازه نمایشگر هم ال جی ولوت به شکل محسوسی عظیم تر است (6.8 اینچ در مقابل 6.0 اینچ).

فزونی های ال جی ولوت به نسبت پیکسل 5

  • قیمت کمتر (650 دلار)
  • باتری عظیم تر و شارژر سریع تر (4300 میلی آمپر ساعت به همراه شارژر 25 واتی)

مسلما در این محدوده قیمتی گوشی های بسیار زیادی وجود دارند که بتوانند جایگزین پیکسل 5 شوند و به طور کلی ارزش خرید آن ها به نسبت نماینده گوگل بالاتر باشد. گوشی هایی هم که در آینده معرفی می شوند می توانند رقیبی جدی برای پیکسل باشند. مثلا گوشی مورد انتظار وان پلاس 8 تی یا حتی آیفون 12 مینی که گفته می گردد در محدوده قیمتی 700 دلار قرار می گیرد اما قابلیت های خوبی نظیر اینترنت 5G را به همراه خواهد داشت.

نظر شما در رابطه با پیکسل 5 چیست؟ آیا محصول دیگری را می شناسید که در حال حاضر به نسبت این گوشی ارزش خرید بیشتری داشته باشد؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "8 گوشی هوشمندی که می توانند بهترین جایگزین برای پیکسل 5 باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 گوشی هوشمندی که می توانند بهترین جایگزین برای پیکسل 5 باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید