هوش مصنوعی

هیچ نوآوری در پرچمداران اندرویدی دیده نمی گردد؛ چگونه شرایط تغییر می نماید؟

حضور سازندگانی همانند وان پلاس می تواند نوآوری و رقابت را در بازار پرچمداران اندرویدی به جریان بیندازد.

15 فروردین 1403

تصاویر عجیب وخنده دار از لباس های عروس مردانه

مجموعه تصاویری که هوش مصنوعی بصورت گرافیکی برای عروسی طراحی نموده، مرز های لباس های سنتی مردانه را تغییر می دهد!

3 تیر 1402

استفاده از تنیس روی میز برای شناخت دینامیک همکاری انسان، ربات

یک تیم از محققان با راهنمایی ماتیو گومبولای استاد دانشکده محاسبات تعاملی در آزمایشگاه رباتیک دانشگاه جورجیا تِک از ورزش تنیس روی میز برای نشان دادن این مساله استفاده نموده اند که انسان ها ممکن است همواره به شرح یک ربات درباره اقدام مورد نظرش اعتماد...

8 فروردین 1402

چگونه یک صرافی برای فروش تتر پیدا کنیم؟ 5 معیار مهم برای انتخاب صرافی

تا به حال، در هنگام فروش تتر دچار استرس شده اید؟ رخ داده است که از خودتان بپرسید، نکند سرمایه ام را از دست بدهم. آیا این قیمت برای فروش تتر من کم نیست؟ یا حتی اتفاق های عجیب پیش آمده باشد. مثلا زمان فروش تتر یا هر ارز دیجیتال دیگری قیمت ابتدایی با قیمتی...

20 اسفند 1401

1870 پژوهشگر ایرانی در ردیف پژوهشگران پر استناد جهان ، سهم هر کدام از دانشگاه های کشور در توزیع دانشمندان پراستناد چقدر است؟

رئیس مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) گفت: در آخرین نسخه لیست دانشگاه استنفورد، با محاسبه استنادات فقط در سال 2021، تعداد 1870 پژوهشگر ایرانی جزء 2 درصد پراستناد در 22 حوزه موضوعی اصلی و 176 حوزه فرعی قرار گرفتند.

4 آبان 1401

هوش مصنوعی به یاری امتحانات نهایی می آید

خبرگزاری خبرنگاران- قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امتحانات هوشمند می گردد و با استفاده از فناوری اطلاعات، هوشمندسازی، ارائه و تصحیح سوالات تشریحی در محیط امن و بدون خطا انجام خواهد شد.

1 اسفند 1400

ساخت کوچک ترین ترانزیستور با ابعاد 2 نانومتری

شرکت آی بی ام پیروز به ساخت ترانزیستور هایی با ابعاد 2 نانومتر شده است. این کوچکترین ترانزیستوری است که ساخته شده و به این شرکت اجازه می دهد تا 50 میلیارد ترانزیستور را روی یک تراشه به اندازه ناخن قرار دهد.

12 تیر 1400

تاثیر رباتیک و هوش مصنوعی بر آینده مشاغل

تغییرات بزرگی ناشی از پیشرفت های تکنولوژیکی ایجاد شده است که انسان ها باید از آنها مطلع باشند و باید خود را با آن سازگار نمایند. اگرچه انسان در آینده نزدیک به دلیل توانایی جسمی در انجام کارهایی که بسیاری از روبات ها به سختی می توانند آن را انجام دهند،...

2 دی 1399

پردازنده A14 اپل می تواند در لپ تاپ های مک بوک پرو نیز مورد استفاده قرار گیرد!

اینطور که به نظر می رسد، پردازنده A14 Bionic که به عنوان قلب تپنده آیفون 12 نیز بکار خواهد رفت، به قدری قدرتمند است که احتمالا اپل می خواهد آن را در مک بوک پرو نیز مورد استفاده قرار دهد!

16 اسفند 1398