آمریکا دو شرکت روسی و کره ای را تحریم کرد

به گزارش وبلاگ چارگون، خبرنگاران : آمریکا روز پنجشنبه تحریم هایی علیه دو شرکت به اتهام مشارکت در صدور کارگر اجباری از کره شمالی اعمال کرد و به کشور ها هشدار داد هر گونه کارگر به جامانده از کره شمالی را به کشور خود بازگردانند.

آمریکا دو شرکت روسی و کره ای را تحریم کرد

به گزارش وبلاگ چارگون به نقل از وبلاگ چارگون، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای بیان نمود: شرکت ساختمانی روسیه موسوم به مکران ال ال سی و شرکت کره شاقتصادی موسوم به کوریا چولسان جنرال تریدینگ کورپ را در فهرست سیاه قرار داده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در این بیانیه بیان نمود: کره شاقتصادی سوابق طولانی درباره استثمار شهروندان خود به وسیله فرستادن آن ها به کشور های دورافتاده برای کار در شرایط سخت به منظور حمایت اقتصادی از پیونگ یانگ و طرح های تسلیحاتی اش دارد.

وی اضافه کرد: آن کشور هایی که همچنان میزبان کارگران کره شاقتصادی هستند، باید این کارگران را به کشور خود بفرستند.

شورای امنیت سازمان ملل سال 2017 در قطعنامه ای درخواست کرد همه کشور ها تا 22 ماه دسامبر سال 2019 همه کارگران کره شاقتصادی را به کشور خود بازگردانند تا جلوی دستیابی پیونگ یانگ به ارز برای برنامه های هسته ای و موشکی بالستیکی اش گرفته گردد.

آمریکا برآورد می نماید کره شاقتصادی از تقریبا 100 هزار کارگر خود در خارج از کشور، که حدود 50 هزار تن از آن ها در چین و 30 هزار نفر در روسیه هستند، سالانه بیش از 500 میلیون دلار درآمد کسب می نماید.

رسانه های روسی ماه مه به نقل از سفیر روسیه در پیونگ یانگ بیان نمودند کوشش های مسکو برای بازگرداندن همه کارگران کره شاقتصادی براساس ضرب الاجل سازمان ملل، به علت شیوع ویروس کرونا مختل شده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماه ژانویه در مصاحبه با وبلاگ چارگون بیان نمود: حدود یک هزار کارگر کره شاقتصادی همچنان در روسیه هستند. آمار وزارت کشور روسیه که ماه ژانویه منتشر شد نشان داد سال گذشته تعداد ویزا گردشگری و دانشجویی که توسط مسکو برای اتباع کره شاقتصادی صادر شده، افزایش یافته است.

کارشناسان گمان دارند بسیاری از آن هایی که ویزا گردشگری دریافت نموده اند، به طور غیرقانونی در روسیه کار می نمایند. وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه بیان نمود تحت نام کوریا چولسان جنرال تریدینگ کورپ، شبکه ای از شرکت های روس مجوز کار برای کارگران کره شاقتصادی به منظور ورود به روسیه و کار در این کشور دریافت نموده اند.

این وزارتخانه توضیح داد: مکران ال ال سی نیز مجوز کار برای کارگران کره شاقتصادی به منظور ورود و کار در روسیه دریافت نموده است. مسکو و پکن ماه دسامبر در سازمان ملل کوشش کردند مجموعه ای از تحریم ها علیه پیونگ یانگ لغو گردد، ولی پیروز نشدند.

منبع: اقتصادنیوز

به "آمریکا دو شرکت روسی و کره ای را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا دو شرکت روسی و کره ای را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید