احتمال طغیان ملخ از فروردین ماه 99 در فارس

به گزارش وبلاگ چارگون، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس از احتمال طغیان دسته های ملخ از فروردین ماه 99 در بعضی نقاط استان به ویژه نقاط جنوبی اطلاع داد و گفت: پیش بینی می گردد مبارزه با ملخ ها در سال آینده در سطح 60 هزار هکتاری انجام گردد.

احتمال طغیان ملخ از فروردین ماه 99 در فارس

به گزارش وبلاگ چارگون به نقل از ایسنا، حمید دبیری در مورد هشدار جدید سازمان فائو مبنی بر حرکت دسته جات ملخ هایی که از سمت هند و پاکستان به سمت عربستان در حال حرکت هستند و احتمال ورود آنها به ایران و از جمله استان فارس، گفت: سال گذشته شاهد هجوم دسته جات زیادی از ملخ هایی بودیم که از عربستان وارد کشور و جنوب فارس شدند.

او با بیان این که سال جاری نیز جمعیت عظیمی از هند و پاکستان به سمت عربستان در حال حرکت هستند، اضافه کرد: مبارزه با ملخ ها به میزان دو هزار و 500 هکتار انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه مبارزه با ملخ ها در اراضی استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان در حال اجرا است، گفت: خوشبختانه به دلیل شرایط آب و هوایی در حال حاضر گزارشی از حمله ملخ ها در فارس نداشته ایم.

دبیری با اشاره به احتمال ورود ملخ هایی که تخم ریزی نموده و تخم آنها در حال باز شدن است، مطرح کرد: پیش بینی می گردد در بهمن ماه سال جاری در بعضی نقاط جنوبی استان شاهد حمله ملخ ها باشیم.

او از تشکیل ستاد گیاه پزشکی استان فارس برای پیش بینی تمهیدات لازم مبارزه با ملخ ها اطلاع داد و مطرح کرد: از هم اینک سمپاش ها را آماده و تجهیز نموده ایم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: اگرچه اعتباراتی هم برای توزیع در این خصوص تزریق شده اما بدهی 700 میلیون تومانی به سم پاش ها، خرید سم و هزینه های جاری سال گذشته به قوت خود باقی مانده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "احتمال طغیان ملخ از فروردین ماه 99 در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال طغیان ملخ از فروردین ماه 99 در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید