استاندارد ملی الزامات و هدایت ها برای کاهش انتشار کووید 19 در صنعت گردشگری تصویب شد

به گزارش وبلاگ چارگون، ایرنا/ براساس اخبار واصله، استاندارد ملی الزامات و هدایت ها برای کاهش انتشار کووید 19 در صنعت گردشگری تصویب شد.

استاندارد ملی الزامات و هدایت ها برای کاهش انتشار کووید 19 در صنعت گردشگری تصویب شد

استاندارد ملی الزامات و هدایت هایی برای کاهش انتشار کووید 19 در صنعت توریستی در چهل و هشتمین اجلاسیه کمیته ملی میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی سازمان ملی استاندارد تصویب شد.

این استاندارد ملی که براساس یکی از جدیدترین استانداردهای سازمان بین المللی استاندارد، ISO تدوین شده است، الزامات و رهنمودهای پایه برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در صنعت توریستی را مشخص می نماید و مکملی برای شیوه نامه های ملی موجود است.

هنسا قادری، دبیر کمیته متناظر توریستی و خدمات وابسته INSO/TC228 گفت: از شروع همه گیری دنیای کووید 19 ناشی از کروناویروس SARS-CoV-2 بخش توریستی بطور جدی تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: براساس اعلام سازمان دنیای توریستی (2021) به علت همه گیری دنیای کووید 19، دنیا شاهد افت 73 درصدی توریستی بین المللی نسبت به سال 2020 بوده است، یعنی 1.1 میلیارد توریست بین المللی کمتر و 3.1 تریلون دلار ضرر عایدی صادراتی حاصل از توریستی؛ علاوه بر این 100 تا 120 میلیون شغل درحال حاضر تحت تاثیر آن به خطر افتاده است.

قادری بیان نمود: با چنین تاثیر مهمی بر اقتصاد، کشورهای دنیا، احتیاج به تعریف و پیاده سازی معیارهایی برای کاهش انتشار همه گیری دنیای و بهبود اعتماد به توریستی برای سفر و مصرف خدمات توریستی را احساس کردند.

دبیر کمیته متناظر توریستی و خدمات وابسته INSO/TC228 گفت: شیوه نامه های ملی، منطق ه ای، دولتی و خصوصی با رویکردها و دامنه کاربردهای گوناگون در سراسر دنیا برای مقابله با کووید 19 تدوین شده که هماهنگی این معیارها در یک شیوه نامه واحد به منظور کاهش ریسک انتشارSARS-CoV-2 و فراهم آوردن چارچوبی برای کشورها به منظور رعایت حداقل الزامات و توصیه های مورد توافق در هنگام وجود ریسک انتقال، امری لازم و لازم است.

به گفته قادری، معیارهای ذکر شده در این استاندارد با هدف حفاظت از سلامت کارکنان واحدهای توریستی در مقابل کووید 19 و فراهم آوردن خدمات و محصولات توریستی ایمن تر برای توریستان مشخص شده و به بهبود بخش توریستی و بازیابی اعتماد مسافران یاری خواهد نمود.

وی اعلام نمود: این معیارها به تفکیک بخش های مختلف شامل اقامتگاه ها، توریستی ماجراجویانه و اکوتوریسم، سواحل، خدمات غذا و پذیرایی، خدمات گف، اسپای درمانی و اسپای تندرستی، توریستی رویدادها (MICE)، موزه ها و محوطه های تاریخی، منطقه ها طبیعی تحت حفاظت (NPAs)، تفریحات شبانه، غواصی با اسکوبا، محوطه های اسکی، پارک های موضوعی و تفریحی، جابجایی توریستان، بازدیدهای توریستی، دفاتر اطلاع رسانی به توریستان، دفاتر خدمات مسافرتی، فضاهای عمومی و اسکله های قایق های تفریحی و فعالیت های دریایی است.

دبیر تدوین استاندارد اضافه کرد: وزارتخانه های میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی- بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - اتاق اصناف ایران-پژوهشکده میراث فرهنگی و توریستی- فرهنگستان زبان و ادب فارسی - پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار- فدراسیون غواصی و نجات غریق،- فدراسیون رفتینگ، ذفاتر خدمات مسافرتی، انجمن اوراسیا، بعضی واحدهای اقامتی و توریستی و فعالان توریستی با کمیته متناظر توریستی وابسته به سازمان ملی استاندارد در تدوین این استاندارد همکاری تنگاتنگ داشتند.

قادری گفت: استاندارد ملی الزامات و هدایت هایی برای کاهش انتشار کووید 19 در صنعت توریستی بزودی در وبگاه سازمان ملی استاندارد در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع: همگردی

به "استاندارد ملی الزامات و هدایت ها برای کاهش انتشار کووید 19 در صنعت گردشگری تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندارد ملی الزامات و هدایت ها برای کاهش انتشار کووید 19 در صنعت گردشگری تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید