برای سافاری چه وسایلی ضروری است؟

به گزارش وبلاگ چارگون، وسایل ضروری برای سافاری

تا نام سافاری می آید بیشتر ما یاد آفریقا و تماشای حیات وحش بی نظیرش می افتیم. برای بیشتر ماجراجویان حرفه ای سافاری در آفریقا از بایدهایی است که حتما آرزو دارند تا روزی آن انجام دهند. قبل از سافاری در هر کجای جهان ضروری است که خودتان را به ابزارها و وسایل خاص مجهز کنید تا ماجراجویی لذت بخش تری را بگذرانید. آفریقا در خیلی از جهات با دیگر نقاط جهان فرق دارد؛ فضاهای باز گسترده، چشم اندازهای خیره کننده و حیات وحش حیرت آور به غیر از اینکه خبر از یک ماجراجویی بینظیر می دهند این معنی را می رسانند که تا شعاع چند کیلومتری خبری از مغازه نیست که بتوانید وسایل مورد احتیاج خود را از آنجا تهیه کنید. شاید ماه ها منتظر این ماجراجویی هیجان انگیز بوده اید و حالا وقت آن شده تا کوله خود را ببندید و آماده رفتن شوید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از وسایل لازم برای سافاری بگوییم.

برای سافاری چه وسایلی ضروری است؟

لباس و شلوار مناسب

کوله بستن برای سافاری می تواند کمی چالش برانگیز باشد چون بسیاری از پروازها اخنتصاصی برای این سفرها محدودیت های بار دارند و وزن همه بارهای شما نباید از اندازه مشخصی بیشتر گردد. از آنجایی که در بیشتر مکان های اقامتی و کمپ ها امکانات لاندری هست احتیاجی نیست که لباس های زیادی با خود ببرید. ماشین هایی که برای سافاری سوار آن ها می شوید سقف و پنجره بازی دارند و امکان کثیف شدن لباس هایتان خیلی زیاد است پس سعی کنید لباس هایی به تن کنید که راحت شسته می شوند و رنگ های تیره دارند.

جوراب و کفش مناسب

یک کفش تخت و ضد آب اجازه نمی دهد تا گل و لای طبیعت بکر پاهای شما را خیس کند. از طرفی پیاده روی با این کفش ها راحت است و خیلی زود هم تمیز می شوند.

کلاه لبه دار مناسب

کلاه از وسایلی است که حتما باید در سافاری همراه خودتان داشته باشید. کلاه هم موهایتان را تمیز نگه می دارد و هم شما را از تابش شدید آفتاب محافظت می نماید. البته اگر آفریقا را برای سافاری انتخاب نموده ایداز آن جایی که در نزدیکی خط استوا واقع شده است آفتاب خیلی شدید است و کلاه می تواند خیلی یاری کننده باشد.

دوربین دوقلو

دوربینی را انتخاب کنید که میدان دید وسیع تری داشته باشد. درست است که دوربین های بزرگ تر حتی ریزترین منظره ها را هم به شما نشان می دهند اما از آنجایی که سنگین هستند حمل آن ها به خصوص در سافاری های پیاده سخت است. از دوربین هایی با سایز میانه بهره ببرید که هم سبک تر هستند و هم میدان دید قابل قبولی دارند.

دوربین عکاسی

مطمئتا دوست دارید تا در این ماجراجویی نصاویر هیجان انگیزی را به ثبت برسانید تا تماشای آن ها همواره شما را یاد این سفر مجذوب کننده بیندازد. نوع این دوربین کاملا بستگی به بودجه و تخصص عکاسی شما دارد.

بارانی

اگر همراه خودتان بارانی داشته باشید می توانید از آن در هنگام هوای خنک صبح هم بهره ببرید. گاهی در طبیعت باران های بی وقفه آغاز می گردد که ساعت ها طول می کشند در این شرایط یک بارانی مناسب می تواند شما را از خیس شدن نجات دهد!

چراغ قوه

اگر می خواهید در هنگام شب در اطراف اردوگاه راه بروید در طبیعت خبری از نور زیاد شهرها نیست پس در اینجور مواقع داشتن یک چراغ قوه می تواند خیلی یاری کننده باشد. اگر چراغ قوه ندارید می توانید از چراغ گوشی خود بهره ببرید البته از آنجایی که در این جور سفرها امکان شارژ گوشی محدود است شاید نتوانید چندان روی تلفن همراهتان حساب کنید. یک چراغ پیشانی می تواند حتی از چراغ قوه هم بهتر باشد چون اینطوری دست هایتان درگیر نگه داشتن چراغ قوه نمی گردد و جهت مقابلتان هم تا چند متری روشن می گردد. این وسیله برای پیدا کردن اردوگاه بعد از تاریکی شب خیلی ضروری است.

کیسه های ضد گرد و غبار

گردو غبار از مسائل همیشگی سافاری است که هیچ راه خلاصی ای از آن ها وجود ندارد. وقتی در حال رانندگی از میان شنزارها و بوته زار ها هستید همه وسایلتان در معرض غبارگرفتگی است! اینجاست که یک کیف ضد گرد و غبار می تواند گوشی و دیگر وسایل الکتریکی شما را از آلودگی نجات دهد.

شارژر قابل حمل

شارژر قابل حمل از وسایلی است که حتما باید به آن توجه کنید. بیشتر اردوگاه هایی که در دل طبیعت در آن ها اقامت می کنید در ساعت های محدودی از روز فقط انرژی خورشیدی دارند که باید از این زمان برای شارژ همه وسایل الکتریکی ای که همراهتان است بهره ببرید پس یک شارژر قابل حمل می تواند خیلی به دردتان بخورد.

تصویه کننده آب

بیشتر کمپ ها آب های بطری شده زیادی دارند که می توانید از آن ها هر چقدر خواستید آب خریداری کنید اما اگر خیال دارید تا برای چند روز راهی جهتهای غیر معمول شوید آن وقت یک تصویه کننده آب از باید های سفرتان است. اگر یکی از بطری های فیلتر کننده آب را از بازار تهیه کنید در این صورت حتی می توانید به محیط زیست و نجات سیاره زمین هم یاری کنید!

تلفن همراه

تافن همراه از ارزشمندترین وسایلی است که همراه خودتان به سافاری می برید. با این گوشی هم می توانید عکس های مجذوب کننده بیندازید و هم اپلیکیشن های مفیدی را دانلود کنید. اگر دوست دارید حالا که در میان طبیعت هستید از تماشای ستارگان لذت ببرید اپلیکیشن sky-gazing لحظات رویایی را به شما هدیه می دهد. حتما با تماشا تابلوها و نشانه هایی که به زبان های خارجی نوشته شده اند احتیاج زیادی به گوگل ترنسلیت پیدامی کنید که همه آن ها را می توانید در تلفن همراهتان داشته باشید.

در خاتمه باید بگوییم که کیف های گران و مارک دار ، جواهرات و ساعت را در خانه بگذارید و به هیچ عنوان آن ها را در سافاری همراه خود نیاورید چون اینطوری هم خیالتان از بابت گم نشدن آن ها راحت است و هم جلب توجه نمی کنید.

منبع: africapoint.com

منبع: الی گشت

به "برای سافاری چه وسایلی ضروری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سافاری چه وسایلی ضروری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید