آنالیز شرایط کرونایی ورزشکاران پارالمپیکی ایران با پیامک

به گزارش وبلاگ چارگون، بحران ادامه دار کرونا و فراگیری این ویروس، بخشی از اقدامات پزشکی کمیته ملی پارالمپیک در رابطه با بازی های پارالمپیک توکیو و آنالیز سلامت ورزشکاران اعزامی به این بازی ها را به آنالیز علائم آن در میان این دسته ورزشکاران معطوف نموده است.

آنالیز شرایط کرونایی ورزشکاران پارالمپیکی ایران با پیامک

این اقدام به وسیله ارسال پیامک به ورزشکاران مربوطه و پاسخی دریافتی از آنها پیگیری می گردد.

زهرا چابکی رئیس کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک در مصاحبه با وبلاگ چارگون در این زمینه گفت: تعداد ورزشکاران پارالمپیکی که ساکن تهران باشند، کم هستند. بیشتر این ورزشکاران در شهرستان ها اقامت دارند و به همین دلیل امکان اینکه به صورت مستقیم شرایط تک تک آنها را رصد و آنالیز کنیم، ممکن نیست. از همین رو به وسیله ارسال پیامک و هماهنگی با مراکز غربالگری کرونا، شرایط سلامت ورزشکاران مان به جهت ابتلا یا عدم ابتلا به این ویروس را آنالیز می کنیم.

وی در شرح چگونگی این آنالیز گفت: ورزشکارانی که در فهرست بلند اعزام به به بازی های پارالمپیک توکیو قرار دارند، ورزشکار مخاطب ما در این طرح به حساب می آیند. کمیته ملی پارالمپیک هر دو هفته یکبار به این ورزشکاران پیامک هایی ارسال می نماید و با طرح موارد و پرسش هایی، پیگیر شرایط کرونایی آنها می گردد. پاسخ هایی که این ورزشکاران به ما ارسال می نمایند ملاک عمل قرار می گیرد.

رئیس کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک تاکید نمود: اگر پاسخ های دریافتی حاکی از عدم ابتلا به نشانه های کرونا باشد که اقدام خاصی انجام نمی گردد اما در غیر این صورت، ورزشکار مربوطه به عنوان یک فرد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا به مراکز غربالگری کرونا در شهرستان محل اقامتش ارجاع داده می گردد تا معاینات تخصصی لازم در خصوص وی صورت بگیرد. در این زمینه با مراکز بهداشتی و غربالگری کرونا در شهرستان ها هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

به گفته چابکی تا به امروز به غیر از دو ورزشکار پارادوومیدانی و پاراوزنه برداری، مورد مشکوری در میان دیگر ورزشکاران دیده نشده است.

وی با یادآوری اینکه این دو ورزشکار هم رو دوره نقاهت رو پشت سر گذاشته و در سلامت کامل به سر می برند، گفت: با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی تمام اقدامات لازم و نتیجه بخش در خصوص این دو ورزشکار انجام شد. تمام علائم ابتلا در آنها از بین رفته و هیچ خطر دیگری از حیث آلوده بودن به ویروس کرونا آنها را تهدید نمی نماید.

رئیس کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک همچنین تاکید کرذ: از اسفندماه سال گذشته و به وسیله کانال واتساپی تشکیل اطلاع رسانی های لازم و به روز در خصوص ویروس کرونا، علائم آن و راه های پیشگیری از ابتلا به آن برای ورزشکاران پارالمپیکی انجام می گردد. این اطلاعات روزانه و از این طریق در اختیارشان گذاشته می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آنالیز شرایط کرونایی ورزشکاران پارالمپیکی ایران با پیامک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز شرایط کرونایی ورزشکاران پارالمپیکی ایران با پیامک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید