برگزاری نشست فوق العاده ستاد عالی با موضوع لباس المپیک

به گزارش وبلاگ چارگون، ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی سه شنبه هفته گذشته تشکیل جلسه داد تا توسط نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی به توکیو و پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی و همچنین مسئولان مربوطه در کمیته ملی پارالمپیک در جریان شرایط کاروان های اعزامی به المپیک و پارالمپیک توکیو قرار بگیرد.

برگزاری نشست فوق العاده ستاد عالی با موضوع لباس المپیک

این نشست بعد از ماه ها وقفه برگزار گردید با این حال و به فاصله کمتر از یک هفته ستاد عالی برگزاری نشست دیگری به صورت فوق العاده را در دستور کار قرار داده است. نشست مورد نظر فردا یکشنبه به ریاست مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و با موضوع لباس کاروان ایران در المپیک برگزار می گردد.

پوشش کاروان ایران در توکیو (ورزشی و رسمی) از اولویت های کمیته ملی المپیک برای بازی های 2020 توکیو است به طوری که برای نخستین بار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه ساماندهی مد و لباس را متصدی این مهم و پیگیری امور مربوط به آن کرد.

اگرچه اقدامات اولیه برای طراحی و ارائه لباس اعضای کاروان ایران در المپیک توکیو از تابستان سال گذشته با فراخوان عمومی و دعوت از طراحان جهت ارائه نمونه های پیشنهادی شروع شد و تا نمونه دوزی طرح های دریافتی، داوری و گزینش مرحله به مرحله آنها و حتی برگزاری یک جلسه داوری هم پیش رفت اما در نهایت پاندمی کرونا و تعویق یک ساله بازی های المپیک باعث توقف فعالیت ها در ادامه راه شد.

حالا در فاصله هشت ماهه تا بازی های المپیک قرار است گام های نهایی برای تعیین پوشش اعضای کاروان اعزامی به این بازی ها برداشته گردد تا تعیین گردد این بار پوشش ورزشی و رسمی مسافرانِ ایرانی توکیو چگونه خواهد بود.

این مهم در نشست پیش روی ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی و در حضور مسئولان مربوطه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد فرهنگی المپیک آنالیز خواهد شد.

سه طرح نهایی برای ست ورزشی و رسمی اعضای کاروان المپیک

بر اساس آخرین اعلام امین عارف نیا رئیس ستاد فرهنگی المپیک توکیو در آخرین نشست ارزیابی پوشش کاروان المپیک که سال گذشته برگزار گردید از میان 6 طرح سه نمونه برای لباس کاروان ایران در هر یک از بخش ها انتخاب شد.

در واقع برای هر ست رسمی و ورزشی مردان و بانوان، سه طرح انتخاب شده اند. بدین ترتیب 12 کالکشن لباس موردنظر است که در نشست داوری برای تعیین پوشش کاروان، لباس منتخب در هر بخش (ست رسمی بانوان، ست ورزشی بانوان، ست رسمی مردان، ست ورزشی مردان) از میان آنها گزینش خواهد شد.

قرار است در نشست پیش روی ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی در رابطه با این نمونه ها و تصمیم گیری برای انتخاب نهایی آنها ارزیابی لازم صورت بگیرد. این نشست در سالن فارسی آموزشگاه ملی المپیک و پارالمپیک برگزار می گردد.

کاروان ورزش ایران برای حضور در سی و دومین دوره بازی های المپیک تا به امروز 52 سهمیه در 12 رشته کسب نموده است. این دوره بازی ها مردادماه سال آینده به میزبانی توکیو برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برگزاری نشست فوق العاده ستاد عالی با موضوع لباس المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست فوق العاده ستاد عالی با موضوع لباس المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید