برترین تبلت اندرویدی دنیا

به گزارش وبلاگ چارگون، شش ماه قبل بود که شرکت لنوو Lenovo از تبلت پریمیوم Xiaoxin Pad Pro 2021 رونمایی کرد به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، برترین تبلت اندرویدی دنیا محسوب می گردد، اما اکنون این سازنده مطرح کامپیوتر های شخصی، نسخه ارتقاء یافته این دستگاه را با نام Lenovo Xiaoxin Pad Pro 12.6 عرضه نموده که می تواند برای بسیاری از کاربران مجذوب کننده باشد.

برترین تبلت اندرویدی دنیا

به گزارش وبلاگ چارگون، لنوو علاوه بر برترین برند رایانه های شخصی، به طور عجیبی به یکی از محبوب ترین برند های تبلت در سال 2021 تبدیل شده است. سری Xiaoxin Pad که به عنوان سری Tab P Lenovo نیز شناخته می گردد، به علت قیمت بسیار عالی خود، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب نموده است. به خصوص تبلت Xiaoxin Pad Pro 2021 که با نام Lenovo Tab P11 Pro نیز شناخته می گردد، به سرعت به یک رقیب جدی در دسته پریمیوم این دستگاه ها تبدیل شد و تنها شش ماه بعد، ما اکنون یک گزینه ارتقا یافته از این دستگاه را در پیش رو داریم. در ادامه قصد داریم تا شما را با مشخصات کامل این تبلت شاخص و پرچمدار آشنا سازیم.

قیمت تبلت Xiaoxin Pad Pro 12.6

بیایید با قیمت گذاری این تبلت آغاز کنیم. احتمالاً بعضی از شما تبلت نو را به میزان Tab P11 Pro دارای ارزش پولی اعلام شده نمی دانید. در واقع، اکنون باید حدود 200 تا 300 دلار بیشتر برای P12 Pro ارتقا یافته بپردازید، در حالی که قرار است عملکرد کمابیش یکسانی را دریافت کنید. به عبارت دیگر هر دو دستگاه از چیپست یکسان اسنپدراگون 870 قدرت می گیرند، اما باید توجه داشته باشید که چیپست 870 همچنان برترین چیپست است که می توانید روی تبلت اندرویدی داشته باشید. پس اگر تبلت نو لنوو را با +SAMSUNG Tab S7 مقایسه کنید، واضح است که P12 Pro یک گزینه مقرون به صرفه تر با قیمت بسیار بهتر است. تبلت +S7 نیز از یک صفحه نمایش 2K AMOLED با فرکانس 120 هرتز با چیپست اسنپدراگون +865 استفاده می نماید که می تواند عملکرد بسیار نزدیکی را از نظر ظرفیت سخت افزاری با تبلت نو لنوو ارائه دهد، اما تبلت سامسونگ به مراتب از نمونه نو لنوو گرانتر است.

طراحی تبلت Xiaoxin Pad Pro 12.6

تبلت نو Xiaoxin Pad Pro 12.6 از لحاظ طراحی شباهت بسیار زیادی با Lenovo Tab P11 Pro دارد و از همان بدنه فلزی یکپارچه بدون درز بهره می برد. این طراحی هنوز هم بسیار عالی به نظر می رسد و بدون شک برترین طراحی را در بین تمام تبلت های اندرویدی دارد. حاشیه های P12 Pro به میزان مدل قبلی باریک هستند، اما به علت نمایشگر بزرگ تر، از نظر بصری باریک تر از نسخه قبلی جلوه می دهد. البته در خصوص ضخامت، از نظر فیزیکی 2 میلی متر نازک تر است و وقتی آن را در دست می گیریم، حتی نازک تر از آن چیزی که هست، نشان می دهد.

جزئیات دیگری مانند بلندگو های چهارگانه تنظیم شده به وسیله JBL، قفل اثر انگشت و اسلات کارت Micro-SD نیز وجود دارد. ممکن است به نظر برسد ماژول دوربین دستگاه نو با P11 Pro فرق دارد، اما در واقع، سخت افزار استفاده شده در داخل آن اصلا تغییر نمی نماید. تفاوت مهم دیگر در خصوص قلم متصل است. نسل دوم در نهایت از اتصال مغناطیسی قلم در پشت با پشتیبانی از شارژ بی سیم استفاده می نماید. تبلت نو بعلاوه با کیت صفحه کلید نو همراه است که اکنون علاوه بر اتصال تماسی، از اتصال بلوتوث نیز پشتیبانی می نماید.

صفحه نمایش Xiaoxin Pad Pro 12.6

نمایشگر قطعا مهمترین عامل در انتخاب شما بین دو تبلت Xiaoxin است. اولاً، مدل نو بزرگ تر و روان تر است و جزئیات پیکسلی بهتری دارد. صفحه نمایش تبلت نو همان آرایش پیکسلی +SAMSUNG Tab S7 را اعمال می نماید و این چینش پیکسلی نو به طور قابل توجهی مشکل تاری فونت را که در لنوو P11 پرو دیده می گردد را بهبود می بخشد. بعلاوه در مقایسه با نسخه قبلی، لبه متن واضح تر در P12 Pro تجربه خواندن بهتری را به ارمغان می آورد، که بسیار نزدیک به آنچه در پنل های LCD دیده می گردد، می باشد.

طراحی نو چیدمان پیکسلی بعلاوه رنگ های زنده تری را در جایی که پیکسل های آبی درگیر می گردد، به نمایش می گذارد. البته بدون مقایسه مستقیم نسخه قبلی با P12 Pro، متوجه نمی شوم که رنگ های P11 Pro قدیمی تر کمی کسل نماینده هستند. نمایشگر نو به طور مداوم از محتوای Dolby Vision و HDR پشتیبانی می نماید و ارائه رنگ بهتر نیز آن را به گزینه ای عالی برای ویرایش عکس یا فیلم تبدیل می نماید. بعلاوه در نوترین سیستم عامل ZUI 13، کاربران می توانند تبلت را با اتصال بی سیم، به صفحه نمایش دوم رایانه شخصی تبدیل نمایند. علاوه بر این، برای پردازش تصویر حرفه ای، توجه به این نکته نیز مهم است که این تبلت 100% از وسعت P3 را پشتیبانی می نماید و هیچ گستره دیگری برای تبدیل ندارد.

نرخ تنو 120 هرتز تبلت نو لنوو کل سیستم را به سطح دیگری از سیالیت می برد، که بعلاوه بالاترین نرخ تازه سازی است که می توانید در یک محصول تبلت داشته باشید. از طرفی رزولوشن 2k آن همچنان مانند Lenovo P11 Pro است و اوج روشنایی نیز در حدود 600 نیت باقی می ماند. البته تبلت نو از حالت روشنایی افزایش یافته در نور شدید خورشید پشتیبانی می نماید که استفاده از آن را در فضای باز بسیار راحت می نماید. در خصوص عملکرد صوتی، P12 Pro همچنان از 4 بلندگوی JBL برای صدای استریو استفاده می نماید و اگر قرار است از آن برای تماشای Dolby Vision یا گوش دادن به Dolby Atmos بهره ببرید، تبلت شما را ناامید نخواهد کرد.

عملکرد تبلت Xiaoxin Pad Pro 12.6

تبلت نو لنوو مانند P11 Pro از چیپست اسنپدراگون 870 نهایت بهره را برده است، بنابراین تست های عملکرد آن نباید ما را شگفت زده کند. مهم نیست نتایج بنچمارک یا عملکرد واقعی بازی را در نظر بگیرید، P12 Pro همچنان قدرتمندترین دستگاه در میان تمام تبلت های اندرویدی موجود است. به هر حال، انجام بازی روی این نمایشگر 12.6 اینچی 120 هرتزی واقعا لذت بخش است. برای P12 Pro، لنوو در نهایت سیستم عامل را به ZUI 13 for Pad به روز کرد، که هدف آن ارائه تجربه بهتری استفاده از تبلت و مناسب تر کردن آن برای سناریو های مختلف است. در واقع، با این ارتقاء شما می توانید برترین راه چاره برای تبلت 2 در 1 موجود در بازار را دریافت کنید.

دوربین های تبلت Xiaoxin Pad Pro 12.6

در خصوص ماژول دوربین تبلت نو لنوو، باید گفت که این دستگاه به سیستم دوربین دوگانه با یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض تجهیز شده است. این تبلت دقیقاً برای عکاسی طراحی نشده است و البته عملکرد آن با بعضی از گوشی های میان رده نیز قابل مقایسه نیست؛ بنابراین اگر مسئله عکاسی برای شما بسیار مهم است، با تبلیت نو لنوو دستگاه ارزشمندی را دریافت نخواهید کرد.

عمر باتری و شارژ تبلت Xiaoxin Pad Pro 12.6

یکی دیگر از ارتقاء انجام شده در تبلت نو لنوو، استفاده از باتری بزرگتر است. تبلت P12 Pro دارای باتری 10200 میلی آمپر ساعتی است که 1600 میلی آمپر ساعت بزرگتر از P11 Pro است و شارژ سریع QC تا 45 وات دارد، درحالی که شارژر مدل قدیمی فقط 30 وات است؛ بنابراین اگر می خواهید سرعت شارژ را افزایش دهید، باید یک شارژر 45 واتی تهیه کنید که از پروتکل Quick Charge 4 پشتیبانی می نماید. نتایج آزمایش شارژ و تست عمر باتری نشان می دهد که دستگاه نو بدون شک می تواند بیش از یک روز کامل دوام بیاورد.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ چارگون

منبع: فرارو

به "برترین تبلت اندرویدی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تبلت اندرویدی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید