تبدیل ضایعات میوه به مواد تصفیه کننده آب

به گزارش وبلاگ چارگون به نقل از نیواطلس، ضایعات میوه عملکرد دستگاه های خورشیدی برای تصفیه آب را بهبود می بخشند، این در حالی است که ضایعات میوه معمولاً دور ریخته می شوند.

تبدیل ضایعات میوه به مواد تصفیه کننده آب

دستگاه های یادشده در ابتدایی ترین شکل خود، شامل صفحات خورشیدی نصب شده بر روی حوضچه ای از آب غیرقابل آشامیدن هستند که در زیر یک پوشش شفاف قرار گرفته است. آب با گرم شدن از طریق صفحات خورشیدی تبخیر و متراکم می شود. این تراکم به تهیه آب خالص و تمیز منجر می شود که در یک ظرف جداگانه برای نوشیدن جمع می شود.

به منظور گرم کردن آب کثیف / شور با سرعت بیشتر، دانشمندان موادی ساخته اند که روی سطح آب شناور می شوند و نور خورشید را به گرما تبدیل می کنند. این مواد تنوع زیادی داشته و معمولاً از کربن ناشی از سوختن زغال سنگ به دست آمده اند.

محققان سنگاپوری با هدف یافتن جایگزینی کم هزینه تر و سازگار با محیط زیست که رایگان بوده و به سادگی دفع شود به سراغ ضایعات میوه و به طور خاص پوسته نارگیل، پوست پرتقال و پوست موز رفتند..

ضایعات میوه به مدت چند ساعت در دمای 850 درجه سانتی گراد (1562 درجه فارنهایت) حرارت داده شد و با یک واکنش دهنده مولیبدن مخلوط شد. با انجام این کار، ضایعات به ورقه های کاربید مولیبدن دو بعدی که متعلق به خانواده ای از فلزات معروف به MXenes است، تبدیل شدند.

در جریان این آزمایش مواد به دست آمده از پوسته نارگیل بهترین عملکرد را داشتند، زیرا نور خورشید را با بازده 94٪ به گرما تبدیل می کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تبدیل ضایعات میوه به مواد تصفیه کننده آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل ضایعات میوه به مواد تصفیه کننده آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید