روش وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ قدیمی و نو

به گزارش وبلاگ چارگون، یکی از امکانات کاربردی گوشی های هوشمند، قابلیت اتصالشان به دستگاه های مختلف از جمله تلویزیون است. شما می توانید محتوایی که روی گوشی دارید مانند عکس، بازی ، فیلم و حتی اپلیکیشن های مختلف را روی صفحه تلویزیون نمایش دهید.

روش وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ قدیمی و نو

با توجه به اینکه تنظیمات انجام این عمل در تلویزیون های مختلف فرق دارد، شما باید مطابق با تنظیمات نوع تلویزیونی که در دسترس دارید، اقدامات مربوط به وصل کردن گوشی به تلویزیون را انجام دهید. در این مطلب قصد داریم نحوه وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر شما هم علاقه مند به استفاده از این قابلیت گوشی هوشمند خود هستید یا در وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ با مشکل روبرو شده اید، با وبلاگ چارگون همراه باشید. همچنین می توانید برای رفع مسائل احتمالی اتصال گوشی به تلویزیون از خدمات تعمیر تلویزیون سامسونگ استفاده کنید.

نحوه وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ

برای وصل شدن گوشی به تلویزیون سامسونگ روش های مختلفی وجود دارد. در این بخش روش هایی را معرفی می کنیم که به راحتی بتوانید اتصال بین این دو دستگاه را برقرار کنید.

  • برنامه Smart View یکی از ساده ترین راه ها برای انتقال محتوای گوشی به صورت بیسیم به تلویزیون است.
  • برای اتصال مستقیم بین تلویزیون و گوشی می توانید از Wi-Fi Direct استفاده کنید.
  • گزینه Screencast را از تنظیمات گوشی انتخاب کرده، در میان لیست دستگاه های موجود، تلویزیون سامسونگ را انتخاب کنید.
  • در صورتی که تلفن همراه شما دارای قابلیت Samsung DeX است می توانید از طریق گزینه تنظیمات پیشرفته (Advanced Features) تلفن همراهتان، Samsung DeX را فعال کنید و محتوای تلفن را به تلویزیون سامسونگ انتقال دهید.

در تمامی روش های ذکر شده می بایست هر دو دستگاه گوشی و تلویزیون به شبکه وای فای متصل شوند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون سامسونگ!

نحوه وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ قدیمی

برای وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ در ورژن های قدیمی تر، می توانید از طریق روش های زیر اقدام کنید:

  1. تلویزیون های سامسونگ قدیمی معمولاً از قابلیت Smart View برخوردار بوده و از این طریق می توانید اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی را برقرار کنید.
  2. همانند تلویزیون های سامسونگ نسل تازه از طریق Wi-Fi Direct می توانید بین گوشی و تلویزیون یک اتصال مستقیم ایجاد کنید.
  3. در صورتی که تلویزیون سامسونگ دارای درگاه HDMI است، برای اتصال تلفن همراه به آن می توانید از تبدیل USB-C به HDMI استفاده کنید.
  4. امکان استفاده از قابلیت Wireless Projection در برخی از گوشی ها، به منظور انتقال محتوا به تلویزیون وجود دارد.

در این روش ها برای وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ، نیاز به متصل شدن هر دو دستگاه به وای فای است. در صورتی که برای انتقال اطلاعات از تلفن همراه به تلویزیون از کابل HDMI استفاده می کنید، باید تبدیل مخصوص به آن را خریداری کنید.

آموزش وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ با کابل usb

اگر قصد دارید وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ را از طریق کابل usb انجام دهید، کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا باید نرم افزار گوشی خود را به روزرسانی کنید. قبل از وصل شدن به تلویزیون حتماً از انجام این کار اطمینان حاصل پیدا کنید.
  • در مرحله بعد USB Debugging را فعال سازی کنید. برای این کار به بخش Developer Options تلفن همراه رفته و سپس گزینه USB Debugging را انتخاب کنید.
  • کابل usb را به تلویزیون متصل کنید. برای این کار تنها باید یک سر کابل را به تلویزیون و سر دیگر آن را به تلفن همراه خود وصل کنید.
  • در مرحله آخر باید حالت اتصال را انتخاب کنید. روی گوشی گزینه ‘Media device (MTP) را به عنوان حالت اتصال انتخاب کرده تا دسترسی به فایل های گوشی امکان پذیر شود.

با طی کردن این مرحله تلویزیون، گوشی تلفن همراه شما را به عنوان یک دستگاه ذخیره سازی جانبی شناخته و امکان نمایش فایل های گوشی روی تلویزیون به وجود خواهد آمد. در صورتی که در انجام این مراحل با مسئله ای روبرو شوید، می توانید از دفترچه راهنمای تلویزیون یا گوشی استفاده کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون سامسونگ با تیم وبلاگ چارگون

بیشتر بخوانید: روش های اتصال تبلت به تلویزیون

سخن پایانی

برای وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ به چند روش می توان عمل کرد. فقط کافی است قابلیت های تلویزیون خود را بدانید و بهترین و راحت ترین روش را برای اتصال گوشی و تلویزیون انتخاب کنید. توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، دفترچه راهنمای تلویزیون را مطالعه کنید.

سوالات متداول

چگونه می توانم با استفاده از برنامه Smart View، گوشی خود را به تلویزیون سامسونگ وصل کنم؟

برنامه Smart View را باز کنید، سپس دکمه Connect را انتخاب و در میان لیست دستگاه های موجود، تلویزیون سامسونگ را انتخاب کنید.

آیا برای وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ قدیمی با کابل HDMI، نیاز به خرید تبدیل خاصی دارم؟

بله، به یک تبدیل USB-C به HDMI نیاز است تا از طریق آن گوشی به تلویزیون وصل شود.

چگونه می توانم گوشی را با کابل USB به تلویزیون سامسونگ وصل کنم؟

گوشی خود را با کابل USB به تلویزیون وصل کرده و حالت Media device (MTP) را از تنظیمات اتصال USB گوشی انتخاب کنید. این اقدام سبب می شود تا تلویزیون به فایل های گوشی دسترسی پیدا کند.

منبع: آچاره

به "روش وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ قدیمی و نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش وصل کردن گوشی به تلویزیون سامسونگ قدیمی و نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید