تسلط نیرو های دولت وفاق ملی بر چند پایگاه دیگر در جنوب طرابلس

به گزارش وبلاگ چارگون، نیرو های دولت وفاق ملی در غرب لیبی از تسلط بر چند پایگاه جدید و تأمین امنیت منطقه اطراف اردوگاه حمزه در جنوب طرابلس پایتخت این کشور خبر دادند.

تسلط نیرو های دولت وفاق ملی بر چند پایگاه دیگر در جنوب طرابلس

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ چارگون، دفتر اطلاع رسانی عملیات برکان الغضب وابسته به دولت وفاق ملی در بیانیه ای از تسلط نیرو های این دولت بر پایگاه های جدید در جنوب طرابلس اطلاع داد.

در این بیانیه آمده است که صبح روز یکشنبه (دیروز) نیرو های دولت وفاق ملی پس از حمله توپخانه ای به محل تجمع شبه نظامیان تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر، چند پایگاه جدید را به کنترل خود درآوردند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، همچنین نیرو ها و خودرو های نظامی نیرو های حفتر در محله های جنوب طرابلس و نیز پایگاه این نیرو ها در نزدیکی پل سوق الأحد در جنوب این شهر هدف حمله توپخانه ای قرار گرفتند.

روز یکشنبه (دیروز) همچنین نیرو های دولت وفاق ملی از هدف قرار دادن یک انبار مهمات و محل تجمع نیرو های حفتر در منطقه وادی الربیع در جنوب طرابلس اطلاع دادند.

نیرو های دولت وفاق ملی پیشتر چند شهر از جمله شهر صرمان و صبراته در غرب طرابلس را تحت کنترل خود درآوردند.

از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد، اما با مقاومت شدید نیرو های دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیرو های دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تسلط نیرو های دولت وفاق ملی بر چند پایگاه دیگر در جنوب طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلط نیرو های دولت وفاق ملی بر چند پایگاه دیگر در جنوب طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید