خبرنگاران ملاقات نوجوان سیمکان جهرم با وزیر برای پیگیری مسائل اینترنت

به گزارش وبلاگ چارگون، شیراز-خبرنگاران- محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت تعطیلات عید فطر در سفر به جهرم در دیدارهای مختلف خود به برخی از مسائل این شهرستان هم رسیدگی کرد که از جمله آنها بررسی شرایط اینترنت بخش محروم سیمکان جهرم و دادن قول مساعد به یکی از جوانان این منطقه برای حل مشکل اینترنت بود.

خبرنگاران ملاقات نوجوان سیمکان جهرم با وزیر برای پیگیری مسائل اینترنت

در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان جهرم که دوشنبه انجام شد، ابوالفضل اکبری دانش آموز اهل بخش سیمکان از توابع این شهرستان در ملاقاتی با محمد جواد آذری جهرمی از مسائل اینترنت در این بخش سخن گفت و وزیر ارتباطات در پاسخ به این موضوع گفت: در روزهای آینده با نصب دکل های مخابراتی در روستاهای مانیان و تیرافجان، مشکل پایین بودن سرعت اپراتور همراه اول حل خواهد شد.

محمدجواد آذری جهرمی با بیان اینکه، پهنای باند رومینگ برای اپراتور ایرانسل نیز افزایش خواهد یافت، قول مساعد داد پیگیری های لازم را در این زمینه به عمل آورد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از این گفته بود، با موافقت و دستور رییس جمهوری و مساعدت محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، استفاده دانش آموزان و معلمان کشور از شبکه آموزش دانش آموزان (شاد) تا خاتمه خرداد ماه 99 رایگان خواهد بود و در تلاش است مصوبات لازم برای رایگان شدن همیشگی این شبکه نیز اخذ شود.

بررسی مسائل مخابرات شهرستان های جهرم و خفر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین امروز (پنجم خرداد) در نشستی، مسائل مخابراتی شهرستان های جهرم و خفر را بررسی و ابراز امیدواری کرد، مردم این 2 شهرستان به مرور شاهد عملیاتی شدن تصمیمات اتخاذ شده در این نشست، باشند.

آذری جهرمی اضافه کرد: در این جلسه، مسائل ارتباطی در حوزه ارتباطات سیار و ارتباطات دیتا با موضوع مناطق روستایی و کمتر برخوردار به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی برای رفع مسائل موجود اتخاذ شد.

تجهیز تعدادی از سایت های همراه اول جهرم به فیبرنوری

مدیر مخابرات شهرستان جهرم نیز در گفت و گو با وبلاگ چارگون بیان داشت: در ماه های اخیر چند سایت همراه اول در مناطق مختلف این شهرستان نصب شده و افزون بر این امامزاده اسماعیل (ع)، مسجد حاج عبدالله، بیمارستان پیمانیه و مرکز زیرساخت جهرم به فیبرنوری مجهز شده اند.

محمدرضا مهارت فر اضافه کرد: افزایش سرعت دسترسی به اینترنت، افزایش پایداری ارتباطات، کاهش اثرات اختلال (نویز) و سایر عوامل محیطی، ارائه زیرساخت های لازم برای سرویس های جدید و پهنای باند، از مزایای سامانه های انتقال مبتنی بر فیبرنوری است.

ژیان سواری وزیر در جهرم

سفر وزیر ارتباط و فناوری اطلاعات به جهرم، دست مایه پست های اینستاگرامی وی نیز شده است. محمدجواد آذری جهرمی، همچنین در اینستاگرام با انتشار تصویری از خود و پسرش که در جهرم سوار بر یک ژیان قدیمی شده اند، از خاطرات ژیان و ویژگی های دهه نودی ها این طور نوشت:

ژیان، ماشین پُرخاطره ای برای قدیمی هاست. کسی رو سراغ دارم که میگه 9 نفر کوچک و بزرگ رو تو ژیان جا داده و رفتند مشهد. دهه نودی ها هم از هر فرصتی استفاده میکنن! شاید من فکر کنم این تیکه آهن دیگه به درد نمیخوره ولی محمد همین که دید یه فرمون داره براش کافی بود تا بازی رو شروع کنه. تازه خیلی هم با جدیت، انگار این ژیان اینجا افتاده بود تا یه روزی یه دهه نودی پیداش کنه و باهاش تمرین رانندگی کنه، وایسید ببینید اینا چند سال دیگه چجوری همه کم کاری های نسل های قبل رو جبران میکنن. حدود نیم ساعتی ما رو تو این ژیان نشوند و رانندگی می کرد، همه اینها یک طرف، این سیٔوالش هم یک طرف: بابا، بوقش کو؟

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ملاقات نوجوان سیمکان جهرم با وزیر برای پیگیری مسائل اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ملاقات نوجوان سیمکان جهرم با وزیر برای پیگیری مسائل اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید