رازهای سفر پیروز به فرانسه

به گزارش وبلاگ چارگون، آشنایی با زبان کشور مقصد یکی از کلیدهای اساسی موفقیت گردشگران در سفرهای خارجی است، ولی در صورت عدم آشنایی با زبان چه باید کرد؟ آیا بدون آشنایی با این زبان چگونه می توان با سایر افراد ارتباط برقرار نموده و سفر موفقی داشت؟ برای درک پاسخ این سوال در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

رازهای سفر پیروز به فرانسه

فرانسه یکی از محبوب ترین مقصدهای اروپایی در زمینه گردشگری است و سالانه گردشگران بسیاری راهی این کشور زیبای اروپایی می شوند؛ ولی آیا یادگیری زبان فرانسه پیش از سفر الزامی است و در غیر این صورت چه می توان کرد؟

شاید برای افرادی که پیش تر تجربه سفر به فرانسه و مواجهه با افراد بومی را دارند با موقعیت های مشابهی مانند تعارف خوراکی، سلام و احوال پرسی ساده یا هدایت در جستجوی آدرس و پاسخ طرف مقابل به زبان فرانسه و سردرگرمی در درک آن مواجهه شده اند ... . تجربه نشان می دهد که در چنین مواقعی به خاطر داشتن نکاتی کوچک (در حد اصطلاحات و عبارت های ساده درس فرانسه مدارس) بسیار راهساز خواهند بود، زیرا مردم فرانسه بسیار مبادی آداب هستند و پاسخ متقابل باعث ایجاد نگرشی مثبت در آن ها در خصوص فرد مقابل به عنوان یک خارجی خواهد بود.

برای مثال یکی از گردشگران در خصوص تجربه خود چنین بیان می نماید که:

در سال های 1980 نخستین سفر خود را به فرانسه انجام دادم و با توجه به ارزش دلار در آن ایام هتلی شیک و مدرن را برای اقامت انتخاب کردم. همه چیز بر وفق مراد پیش می رفت تا این که لامپ اتاق دچار سوختگی شد و من به جای تماس تلفنی با پذیرش برای برطرف مشکل، شخصا نزد مسئول پذیرش رفته و با طرح جملاتی مانند

Bonjour, Madame. Excusez-moi de vous dérangez, mais nous avons une petite problème chez nous.

معادل سلام، عذر می خواهم که مصدح اوقات می شوم ولی مشکل کوچکی برایمان پیش آمده است.

این رفتار چنان تاثیر مثبتی بر وی داشت که پس از طرح مشکل شخصا برای برای تعویض لامپ به اتاق مراجعه نموده و پس از آن اتفاق تا سرانجام سفر رفتار بسیار خوبی با من داشت.

از این جریان چنین می توان برداشت کرد که عذرخواهی دارای تاثیر شگفت انگیزی در زبان فرانسه است و بیانگر احترام به وقت و فرهنگ آن ها است؛ در واقع، چند کلمه عملکردی شگفت انگیز در تعامل پیروز دو سویه دارند. برای این کار می توان از کتاب های راهنمای سفر، اپلیکیشن های سفر یا مترجم گوگل استفاده کرد.

در مجموع، می توان چنین نتیجه گیری کرد که رفتار مودبانه تاثیر مثبتی در کلیه نقاط فرانسه دارد و کلیه درها را برای افراد خارجی باز می نماید؛ مهم تر اینکه به راحتی می توان به کلیه خواسته ها در موقعیت های مختلف مانند ایستگاه قطار، مواجهه با مسائل رایج در خصوص تلفن همراه، رستوران و ... دست یافت.

منبع: کجارو / huffingtonpost.com

به "رازهای سفر پیروز به فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهای سفر پیروز به فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید