راهیابیحسین ولی نژاد به جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی

به گزارش وبلاگ چارگون، خبرنگاران/خراسان شمالی حسین ولی نژاد پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی به بیستمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی می رود تا روایتگـر میـراثی کهـن باشد.

راهیابیحسین ولی نژاد به جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی

ابوالحسن حیدری معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی در گفت و گو با وبلاگ چارگون، اظهارکرد: حسین ولی نژاد هنرمند پیشکسوت شیروانی شانزدهم ماه جاری در بخش قهوه خانه به نقل موسیقیایی در تماشاخانه سنگلج می پردازد.

وی ادامه داد:حسین ولی نژاد با نقل باربد به همراه پریسا سمین مهر از تهران، در بخش نقالی از ساعت 18:30 تا20 در تماشاخانه سنگلج در روز آدینه؛ نوزدهم ماه جاری به هنرنمایی می پردازد.

وی با بیان اینکه بیستمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در بخش های تخت حوضی، شبیه خوانی، عروسک های سنتی، نقالی و روایت های ملی، معرکه ها، آیین ها و بازی های نمایشی، جوانه های نمایش ایرانی و هشتمین سمینار بین المللی نمایش های آیینی و سنتی برگزار می گردد، اضافه نمود: بخش نقالی و روایت های ملی(یادواره زنده یاد مرشد ولی اهلل ترابی) به منظور عرضـه منتخبـی از آثـار حـوزه نقالـی و روایتگری و انـواع نقل های سـنتی شامل موسـیقایی، تصویـری، نمایشـی در دو بخش نگاه نو، الگوی کهن و اجراهای اساتید برگزار می گردد.

وی اظهارکرد: بخش اساتید نیز در راستای ثبـت تجـارب و حفاظـت از اشـکال سـنتی روایتگـری و بازسـازی میـراث کهـن فعـالان ایـن عرصـه بـه اجـرای اسـاتید و هنرمندان پیـشکسـوت اختصاص دارد.

گفتنی است، آثار میدانی بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در سه بخش خیمه شب بازی، شبیه خوانی و آیین ها و بازی ها از 16 تا 20 آذر در پهنه رودکی، تماشاخانه سنگلج، ایستگاه مترو تئاتر و ایستگاه مترو جهاد شهر اجرا خواهد شد. براساس این گزارش، آیین اختتامیه بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی 21 آذر در تالار وحدت برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "راهیابیحسین ولی نژاد به جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهیابیحسین ولی نژاد به جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید