طلای سرخ اصفهان در راستا صادرات

به گزارش وبلاگ چارگون، رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزان منطقه غرب استان اصفهان از افزایش 10 درصدی برداشت زعفران در سطح استان اصفهان در سال جاری خبر داد.

طلای سرخ اصفهان در راستا صادرات

به گزارش وبلاگ چارگون به نقل از وبلاگ چارگون، مهدی عباسی، رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزان غرب استان اصفهان گفت:کشت پر رونق زعفران در سال های گذشته به مناطق دیگر کشور نیز راه پیدا کرده است که استان اصفهان توانسته با رونق و تقویت کشت زعفران به عنوان سومین تولید کننده طلای سرخ در ایران شناخته شود.

او اضافه کرد: کشت زعفران استان اصفهان در شهرستان هایی همچون فریدن، تیران و کرون، چادگان و اردستان صورت می گیرد.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزان منطقه غرب استان اصفهان تاکید کرد:کیفیت زعفران استان اصفهان در سال جاری مطلوب تر از سال های دیگر بوده و باعث شده تا زعفران استان اصفهان قابل رقابت با زعفران مناطق دیگری مانند خراسان رضوی خراسان جنوبی، سمنان باشد.

عباسی در باره صادرات خارجی طلای سرخ اصفهان ادامه داد: مشکل اصلی صادرات طلای سرخ استان اصفهان خام فروشی، نبود برند سازی و بسته بنده این محصول گران بها است.

او گفت:از انجایی که سطح کیفیت کشت زعفران در شهرستان هایی مانند تیران و کرون و چادگان بسیار بالاست در تلاشیم تا با راهکارهای درست و صحیح و ایجاد برند سازی صادرات طلای سرخ استان اصفهان به کشورهای خارجی را فراهم کنیم.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزان منطقه غرب استان اصفهان اضافه کرد:متاسفانه کشورهای خارجی با خرید زعفران استان اصفهان به صورت خام، نام برند کشور خودشان را روی تولید زعفران ایرانی ما درج و به کشورهای دیگر تبادل می کنند که این هم یکی دیگر از معایب خام فروشی زعفران استان اصفهان است.

عباسی گفت:در حال حاضر کشورهایی مانند اسپانیا و چین عمده ترین خریداران زعفران استان اصفهان هستند.

او یاد اور شد:تن ها راه تقویت فراهم ساختن صادرات خارجی زعفران استان اصفهان توسعه یافتن صنایع تبدیلی استان و جلوگیری از خام فروشی طلای سرخ اصفهان است.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزان منطقه غرب استان اصفهان گفت:سرمایه گذاری در بحث برند سازی و بسته بنده زعفران استان اصفهان می تواند نقش بسزایی در افزایش تولید زعفران در استان اصفهان در سال اینده داشته باشد که با راهکارهایی که قرار است در این زمینه گرفته شود پیش بینی می شود مشکل اصلی زعفران استان اصفهان طی چند ماه اینده برطرف شود و صادرات طلای سرخ استان اصفهان با درج برند ایرانی به کشورهای خارجی صورت گیرد.

عباسی ادامه داد:برداشت زعفران در مناطق مختلف استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش داشته و همچنین سال جاری استقبال کشورهایی مانند هندوستان و عراق برای خرید زعفران استان اصفهان بیشتر بوده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "طلای سرخ اصفهان در راستا صادرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلای سرخ اصفهان در راستا صادرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید