فسادستیزی؛ راه چاره مقابله با تحریم ها

به گزارش وبلاگ چارگون، مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی، اتخاذ آرایش جنگی، توانمندسازی بخش خصوصی، فسادستیزی، دیپلماسی فعال مالی و آزادسازی اقتصاد از بند سیاست را، از جمله راهکارهای مقابله با تحریم های مالی برشمرد.

فسادستیزی؛ راه چاره مقابله با تحریم ها

به گزارش وبلاگ چارگون، مهدی شریفی، در همایش مدیریت مالی صنایع در دوران تحریم اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام شرایط سیاسی جدیدی ایجاد نموده که فعالان بازار را تحت تاثیر قرار داده است؛ بنابراین باید راهکارهای عملی برای صادرات داشته باشیم.

وی در ادامه ضمن برشمردن بعضی چالش ها در حوزه های بانکی، فروش محصولات، حمل ونقل، تامین تجهیزات و تکنولوژی و سرمایه گذاری در زمینه تجارت بین المللی، توضیح داد: با توجه به شرایط خاص مالی و زمان بر بودن برطرف مسائل کنونی، دولت باید تدابیر و راهکارهای ویژه ای اتخاذ کند.

شریفی، اتخاذ آرایش جنگی، توانمندسازی بخش خصوصی، فسادستیزی، دیپلماسی فعال مالی و آزادسازی اقتصاد از بند سیاست را، از جمله این راهکارها مطرح نمود و گفت: ایران دومین کشوری است که بیشترین تعداد همسایه را دارد و در بخش برون مرزی باید تجارت با همسایگان را گسترش دهد و از توسعه شبکه کارگزاری با کشورهای هدف و استفاده از صندوق توسعه ملی در این جهت استفاده کند.

وی همچنین با اشاره به لزوم وحدت رویه در گمرکات کشور، توضیح داد: حل مسائل در بخش کشتیرانی، اجازه مجدد صادرات ریالی به عراق تحت نظارت های لازم و افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات، از جمله اقداماتی است که برای مقابله با تحریم ها در داخل کشور باید انجام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فسادستیزی؛ راه چاره مقابله با تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فسادستیزی؛ راه چاره مقابله با تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید