فیلم، اسپیس ایکس ماهواره اینترنت پهن باند را به فضا فرستاد

به گزارش وبلاگ چارگون، شرکت اسپیس ایکس روز دوشنبه 25 آذر با یک موشک فالکون دوبار استفاده شده یک ماهواره را برای ارتباطات اینترنتی پهن پاند به مدار زمین فرستاد.

فیلم، اسپیس ایکس ماهواره اینترنت پهن باند را به فضا فرستاد

به گزارش وبلاگ چارگون موشک فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس از سکوی پرتاب 40 در پایگاه نیروی هوایی آمریکا کیپ کاناورال در ساحل فلوریدا در ساعت 7:10 بعدازظهر به وقت شرق آمریکا به فضا پرتاب شد و یک ماهواره سنگین مخابراتی را با خود فضا برد که مربوط به یک شرکت نوپای مستقر در سنگاپور و یک ارائه کننده اینترنت پهن پاند ژاپنی است.

این ماهواره حدود1 7 تنی را که شرکت بوئینگ ساخته است پوشش اینترنت باند-کا برای 25 کشور در اقیانوس آرام جنوبی فراهم می نماید. خدمات اینترنتی موبایل و پهن باندی که این ماهواره ارائه می نماید، به خصوص برای ساکنان در ایالت ها و روستاهای دورافتاده در منطقه جنوب اقیانوس آرام، به ویژه تاسیسات مراقبت بهداشتی و مدارس سودمند خواهند بود.

این ماهواره اینترنت پهن باند همچنین کانال های ارتباطی ضروری را برای این ناحیه که اغلب با بلایای طبیعی مانند زمین لرزه و سونامی درگیر است، فراهم می نماید.

موشک فالکون 9 یک ساعت و نیم پس از پرتاب ماهواره را در مدار انتقالی بیضوی قرار داد تا بعد موتورهای روی ماهواره آن را به مدار نهایی ژئوسنکرون (زمین آهنگ) اش برسانند که 3500 کیلومتری بالای خط استوا است. این مدار به ماهواره امکان پوشش مداوم ناحیه آسیا-اقیانوسیه را می دهد.

مرحله اول موشک تقریبا هشت دقیقه پس از پرتاب روی عرشه یکی از کشتی های شرکت که در اقیانوس اطلس قرار داشت، فرود آمد.

  • اسپیس ایکس ارائه اینترنت پهن باند ماهواره ای را از 2020 آغاز می نماید

منبع: همشهری آنلاین

به "فیلم، اسپیس ایکس ماهواره اینترنت پهن باند را به فضا فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم، اسپیس ایکس ماهواره اینترنت پهن باند را به فضا فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید