قیمت مصوب مواد شوینده افزایش یافت

به گزارش وبلاگ چارگون، این روزها در حالی شاهد شتاب دریافت قطار گرانی کالاها در کشور هستیم که روحانی، رئیس جمهور بر ثابت ماندن قیمت کالاها و جلوگیری از بالارفتن نرخ ها طی ماه های پایانی دولت تاکید نموده بود و در عین حال طبق اظهارات ربیعی، سخنگوی دولت قرار بود طی سه ماهه اول سال جاری هیچ تغییر قیمتی در خصوص کالاها اتفاق نیفتد.

قیمت مصوب مواد شوینده افزایش یافت

در این شرایط در جدیدترین اتفاق شاهد گران شدن دوباره محصولات شوینده هستیم. بر این اساس قیمت مصوب محصولات شوینده شامل مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، پودر و مایعات لباسشویی، صابون، خمیر دندان و محصولات دارای تریگر حداکثر 25 درصد افزایش یافت. در عین حال، قیمت مصوب سایر محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی نیز حداکثر 20 درصد افزایش یافت.

طبق اطلاعیه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، شرایط افزایش قیمت محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی با توجه به تعهد تولیدکنندگان درباره عدم کمبود محصولات در سطح عرضه، اعلام شده و درج قیمت های جدید از امروز (17 خرداد) قابل انجام است.

همچنین حداکثر درصد تخفیف مجاز برای محصولات پودر های دستی، ماشینی و صابون 10 درصد و برای سایر کالا های اساسی 15 درصد در تمام فروشگاه های زنجیره ای و برای همه شرکت های تولیدکننده این محصولات است.

طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان محصولات شوینده، شرکت هایی که نسبت به رعایت این موضوع اقدام نکنند معادل با درصد بالاتر از تخفیف مجاز از قیمت تایید شده آن شرکت کسر و به سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان معرفی می شوند.

قیمت محصولات شوینده آبان سال گذشته با تایید سازمان حمایت 40 درصد افزایش یافته بود. بر این مبنا قیمت مصوب شش محصول شوینده و بهداشتی شامل پودر ماشین لباسشویی، صابون، مایع ظرف شویی، مایع دست شویی، خمیر دندان و شیشه پاک کن رشد 40 درصدی را تجربه کرد و قیمت سایر محصولات شوینده و بهداشتی نیز 30 درصد افزایش یافت که این رشد قیمت ها به تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رسید.

در آن موقع، مجید ارغنده پور، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفته بود: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش قیمت مواد شوینده اجتناب ناپذیر بوده است.

منبع: فارس

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار وبلاگ چارگون بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "قیمت مصوب مواد شوینده افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مصوب مواد شوینده افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید