برترین خودروهای مناسب مسافرت در ایران کدامند؟

به گزارش وبلاگ چارگون، برترین ماشین برای مسافرت کدام است؟ وقتی تصمیم به سفر با خودروی شخصی داشته باشیم، اولین نکته ای که در نظر گرفته می گردد، شرایط خودرو است: اینکه خودروی ما تا چه حد مناسب سفری است که در پیش داریم. احتمالاً برای شما هم پیش آمده که بعد از یک سفر با خودرو، احساس کوفتگی نموده اید و پس از آن، دور هرچه سفر با ماشین را خط کشیده اید و دفعه بعد هم به همین ترتیب!

برترین خودروهای مناسب مسافرت در ایران کدامند؟

واقعیت این است که همه ماشین هایی که ما می بینیم مناسب سفر نیست. یکی ایمنی خوب ندارد، یکی جای کافی، دیگری موتورش جان ندارد و موارد دیگر. به همین علت اگر از آن دست آدم هایی هستید که به سفر با ماشین علاقه دارید، هنگام خرید خودرو خوب است به مواردی در این زمینه توجه کنید.

در این مطلب نگاهی به برترین خودروهای مناسب مسافرت هم در میان نمونه های ایرانی و هم خارجی خواهیم داشت و ویژگی های هرکدام را آنالیز خواهیم کرد.

نکات کلیدی در انتخاب برترین ماشین برای مسافرت

برای انتخاب ماشین برای سفر باید به یک سری نکات و ویژگی ها در هر خودرو توجه کرد که این ویژگی ها عبارتند از:

1 - ایمنی خودرو

اگر اهل سفر هستید، باید به ویژگی هایی از ماشین توجه داشته باشید که برای سفر مناسب باشد. مهم ترین نکته ایمنی خودرو است. در بحث ایمنی، هم محکم بودن بدنه خودرو و هم تنوع تجهیزات ایمنی اهمیت دارد .

نکات مهم در تأمین ایمنی خودرو عبارت است از:

  • سیستم ترمز و پایداری قوی
  • کمربندهای ایمنی
  • سنسورهای هشداردهنده
  • سیستم تعلیق خوب

2 - کابین خودرو

نکته بعدی مربوط به کابین خودرو است. کابین مناسب برای سفر باید جادار باشد. باتوجه به تعداد سرنشینان خودرو، باید جای کافی برای آنها در اتاق خودرو وجود داشته باشد.

علاوه بر آن، جایگاه های راحت خودرو هم یکی از مواردی است که به خستگی کمتر سرنشینان در طول سفر یاری می نماید. صندوق بار یک خودرو هم باید فضای کافی برای قراردادن وسایل داشته باشد؛ به همین علت مثلاً اگر بیشتر از سه نفر هستید، اصلاً فکر سفر با پژو 206 را نکنید!

3 - مصرف سوخت

مصرف سوخت یک خودرو یکی دیگر از عوامل مهم در امتیاز آن برای بودن در لیست برترین خودروها برای سفر است؛ به خصوص سفرهای طولانی با مصرف زیاد خودرو خیلی مالی به نظر نمی رسد.

4 - سیستم گرمایشی و سرمایشی

در کنار این آپشن یک سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب برای خودرو هم از نکات مهم سفر است. در طول سفر با هر نوع آب و هوایی ممکن است روبه رو شویم. به همین علت باید خودرو از این لحاظ خیالمان را راحت کند.

5 - سیستم تهویه مناسب

این مورد هم یکی از نکات مهم برای سفر و جاده است. این سیستم به یاری سیستم های گرمایشی و سرمایشی به متعادل کردن هوای کابین یاری می نماید.

نکاتی که در بالا گفته شد، در خودروها و کلاس های قیمتی مختلف معمولاً مشترک است، اما به جز این موارد برخی از ویژگی ها در خودروهای پرآپشن تر دیده می گردد؛ مثلاً وجود کروز کنترل در جاده یک ویژگی خوب و کاربردی برای راننده است. در کنار آن، وجود آپشن هایی مانند ماساژور یا گرمکن و سردکن جایگاه ها، رادارهای مختلف مانند رادار نقطه کور یا ماندن در لاین، مانیتور یا حتی دنده اتوماتیک می تواند در کنار تأمین نیازها و آرامش راننده، سفری ایمن و راحت را فراهم کند.

در میان خودروهای ایرانی و خارجی موجود در ایران، تعداد زیادی از آنها در لیست برترین خودروهای مناسب مسافرت قرار می گیرند. در این مطلب به معرفی برخی از خودروهایی که می گردد به عنوان یک یار خوب سفر به آن نگاه کرد، نام خواهیم برد. بعلاوه سعی می کنیم که قیمتی میانه در شرایط کنونی بازار را در نظر بگیریم. قطعاً خودروهایی با برندهای مطرح جهان که در بازار ما هم حضوری پررنگ دارد، تمامی این ویژگی ها را دارد.

لیست برترین ماشین های ایرانی برای مسافرت

در ادامه به معرفی برترین خودروهای برای سفر می پردازیم:

1 - دنا توربو

تقریباً تمامی مدل های دنا برای سفر مناسب است. فضای جادار کابین، وزن خوب خودرو، هندلینگ مناسب و مصرف سوخت خوب دنا ازجمله مواردی است که این خودرو را به عنوان برترین ماشین برای مسافرت در میان مدل های ایرانی نشان می دهد.

مدل توربو اتوماتیک دنا با داشتن آپشن های بیشتر، خودروی ایدئال تری است. دنا از نظر ایمنی هم با داشتن تجهیزات استاندارد و بدنه قوی یکی از خودروهای خوب بازار ایران است.

2 - سمند LX

سمند خودروی جاداری است که برای سفر گزینه خوبی است و یکی از برترین خودروهای مناسب مسافرت است. مدل های قدیمی تر این خودرو از نظر آپشن خیلی چنگی به دل نمی زند، اما مدل های جدیدتر با وجود پیشرانه EF7، قدرت و کشش مناسبی را ارائه می نماید.

علاوه بر این، یک سیستم تعلیق خوب، هندلینگ مناسب و بازدهی فنی زیاد این سدان ایرانی را به عنوان یک نمونه خوب برای سفر معرفی نموده است البته که مصرف سوخت سمند خیلی هم کم نیست!

3 - سمند سورن توربو

سمند سورن نسخه فیس لیفت سمند قدیمی است که اکنون با تغییرات ظاهری و فنی مناسب به بازار عرضه شده است. نقطه قوت سمند توربو، پیشرانه قدرتمند EF7 توربوشارژ است که قدرت موتور این خودرو را تا 150 اسب بخار بالا برده است. مصرف سوخت این خودرو هم اکنون کمی کاهش داشته که به مزایای آن اضافه شده است.

ایمنی خوب، هندلینگ مناسب، فضای جادار کابین، ترمزهای قوی و سیستم تعلیق خوب سمند سورن را به عنوان یکی از گزینه های ایرانی برترین خودروهای مناسب مسافرت معرفی نموده است.

4 - پژو 206 صندوق دار

پژو 206 یکی از خودروهای محبوب ایرانی است و مدل های هاچ بک آن طرف داران زیادی در کشور دارد. هم اکنون هم یکی از مدل های پر تعداد در جاده ها همین هاچ بک مجذوب کننده فرانسوی ـ ایرانی است، اما پژو 206 برای سفر خودروی ایدئالی نیست. شاید اگر تعدا نفرات تا 3 نفر باشد، مشکل زیادی احساس نگردد، اما با وجود یک نفر اضافه تر داستان آغاز خواهد شد.

مدل صندوق دار این خودرو این مشکل را حل نموده است. البته نکته مهم این است که تمامی تیپ های این خودرو مناسب سفر نیست. مدل V8 که هنوز روی خط فراوری قرار گرفته است، خودرویی با قدرت موتور زیادتر است. پیشرانه آشنای TU5 ایران خودرو در این مدل پژو 206 بازدهی خوبی دارد.

ترمزهای قوی، هندلینگ و فرمان پذیری خوب، مصرف کم سوخت، اتاق جادار و فراوانی نمایندگی های ایران خودرو در سراسر کشور این خودرو را یک انتخاب خوب نشان می دهد؛ هرچند که از پژو 206 صندوق دار نباید انتظار امکانات رفاهی زیادی داشت.

5 - پژو 405، پژو پارس و دیگر خودروهای ایرانی

مدل های دیگر پژو مانند پژو 405 یا پژو پارس هم از نظر فضای کابین یا عملکرد فنی انتخاب های میانهی است. در کنار این ها، تندر 90 هم خودروی میانهی است. این خودرو استهلاک کمی دارد و فضای کابین هم مناسب به نظر می رسد، اما در بخش آپشن چیزی برای ارائه ندارد.

جدیدترین آگهی های خودرو

لیست برترین ماشین برای مسافرت در بین خودروهای خارجی

این قسمت تنوع بسیار زیادی دارد. از خودروهای گران قیمت گرفته تا خودروهای چینی که با قیمت مناسب تری در بازار ما است، طیف وسیعی از خودروهای باکیفیت برای سفر را پیش روی مخاطب قرار می دهد.

1 - کیا سراتو

سراتو هم در مدل مونتاژ سایپا و هم مدل کیا یکی از خوردوهای خوب وارداتی به ایران است که قیمت میانهی هم دارد. سراتو کابین جادار و فضای خوبی دارد. کیفیت خوب فنی، ترمزهای قوی و ایمنی زیاد این سدان را گزینه خوبی برای یک خانواده نشان داده است. سیستم تهویه خوب در کنار سیستم خوب گرمایش و سرمایش، هندلینگ و فرمان پذیری خوب هم از مشخصات مثبت سراتو است.

چری تیگو 7

2 - چری تیگو، هایما، جک و سایر کرا س اوورهای چینی

در میان خودروهای میان رده چینی کراس اوور های چری ایکس 33، چری تیگو 7، چری تیگو 5، هایما S7، جک S5 و چانگان گزینه های به نسبت خوبی است. فضای جادار کابین و صندوق، راحتی جایگاه ها، آپشن های به نسبت زیاد، کروز کنترل، سیستم ایمنی نسبتاً کامل و قدرت موتور میانه، این مدل ها را در لیست برترین خودروها برای سفر قرار می دهد. خودروهای چینی استهلاک کمی دارد. مصرف کم سوخت، هزینه نگهداری کم و تهویه خوب این خودروها از دیگر ویژگی های خوب آن ها است.

آریزو 5

3 - چری آریزو 5، آریزو 6 و لیفان 820

در میان سدان های چینی هم چری آریزو 5، آریزو 6 و لیفان 820 ازجمله مدل هایی است که می تواند در میان برترین خودروهای مناسب مسافرت قرار بگیرد. این خودروها هم به لحاظ ظاهری مجذوب کنندهیت های به نسبت زیادی دارد و هم به لحاظ فنی گزینه های قابل تأملی است. این مدل ها از نظر امکانات رفاهی هم خوب ظاهر شده است. کابین سدان های چینی، جادار و کمی بزرگ است.

صندوق جادار، ترمزهای خوب، ایمنی قابل قبول و مصرف سوخت کم هم از دیگر ویژگی های این خودروها است. کما اینکه اغلب این خودروهای چینی کشش خوبی در جاده ها از خود نشان داده است.

دانگ فنگ اچ 30 کراس

4 - رنو ساندرو استپ وی و دانگ فنگ H30 کراس؛ هاچ بک های مناسب سفر

اساساً خودروهای هاچ بک خیلی گزینه های خوبی برای سفر نیست، اما در میان خودروهای این کلاس چند نمونه مناسب دیده می گردد که کابین خوبی هم دارد. در این کلاس خودرو دو نمونه را می توانیم در لیست برترین ماشین برای مسافرت قرار دهیم.

دانگ فنگ اچ 30 کراس خیلی هاچ بک نیست و بیشتر به خودروهای استیشن شباهت دارد. از نظر فنی همان پیشرانه پژو 206 روی این خودرو قرار گرفته است و کارایی کمتری دارد. به علت زیادبودن وزن اچ 30 کراس به نظر این پیشرانه خیلی مناسبش نیست، اما امکانات خوب، کابین جادار، سیستم تهویه مناسب و مصرف سوخت کم از این خودرو یک ماشین مناسب جاده ساخته است.

رنو ساندرو استپ وی یکی دیگر از نمونه های لیست برترین ماشین برای مسافرت است. استپ وی به لطف پیشرانه به نسبت خوبی که دارد، در میان برترین خودروهای مناسب مسافرت قرار می گیرد. کابین جادار، امکانات رفاهی میانه اما کاربردی، دوام فنی و مصرف کم از نقاط قوت این خودرو است.

جدیدترین آگهی های خودروهای خارجی
تویوتا لندکروز

برترین خودروهای آفرودی مناسب سفر کدامند؟

خودروهایی که نام بردیم، برای سفر در جاده های معمولی گزینه های خوبی است، اما اگر قصد سفر در جاده های ناهموار و آفرود را دارید، داستان تغییر می نماید. در میان خودروهای آفرودی در ایران برخی از مدل ها گزینه های خوبی است. تویوتا لندکروز، نیسان رونیز، میتسوبیشی پاجرو، سانگ یانگ اکتیون، کیا موهاوی و تویوتا اف جی کروز از جمله گزینه های خوب در بازار ما است.

این خودروها علاوه بر داشتن کابین راحت، امکانات خوب، ایمنی زیاد و تهویه مناسب، خودروهایی با سیستم تعلیق عالی و ویژگی های فنی متفاوت برای سفر در آفرود است. خشک بودن قسمت عقب خودروهای آفرود یک موضوع عادی است. بنابراین این موضوع را در ارزیابی این خودروها خیلی در نظر نمی گیریم. علاوه بر این، زیادبودن مصرف سوخت این خودروها هم به علت قدرت موتور زیاد اصلاً نکته عجیب و منفی نیست.

مشاهده برترین خودروهای آفرود در ایران

جمع بندی

انتخاب برترین خودروهای مناسب مسافرت علاوه بر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، به سلیقه و هزینه ای که خریدار برای آن در نظر گرفته بستگی دارد. بااین حال در هنگام خرید با درنظرگرفتن بازه مبلغی خود، مهم ترین موارد مورجهانز ماشین مناسب سفر ازجمله کابین و صندوق بار جادار، سیستم سرمایش و گرمایش و تعلیق مناسب و … را حتماً در نظر بگیرید.

نظر شما دربارهٔ خودروهای بالا چیست؟ شما در زمان سفر دوست دارید چه خودرویی سوار شوید؟ برترین ماشین مناسب برای مسافرت چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "برترین خودروهای مناسب مسافرت در ایران کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین خودروهای مناسب مسافرت در ایران کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید