لیوان های طرح دار منبع سرب و کادمیوم

به گزارش وبلاگ چارگون، تحقیقات تازه نشان می دهد لیوان های طرح دار زیبا به نظر می رسند؛ اما برای سلامت زیان آورند. رنگ مورد استفاده روی شیشه لیوان می تواند حاوی مقادیری سم سرب و کادمیوم باشد، از این رو برای سلامت پر خطرند.

لیوان های طرح دار منبع سرب و کادمیوم

یافته ها نشان داده است، در لیوان های لعاب دار طراحی شده، ورقه های رنگ غالباً روی لیوان هستند و می توانند در دراز مدت بلعیده شوند که برای سلامت انسان خطردارد.

در این مطالعه، محققان دانشگاه پلایموث انگلستان 197 آزمایش روی لیوان های نو و دست دوم انجام دادند، آنها به وجود سرب در 139 مورد و کادمیوم در 134 مورد روی سطح لیوان پی بردند که گاه تا بیش از 1000 برابر بیشتر از حد مجاز بود.

اندرو ترنر، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: مواد خطرناک در رنگ و لعاب لیوان های تزئین شده عوارضی آشکار برای سلامت انسان و محیط زیست دارند. یافتن این میزان بالا سرب و کادمیوم روی سطح خارجی لیوان و اطراف لبه آن، تعجب آور است.

ترنر می افزاید: خطرات سلامت ناشی از بلع این میزان مواد در درازمدت خطرناک است. از این رو باید این صنعت مورد توجه قرار گیرد.

در این تحقیق، انواع لیوان ها با استفاده از اسپکترومتر فلورسنت اشعه ایکس (XRF) ارزیابی شده اند. غلظت سرب موجود از حدود 40 تا 400 هزار بخش درهر میلیون (ppm) و میزان کادمیوم از حدود 300 تا 70 هزار ppm بود.

براساس اعلام اداره محیط زیست آمریکا، میزان مجاز استفاده از رنگ روی لیوان آشامیدنی به ترتیب برای سرب و کادمیوم 200 و 800 ppm است./سلامت نیوز

منبع: پیام دلتا

به "لیوان های طرح دار منبع سرب و کادمیوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیوان های طرح دار منبع سرب و کادمیوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید